Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.11.2012 17:08
Jaajaa
Mitäs ootte mieltä jos vetäsis tosta derbistä jarrulevyn keskustat mattamustalla ja jarrusatulat punasella ? Ite oon vähän kahen vaiheilla.
11.11.2012 22:23
Anna mennä vaan jos siltä tuntuu
11.11.2012 23:53
Joo levyt ny menee ainakin. Mahtaakohan pysyä spray noissa satuloissa ?
11.11.2012 23:56
Ei se kovin pitävästi ainakaan satuloissa pysy. Satuloihin pitää ostaa jarrusatulamaalia mitä saa motonetistä ja biltemasta ainakin.
12.11.2012 0:01
Kannattaa juu ostaa ihan jarrusatulamaalia, motonetissä taisi maksaa 400ml 8.90e. Kestää paljon paremmin kuin normaali spraymaali
12.11.2012 0:52
Juu tiiän mietin vaan kun ois tota punasta kilikalia valmiina niin ei tarvis kymmentä maalia ostaa kun pitäs muutakin maalailla
12.11.2012 16:23
Juunish kirjoitti:Ei tartte pohjamaalia, mutta kannattaa sitten maalauksen jälkeen lämmittää esim. tyhjäkäynnillä n. 10min, antaa jäähtyä. Kuumentaa tyhjäkäynnillä n. 20 min, antaa jäähtyä ja sitte kuumentaa tyhjäkäynnillä ja antaa jäähtyä, ja sitte kovaa ajoa
Okei. Pittää joku viikonloppu maalata.
Montais päivää kannattas antaa kuivua? Jos joku perjantai ottais irti, putsais ja maalais ja sit sunnuntaina laittas kiinni?
Eli lämmitys, jäähytys, lämmitys, jäähytys, lämmitys, jäähytys, ja ajoon!(?)
12.11.2012 17:23
No varmaan kannattaa antaa joku vuorokauden kuivata ainakin ennen kuin iskee kiinni ja tekee tuon lämmitys-jäähdytys-lämmitys... vaiheen.
12.11.2012 22:10
Tämä selvä.
20.11.2012 17:23
Auttakaa tyhmmä ja kertokaa sopiiko tämä mopon katteille?
http://www.taloon.com/spraymaali-bravo- ... -52opsf/dp Tietty pohjamaalia tarttee kanssa hankkia... Ja riittääkö tuo 400ml takakatteille? Ruisku ja kompura löytyy kotoa.
Kiitos jo valmiiks
20.11.2012 18:14
No mitäs sillä kompuralla ja ruiskulla spraymaalin kanssa? Vähän kehnoa tommonen maali kyllä mopoon jos ei bensaa kestä.
Ja sitten oma kysymys. Mitäs maalia lohkojen sisäpuolelle?
20.11.2012 22:07
Mun PVn tankki on autopuolen koripojilla oikastavana, eivät iha saaneet suoraks nii laittavat koritinaa siihen. Mut onnistuuko mun sitten enää pulverimaalata tota ? kestääkö se tina sen lämmön ?
22.11.2012 17:51
Edelleen kaipaisin apuja !
sasumeil kirjoitti:Mun PVn tankki on autopuolen koripojilla oikastavana, eivät iha saaneet suoraks nii laittavat koritinaa siihen. Mut onnistuuko mun sitten enää pulverimaalata tota ? kestääkö se tina sen lämmön ?
24.11.2012 22:20
No koritinan sulamispiste on kaiketi päältä 250 astetta ja pulveri poltetaan kahdessa sadassa. Suosittelen kysymään niiltä koripuolen pojilta tai maalaamosta viellä varmistusta.
E. Eiku eikun! Nopella googletuksella löytyikin koritinna jonka sulmaspisteeksi kerrotaan +180 - 250°C. Semmoinen ei maha kestää.
Ja sitten yleisenä vinkkinä kerrottakoot, että mastonin carcoloreissa kantsii olla tarkkana että siinä kyljessä on se 100% vastaavuus leima. Niitä vanhempia purkkeja kun näkyy viellä aika paljon kauppojen hyllyillä.
Tossa minuutti sitten eräs entinen toimitusjohtaja kertoi että niissä on kuulemma ollut jotain kämmiä kun tekniikkaa siirrettiin Suomeen ja ne vähän vanhemmat ei siis ole täysin samaa sävyä.
25.11.2012 20:12
No kaveri koripuolelta lupas että kestää, mut just ton googlen takia mua vähän epäillyttääkin...