Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:15

Voi olla hyvin paljon mahdollista, että tää sun kaverisi on joutunut modailemaan sen putken liitoskohtia jotta on saanut menemään AM6 vehkeeseensä kiinni (ainakin siltä kuvauksesi mukaan kuullostaisi, en ole ikinä ainakaan moista putkea nähnyt.. :lol:)

Mitään tehollistahan eroa ei ole Gianellin/Arrowin uusissa/vanhanmallisissa putkissa paitsi nykyjään hieman erilainen ulkonäön muotoilu nykyjään hieman "sulavampi" ja putkessa ei lue "Arrow" tekstiä mitä esimerkiksi vanhanmallin putkissa luki. Eli ero on siis vain ulkonäöllistä. 8)

E: LaneKitin viestiin komenttia.

Mun mielestä kyllä Gianellin putki on tuon arvoinen, muistetaan kuitenkin se että uusi yksilö kyseessä eikä 10 eri omistajalla käynyt elämää nähnyt ränsistynyt ja ruostunut putki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:22

Jeps. tässä muuten linkki:

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... ut-Muffler



tollane. mut et se oli paljon paskasempi ja täynnä kuraa :D.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:27

Hahhah juu okei. :lol: Muuten hommaamassa mihin vehkeeseen tuota putkistoa? 8)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:32

Aprilia rx 07 :D. Vien koht huollolle ja siel uudet rattaat, ketju, jarrut ilmataan,muuta pientä, kytkinlevyt ja jäykät jouset et ei kytkin luistais gianellin kaa :D.


Edit: Tilasin jo pipercrossin ja suuttimia, kaasarina 17.5 phva ja otan siit sen reikälevyn pois ku pistän piperin :D.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:39

Ei se pelkäl teharil luista, mut ite sain ainaki hyvän tuntuman noil italkitin jousil,

No toho vehkeesee saat käytetyn gianellin halvalla, turhaa uutta ostat ;) Ja piperi on aika turha, lisää vaa huoltoa, ei saa tehoja irti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 20:52

Mites se huoltoa lisää? :D Kyl mä tiedän et se kastuu jos vaikka sataa rankasti ja muuta, mut ei se nyt anna vähemmän tehoja ainakaa? On se vapaampi virtaavampi ku vakio ilmanputsari ainaki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 21:03

Mutta toi vakio virtaa tarpeeksi, että ei laske tehoa, ja tuo ei tuo lisää ku ehkä jonku tyylii +0,0783554858hp. Ei tunne perseessä mitenkää.

Ja tosiaa tuo huoltotarve tulee tosta kastumisestaToki kunnollinen öljyäminen ehkäisee todella paljon ja sit siitä että se nyt vaa sattuu keräämään paskaa siihe pinnalle, joka vakioputsarissa jää kotelon ulkopuolelle.

Jos et hiekkatiellä/metässä aja, ni ei sitä kyl paljoo tartti ränklätä.

Ite kyl miettisin pari kertaa että uhraanko 30e siihe ttä saan piperin/säädöt ja saan lopputulokseks vaa maukkaat imuäänet. Ota mielummi vaik se snorkkeli veke vakioputsarist :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 21:40

Asiasta nyt pikasesti poiketen, onks se snorkkeli kuristus vai mikä sen idea on?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 22:32

Kuristaa ilmansaantia kai...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 22:50

miksuhh kirjoitti:Mikäli tehoputki saa olla sekä isompi kaasutin suosittelin seuraavanlaista:
- Airsal 70cc (käytettynä h: 70-100€)
- Gianelli/Arrow tehoputkisto (käytettynä h: 80-120€)
- 21mm dellorto phbg (käytettynä h: 35-60€)
- Jäykemmät kytkinjouset (6,95€ mc-scatter)
+ Mahd. postikulut

- Näillä osilla huippuja kerää hivenen päälle 100km/h oikeaa nopeutta.

* Ei syö loppunjenlopuksi bensaakaan älyttömyyksiä! (Kokemuksia kys. kokoonpanosta itsellä)


Enox löytyy jo itseltäni, mutta on lainassa kaverille kevääseen asti.
Joku PV:ssä ollut 19mm lortto löytyy, mutta mielellään en lähtis pelleilee isompien kaasarien kanssa. Lähinnä se ku joutuu niit ryyppyil vetelee jne, enkä käsiryyppyjä jakais ollenkaan.
Tosiaan se 100e olis hyvä pitää, mutta ei tohon 100e löydy airsalia kuin ilman mäntää ja silloinkin +60e mäntä.

Millanen homma kytkinjouset on vaihtaa? Selviääkö ihan perus räikkä setillä?
Onko virossa ostaessa hintaeroja hirveästi enään ? Ainakin männän kerran ostin sieltä niin oli puolet halvempi =)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 22:56

Kyllähän niitä tuolta myydään osiosta löytyy vaikka naapurille jakaa noita Airsaleita, tässä nyt yksi esim:
http://www.motot.net/talli/osat/id23092/

Selviää porakoneella + ristipää kärjellä siihen, taikka ihan perus ruuvimeisselillä (,,. mutta sillä se vaara aina että kanta menee)

Kytkinjousien vaihtoa helpompaa hommaa ei voi olla, kytkinposki irti vain ja kytkinjouset on ristipää kannoilla kiinni siinä kytkinkruunussa. Ne ruuvailee vaan auki niin tulee kytkinjouset mukana, uudet tilalle ja ruuvaa kiinni. Eli ihan kirjaimellisesti bolt-on homma! 8)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 23:05

ellei sitte sössi jotenki ja käynistyspolkimen jousi ponkasee sijoiltaa, siis jos kone mopossa kii.
nii ja pro race proju uhkaa tyssätä, kun en löyä käytettyä putkea, joka sopis pr:rälle. esim jos näätte scr corse racin linen tai alakauttasen pro racen, tai vastaavan nii linkatkaa ihmees 8) nykystä teekoota en ainaka laita , siinä nii "hurjat" kierrokset jotta huhu huh :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.1.2012 23:15

Äläääs nyt prorace mopolles kuoppaa kaiva, ainahan semmossia löytyy kun vähän malttia löytyy vaan ystävä hyvä! ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 16:58

jep, toivottavasti saan sen putken joksus. btw saksasta ovat pistänet sen paketin postiin toissapäivänä eli oikos tossa ensviikolla perillä? ja mites öljyjä pro racen kanssa vaihtelis , oisko mitää kilometrimäärää jolloinka pitäs vaihtaa? oon yleensä vaihtanu tonnin välein. ja mäntähän noin 1-2 tonnia vai meniskö jopa kolme siistillä ajolla ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 18:02

Kyllä se tonnin välein varmana riittää. Ja onkos toi 1-2 tonnin välein männänvaihto joku valmistajan ilmottama? Kyllähän nyt varmana enemmänki ajaa, sittekun alkaa tuntuu siltä ettei enää oo tehoo ja vaikka kattoo että puhaltaako paljon ohi ni sitte.