Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.2.2015 13:40
Juu pitää kaverilta lainaa dremeliä ja sillä vedän sen lopun huitsin helvettiin siitä ku ei siinä oo oikee mitää mihin hakata.
25.2.2015 18:20
Kuuluuko tollasessa paioin usdissa olla vaan toisessa pumpussa stefa ja se stefan päällä oleva sokka? Ja paljonko öljyä tohon menee per pumppu? Onko kellään kokemusta emäputken jatkamisesta hitsaamalla siihen väliin jotain?
7.3.2015 21:55
Mikäs mahtaa showan usd:ssä olla kun ei tahdo palautua ja jos pukilta ottaa pois ni menee samantien melkein tontiin
. Molemmissa pumpuissa 1,75d öljyä (valvoline 10). Onko mitään väliä kummasta päästä öljyt on laitettu kun alhaalla olevasta pultinreijästä ei tahtonu mennä (pitäiskö edes mennä:D) joten päädyin ylhäältä ne laittamaan sisään.
Eroaakos mitäänkä mitoiltaan uuempiin showan keuloihin kun on kameliderbistä otettu?
20.5.2015 22:49
Onkos esim. noissa derbin paiolin ja marzocchin keuloissa jotain käytännön eroa toiminnassa tai jossain muussa olennaisessa? Ja nyt on kyseessä normikeulat. s1:seen on hakusessa paremmat jarrut ja noita näyttäs saavan edukkaasti ja niissä olis satulan korvakkeet valmiina. Tigerin ja AX:n keuloja on vähemmän tarjolla ja ne pitäs vielä löytää renkaan ja jarrujen kans. Tuommnen derbin keula vaikuttas olevan oikotie onneen, tosin sovittamista on jonkunverran mut se ei oo ongelma.
21.5.2015 16:42
DRD:n marzocchi-keulat on Ø 40mm, kun taas sendan pilipaiolit on 35mm. Marzocchin keulat on erittäin hyviä, suosittelen.
28.5.2015 22:27
Onko derbin linkku-, ja "normi"-iskareiden välillä huomattavaa eroa? Siinä mielessä että onko linkku huomattavasti parempi? Ja meneeköhän sendaan suoraan drd pro:n takahaarukka ja iskari? (linkku)
BTW: Myynnissä jostain krossista derbiin muokattu USD-Keula.
28.5.2015 22:54
Ainoana plussana näen noissa linkuissa niiden ulkonäön ja niihin kuuluva takahaarukka on sata kertaa paremmin suunniteltu ku sendan. Ketjunkiristimet on huippuhyvät, taka-akseli on paksumpi, jarrusatulan saa irti adapterista ilman koko perän purkua ja se tarjoaa tilan isommalle jarrulevylle. Linkussa on omaan makuun liikaa kuluvia osia ja kaasuiskari on muutenkin hirveän jämäkkä ajaa. Eli ei niinkään se linkkujousitus, vaan se siihen kuuluva takahaarukka. Sen takia sitä voisi jo harkita. Tosin saa sen drd:n takahaarukan modattua sendaan ilman linkkujoustakin. Unohtaa vaan että taaimmainen ketjunohjuri on osa kokonaisuutta ja kääntää sen haarukan ylösalaisin. Sendan keltaisessa takajousessa ja drd:n valkoisessa kaasuiskarissa on hirmuinen pituusero, joten toisella ei voi korvata toista, vaan ne vaatii omat systeeminsä.
3.6.2015 18:52
Huom! Kiire!
Miten saan emäakselin t palasta irti ja uuden tilalle?????
Asiallisia vastauksia
3.6.2015 19:17
Prässäystyö, eli viet osat koneistamolle ja ne veivaa vanhan pois ja laittaa uuden tilalle.
3.6.2015 19:30
Ja paljos tuo lysti tulee about maksamaan
3.6.2015 19:32
Kun uudet t palat saisin siihe 35-40 nii kannattako vaivautua viemään koneistamolle
6.6.2015 12:26
Onkos kellekkään tullut vastaan listaa mistä näkis noiden enska mopojen jousien arvoja (lbs/in. tai kg/cm) helpottas uuden swigin tekoa sykeröön kun vois laskea iskarin paikkaa jo valmiiks hehtaarille. Taikka sit mittailla vaikka derbin ja dt:n (noiden iskareita näyttäs olevan hyvin tarjolla käytettynä) swingiä? noista kun tietäs swingin kiinnitys->renkaan kiinnitys välin ja kiinnitys->iskarin korvake välin.
22.6.2015 16:16
Osaakos kukaan sano mikä mahtaa olla kun USD keula jää pohjaan ja tulee 'tökkien' ylös. Tosi hitaasti nousee. Stefat ei vuoda. öljyt 'härskiintynyt'?
22.6.2015 21:45
Onko ennen toiminu? Mulla ku usdia yritin sovittaa ni renkaan holkit oli liian paksut ja ne sitte levitti pumppuja erilleen toisistaa ja sen takia tökki
13.7.2015 0:26
Onko showan usd keulassa ja paiolin normi keulassa eri akseli eturenkaalle?kun mulla oli aluks showa mutta möin sen ja ostin paiolin normi keulan tilalle ja nyt akselin paksu kohta on keulan ulkopuolella noin 3-5cm ja en saa mutterin kiristettyä kuin puoli väliin asti.