8.1.2008 17:36
Kaarlo kirjoitti:116 oktaanisessa rallibensassa ei ole mitään hapettimia. Se on vain lisäaineistettu siten, että sen oktaaniluku on saatu nousemaan. Nitrometanoli on taas ihan erikseen.
8.1.2008 18:04
8.1.2008 19:10
Se on siksi niin korkea että se diesel syttyy mahdollisimman nopeasti sylinterissä kun se sinne suihkutetaan männän ollessa ykk:ssa (tai hieman ennen). Dieselin puristuskestävyys on aika alhainen, samoin kerosiinin. Alempi kuin bensan.Kaarlo kirjoitti:Dieselkoneissa puristussuhde pyörii siellä 20:1 yläpuolella.Atech kirjoitti:Paljohan puhdas kerosiini tai diesel kestää puristusta?
8.1.2008 20:05
6.2.2008 20:48
6.2.2008 21:37
6.3.2008 17:39
6.3.2008 18:11
JariVV kirjoitti:Itselläni on tällanen vm.1978 Raisu:
Plaaplaaplaa....
6.3.2008 18:31
7.3.2008 11:13
JariVV kirjoitti:Mielenkiinnosta aiheeseen:
Missä kulkee "pro"-virittämisen raja? Eikä tämä ole trollausta vaan ihan oikea kysymys.
Tällä hetkellä moottori on vakioiskulla, mutta 40,6mm porauksella, eli tilavuus on 54,4ccm. Kaikkiin kanaviin on snurralla tullut koskettua, tehomäntää ja porausta, kansi sorvattu alas, pytyn korkeus ja asteet määritelty, Dellorto 19 PHBG BS (säädetty ja maisteltu), kumikaulaeristetty kaasutin(itetehty), joku vapaavirtausputsari mikä lie, Tuntsa Tigerin tehoputkesta hieman muokattu patskari, sytkäennakko maisteltu, sorvilla kevennetty vauhtipyörä. NGK:n numero 10 tulppa kestää käyttöä hyvin, 9 on jo liian kuuma. Ei läppiä, eikä mitää ihmeellistä mitä tuosta kuvasta ei näkisi.
Lähtee helkutin hyvin ja helposti käyntiin, vääntää alhaalta ja naukuu PIIITKÄLTI yli kympin niin että melkein pahaa tekee, strobolla testasin ja lopetin huudattamisen 13.000 kohdalla. Öljynä bensan joukossa on pakko käyttää jo 6% seosta ja kamana on Shellin Advance M tai X joka on risiiniöljypohjainen, käytetään 2T-kisavehkeissä mm. mikroautoissa ja prätkäluokissa.
Voi ajaa pitempääkin reissua kesäkuumilla, tosin kadulla kun mennään niin silloin ajan GPS:n kanssa vaan ton max 45 km/h. tuolloin kiertää matalalla mutta lähtee kiihtymään hyvin kun koskee kaasuun, pitkissä jyrkissä ylämäissä tarttee kolmosta jos on tullut liian hitaasti nelonen päällä mäen alapäähän.
Huippunopeus GPS:llä 98 km/h. Painan itse 100 kiloa ja olen 198cm pitkä. Onko tämä tulos täällä miten kilpailukelpoinen?
Seuraavaksi ajattelin kokeilla muokata kisaskootterin patskarista seuraavaa putkea, hommaan mahdollisesti Minarellin P680 -pytyn kansineen ja mäntineen ja ostan RC-kaupasta 100% nitroa ja sekoitan polttoaineen joukkoon.
Dragma: marssi mikroautokauppaan jos ketjuasia ei ole selvinnyt. Sieltä saattaa löytyä myös varsin passeleita rattaitakin.
9.3.2008 23:17
JariVV kirjoitti:Missä kulkee "pro"-virittämisen raja? Eikä tämä ole trollausta vaan ihan oikea kysymys.
Itselläni on tällanen vm.1978 Raisu...
...Huippunopeus GPS:llä 98 km/h. Painan itse 100 kiloa ja olen 198cm pitkä. Onko tämä tulos täällä miten kilpailukelpoinen?
9.3.2008 23:31
9.3.2008 23:56
10.3.2008 0:38
10.3.2008 11:02