Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.11.2012 23:07
LeevihQ kirjoitti:Plaa plaa, katkennut sokka
No säähän tempun menit tekemää. Kannattaa tulevaisuutta varten ostaa ihan kunnolliset pihdit sit. Voit koittaa jos saisit sen vaikka taltalla katki parista kohtaa ja repii palaset tonkeilla pois.
28.11.2012 23:20
Retroilija kirjoitti:LeevihQ kirjoitti:Plaa plaa, katkennut sokka
No säähän tempun menit tekemää. Kannattaa tulevaisuutta varten ostaa ihan kunnolliset pihdit sit. Voit koittaa jos saisit sen vaikka taltalla katki parista kohtaa ja repii palaset tonkeilla pois.
Njoo mä taisin käyttää vähä liikaa voimaa ku otin käyttöö pihtien jälkee ruuvimeisselin
28.11.2012 23:44
Jepjep. Soli vittumainen ku papiskaan koneremppaa tehdes koitin ottaa kytkimen sokkaa pois letukalla ja ruuvareilla monta tuntii, kunnon pihdeillä se tuli samantien pois
29.11.2012 17:35
Nonii olihan se sisämitta 18mm. Samalla hallille ajatessa huomasin että kilpi tippui matkalle saatana, eikä sitä löytynyt mistään
29.11.2012 19:09
Suutinta oon nyt vaihtelemassa pienemmäksi ku otan virit pois ni tänää taistelin 2 tuntii sen suutinboksin toisen ruuvin kanssa. Muutenkin todella perseestä koittaa avata sitä boksia kun siinä on jouset ja moottori ns"edessä" ettei voi kunnolla ruuvata sitä auki ja sitten vielä se että se ruuvi on jotenkin hajonnut kun sitä on niin paljon käännetty ja väännetty
... Ideoita kenelläkään miten saisin sen ruuvin kierrettyä auki? Joo ja olen koittanu pihdeillä ja vaikka millä
29.11.2012 20:15
Ota koko kaasari helvettiin ja koita sitten uudestaan
29.11.2012 21:38
Jos sul on semmoin kuminen imukaula ni löysää sitä kaasarii siit ja käännä se vaakatasoo
Näin ainaki ite teen.
29.11.2012 22:30
Kaasarin irrotus ja tollanen suuttimien vaihtelu on todellisuudessa tosi yksinkertasta, enskamopoissa se useen vaan sattuu olee aika ahtaasti siel. Itel oli dt:ssä sama ongelma ku olin ekaa kertaa vaihtamassa suutinta, mut sain sen kääntymään tarpeeks kun "kampesin" sitä kaasaria jollain työkalulla taikka kepillä mikä sattu läheltä löytymään.
Jos ei kuitenkaan onnistu niin sit ei muuta ku purkamaan siinä edessä tai päällä olevia osia.
30.11.2012 15:42
En vaa tajua/löydä että miten saisin löystettyä tuota koko systeemiä.... Laitan kuvan selventämään tätä..
Kuvassa siis suutinboksin ruuvi jota en saa auki...
30.11.2012 16:00
Jaa sulla on tollasia hirveitä renkuloita tossa. Kannattaa kammeta nuo irti yläpuolelta jollain, joudut tankin ottamaan pois edestä ja vaihtamaan tuohon semmosen kiristettävän "siteen". Sitte pystyy helposti löysäämään kun on tarvetta.
30.11.2012 16:00
Siis saatko sä edes käännettyä sitä kaasaria vai et? Kai oot löystyttäny ilmanputsarin ja imukaulan liitokset? Eihän tota ruuvia tietenkään oo helppo saada auki jos kaasari on tossa asennossa.
30.11.2012 19:35
Siis kyllä ton saa tuolta auki tai oon monta kertaa avannu ku oon suutinta vaihtanu mut nyt se ruuvi on niin paskana että se ei taho kääntyä normaalilla talttapäällä. eikä pihtien avulla :S
30.11.2012 20:46
Ootko koittanu lukkopihdeillä?
30.11.2012 22:38
jukke96 kirjoitti:Ootko koittanu lukkopihdeillä?
Itseasias en oo
Mut vähä veikkan että sillä ei saa kunnolla kiinni tosta
30.11.2012 22:45
Tee dremelillä siihen kunnollinen ura ja talttapääruuvarilla koitat avata. Ite tein noin ja aukes hyvin, sitte tietysti ruuvi vaihtoon.