Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.10.2012 13:16
Oma ehdotus on metra ehdottomasti. Hiljaisempi kuin leovince (äänet alakierroksilla kuin vakiossa) ja muutenkin hyvä putki kaupunki ajoon. Piikin ottaa suht aikaseen niin ei kytkintä tarvitse luistattaa ja muutenkin hyvä kun vetää melko alhaalta. Toimii loistavasti perus 70cc kanssa. Kohta 2 vuotta metra ollut kiinni eikä ole tullut kyllästyttyä. Tosin jos vain 63kmh haluat vain moposi kulkevan niin mikset pidä sitä vakioputkea? Säästyy rahaa ja tehoputkella hyöty aika olematon noilla nopeuksilla.
6.10.2012 14:02
Noilla nopeuksilla suosittelen minäkin kyllä vakioputkea.
6.10.2012 15:41
ajattelin ulkonäön kannalta ja vääntöjen kannalta, että kummas on parempi ala vääntö leovinces vai metrakit throweris?
6.10.2012 16:05
Alavääntöähän 2-tahdissa ei ole nimeksikään. Leovince vetää ehkä pikkasen alempaa kuin metra. Ja ulkonäkösyistä ei tehoputkea kannata hommailla, mikä näyttää sinun silmääsi kisaiselta näyttää myös poliiseista kisaiselta. Plussaahan tosin teharissa on että se painaa paljon vähemmän kuin vakioputki.
Leovince on ulkonäöltään kantikkaampi, erottaa heti tehoputkeksi, metra on hiukan enemmän vakion näköinen ja hämää hyvin kuumakestomustalla maalattuna. Monesti asiasta tietämättömät kysyy että onko vakioputki kiinni ja eipähän ole poliisiltakaan tullut sanomista.
Osta se putki kumpi tuntuu paremmalta itsestä. Itse pitäisin vakioputken sinun tilanteessa tai noista mieluummin se metra.
7.10.2012 10:41
Aattelin kysellä teiltä motot:in tietäväisiltä että onko TG e-box +70cc pytty, kuinka kova-ääninen? Aattelin sellasen pelin ostaa missä noi kyseiset, enkä hirveen kokenu näistä asioista vielä oo... Eli mopo on MH Furia.
8.10.2012 15:24
Muussi72 kirjoitti:ajattelin ulkonäön kannalta ja vääntöjen kannalta, että kummas on parempi ala vääntö leovinces vai metrakit throweris?
tämä on parempi jos et halua yli verojen
http://www.moposport.fi/fi/tehoputkisar ... HLFFa6wRXU
8.10.2012 16:08
Ebaxi kirjoitti:Aattelin kysellä teiltä motot:in tietäväisiltä että onko TG e-box +70cc pytty, kuinka kova-ääninen? Aattelin sellasen pelin ostaa missä noi kyseiset, enkä hirveen kokenu näistä asioista vielä oo... Eli mopo on MH Furia.
Alakierroksilla lähes kuin vakio. Yläkierroksilla aika pistävät äänet technigasin änkän ansiosta. Riippuu myös vähän mikä 70cc pytty. Metran vaimentimella voisi olla vähän hiljaisemmat äänet. Itsellä 70cc ja 50cc pytyillä ei ole äänellistä eroa metran putken kanssa.
Voisin sanoa ettei sitä 70cc äänistä huomaa tuolla putkella ellei aivan tarkka kuuntelija ole. Jos pytty siis joku laiska 70cc metran hm, airsal barikit jne...
9.10.2012 8:21
J__L kirjoitti:Alakierroksilla lähes kuin vakio. Yläkierroksilla aika pistävät äänet technigasin änkän ansiosta. Riippuu myös vähän mikä 70cc pytty. Metran vaimentimella voisi olla vähän hiljaisemmat äänet. Itsellä 70cc ja 50cc pytyillä ei ole äänellistä eroa metran putken kanssa.
Voisin sanoa ettei sitä 70cc äänistä huomaa tuolla putkella ellei aivan tarkka kuuntelija ole. Jos pytty siis joku laiska 70cc metran hm, airsal barikit jne...
Kiitti vastauksesta
pitää kysyä että mikä 70cc siinä on, mutta kannattaisko mun sit ostaa siihen metran änkkä? Jos kannattais niin mistä saa halvalla ja kunnossa olevan?
9.10.2012 17:41
Huomasin just et scr corse sm alakauttane on iha mopo, arrowiki lähtee paremmi. Tuntuu ettei kierrä mihinkää corsen kaa, ku äskettäi oli arrowi kiinni. 70 airsalin kanssa..
9.10.2012 23:45
Ihme kun SCR Corsen tehoalue taitaa olla siitä 9000 ylöspäin ja loppuu jonnekki 14000, ei se sovi minkään vääntöpytty airsalin kanssa....
Putki pitää olla sopiva sille viritystasolle joka mopossa on. Tässä tapauksessa E-nox, arrow tai giannelli varsin hyviä vaihtoehtoja.
10.10.2012 9:26
Elikkäs eilen laitoin kysymyksen tänne, mutta näköjään kadonnut bittiavaruuteen. Laitoin elokuussa riejuuni TG:n E-noxin. Aluksi pyörä kulki moitteetta, mutta parin sadan jälkeen alkoi piikin alla ajaminen olla lähes mahdotonta hyytymisen ja voimattomuuden takia. Ongelma-alue on tämä 6000 ja 8500 välinen kierrosalue.
Nyt olen pyörään vaihtanut uuden sylinterisarjan kun vanha oli selkeästi välistynyt. Tämä edellämainittu ongelma vain jatkuu. Mitä pitäisi tehdä? Kaasarin pääsuutin on 100.
10.10.2012 12:00
Eikö enoxin holkki toimi toisinpäin vakiopytyllä ja toisinpäin 70ccllä?
10.10.2012 18:20
Ebaxi kirjoitti:Aattelin kysellä teiltä motot:in tietäväisiltä että onko TG e-box +70cc pytty, kuinka kova-ääninen? Aattelin sellasen pelin ostaa missä noi kyseiset, enkä hirveen kokenu näistä asioista vielä oo... Eli mopo on MH Furia.
Itellä juurikin E-Boxi ja 70cc Airsal, ei todellakaan ole pahat äänet. Matalilla kierroksilla kohtuu hiljaiset ja ei ole piikille vedettäessäkään pahat äänet...
Jos oot Hämeenlinnan alueelta, niin taidan olla sen MH'n omistaja josta kaveris on puhunu sulle
10.10.2012 19:13
Tuomi_ kirjoitti:Itellä juurikin E-Boxi ja 70cc Airsal, ei todellakaan ole pahat äänet. Matalilla kierroksilla kohtuu hiljaiset ja ei ole piikille vedettäessäkään pahat äänet...
Jos oot Hämeenlinnan alueelta, niin taidan olla sen MH'n omistaja josta kaveris on puhunu sulle
No taidat muuten sitten olla
pystytkö lähettään kuvia siitä MH:sta?
10.10.2012 22:52
Sipasama kirjoitti:Elikkäs eilen laitoin kysymyksen tänne, mutta näköjään kadonnut bittiavaruuteen. Laitoin elokuussa riejuuni TG:n E-noxin. Aluksi pyörä kulki moitteetta, mutta parin sadan jälkeen alkoi piikin alla ajaminen olla lähes mahdotonta hyytymisen ja voimattomuuden takia. Ongelma-alue on tämä 6000 ja 8500 välinen kierrosalue.
Nyt olen pyörään vaihtanut uuden sylinterisarjan kun vanha oli selkeästi välistynyt. Tämä edellämainittu ongelma vain jatkuu. Mitä pitäisi tehdä? Kaasarin pääsuutin on 100.
Ootko koittanu eri suuttimilla?