Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.1.2012 19:07
Selvä, kiitos tiedosta
9.1.2012 21:33
nii sitä vielä, jotta pro race, sähköt sekä polinin kytkinlevyt tulossa suomea kohti paraikaa, joten mäntähän vaihetaan 1-2 tonnin kohalla( omalla mutta usein niin kritisoorulla ajotyylillä noin 2 tonnia tai enemmän
) mites öljyt? puolen vuoen välein, vai usiammin? ja lopuun vielä typerä kysymys, tulpaksi br10es vai joku muu? br9es löytys jo.
9.1.2012 22:18
Itse vaihtaisin mäntää 3000-5000km välein, öljyjä n. 10-20 tunnin välein, ja tulpaksi laittaisin BR9EG tai BR10EG.
10.1.2012 9:00
Jos mä nyt pistän ens räxääni gianellin, pipercrossin ja pidän 17.5mm kaasarin, niin kulkis kai jotai 90+ 13-53 väleil. Mut sit jos haluun pistää vaik joskus ( en luultavasti pistä, spekuloin vaan) 70cc low-end sylkän mukaan ja tietenkin uusilla levyillä ja jäykemmillä jousilla, nii kiertääks gianelli johonki 12.5k-12.7k missä huipputehot?
Vai onks pakko ostaa joku scr samantie? Ymmärtääkseni gianellissa pidempi piikki ku esim turbokitissä, mites on asian laita?
10.1.2012 18:28
Tälläistä haaveliua ajattenin, että jonkunlainen 70cc -08 detsiin, mikä? Vakio putkella pitäis se 100 saada kulkemaan edes mittariin. Teharikin löytyis (enox).
Niin mikäs mahd halpa 70cc käytetty tai uusi, ja kuinka paljon saa olla ajettu ettei tarvi kampiakselia vaihtaa tai muutakaan?
Budjetti pitäis pysyä mahd pienenä =) ..
Ja teharia + 70cc ei mielellään koska keskustassa asun niin ei saa niin helposti rajotinta säädettyä, muutenkin tulee olemaan itse tehty rajoitin niin ei voi taata ettei pätkisi..
Ja DT:ssähän on 16mm kaasari? Pakollista vaihtaa? Ei tarvi ehdotella mitään 24mm ja vie bensaa 10l/100km. Eli 70cc tulisi pieneksi piristykseksi + pitkät välit niin voi ajella pintakaasulla.
10.1.2012 19:00
Airsal kannattaa hankkia. Mittariin se saattaa justiin mennä 100km/h mutta todellista nopeutta 80-90km/h. Ja jos vakioputken ja -kaasarin pidät niin ei tartte vahvistella todennäköisesti edes kytkintä. Niin ja jos vakioputki, niin kyllä se vakiokaasarikin menee. Saisi sillä tietysti lisää tehoa koko kierrosalueelle, eikä sitä bensaa edes menisi niin paljoa vakioputkella. Ittellä n.8l/100 Airsal, arrow ja 20mm kaasari
Satasen pintaan noita airsaleja saa käytettynä. Tuolta "myydään" -osastolta niitä löytyy.
10.1.2012 19:16
TooByAas tiedätkö miten pitkälle piikki menee arrowissa/gianellissa? Aattelin ostaa gianellin ja mieten et sopiiko se low-mid end 70cc sylkälle myös?
10.1.2012 19:18
12000 loppuu turbo kit ja arrow ja gianelli pikkasen pidemmälle.
10.1.2012 19:31
Pondeyo kirjoitti:TooByAas tiedätkö miten pitkälle piikki menee arrowissa/gianellissa? Aattelin ostaa gianellin ja mieten et sopiiko se low-mid end 70cc sylkälle myös?
Turbokitin tehoalue: n. 8000rpm - 12000rpm.
Arrow/gianellissa tehoalue: n. 4000rpm - 12,500rpm.
Kyllähän se passaa moiselle myös hyvin.
10.1.2012 19:37
Eisseri kirjoitti:Tälläistä haaveliua ajattenin, että jonkunlainen 70cc -08 detsiin, mikä? Vakio putkella pitäis se 100 saada kulkemaan edes mittariin. Teharikin löytyis (enox).
Niin mikäs mahd halpa 70cc käytetty tai uusi, ja kuinka paljon saa olla ajettu ettei tarvi kampiakselia vaihtaa tai muutakaan?
Budjetti pitäis pysyä mahd pienenä =) ..
Ja teharia + 70cc ei mielellään koska keskustassa asun niin ei saa niin helposti rajotinta säädettyä, muutenkin tulee olemaan itse tehty rajoitin niin ei voi taata ettei pätkisi..
Ja DT:ssähän on 16mm kaasari? Pakollista vaihtaa? Ei tarvi ehdotella mitään 24mm ja vie bensaa 10l/100km. Eli 70cc tulisi pieneksi piristykseksi + pitkät välit niin voi ajella pintakaasulla.
Mikäli tehoputki saa olla sekä isompi kaasutin suosittelin seuraavanlaista:
- Airsal 70cc (käytettynä h: 70-100€)
- Gianelli/Arrow tehoputkisto (käytettynä h: 80-120€)
- 21mm dellorto phbg (käytettynä h: 35-60€)
- Jäykemmät kytkinjouset (6,95€ mc-scatter)
+ Mahd. postikulut
- Näillä osilla huippuja kerää hivenen päälle 100km/h oikeaa nopeutta.
* Ei syö loppunjenlopuksi bensaakaan älyttömyyksiä! (Kokemuksia kys. kokoonpanosta itsellä)
10.1.2012 19:46
No ei oo hirveesti järkee hankkii 70cc:tä, jos et teharia laita, Noxi on hyvä, se sopii kans matka-ajoon. Ja jos haluaa sen 100 nopeutta niin vielä 21mm kaasari lisäks.
Ja se tulee pätkii rajottimen kanssa kyllä kumminkin, oli Noxi tai vakioputki.
10.1.2012 19:47
Miksuhh eli gianelli kiertää vähän ylemmäs ja piikki alkaa paljon aikasemmin ku turbokitis? No sit pistän tilauksen tulemaa. Mietin täs ens et onks se 240e sen arvonen (TK high quality jotai 210 saksast) ja näköjään on
.
10.1.2012 20:06
Juuh kyllähän se piikki lähtee alempaa rullaamaan ja korkeammalle kiekuu kuin turbokitit.
Näin sinun rahojasi ajatellen viellä harkitsisin katsomaan tän motot.netin myydään osion, kun löytyy kaupan tälläkin hetken juuri noita gianellejä/arroweja am6 sekä rabasan vehkeille.
Hintaa käytettynä täällä kys. putkilla äänenvaimentimeen päivineen on noin: 80-130€.
Mutta uusihan on aina uusi sen ymmärrän!
10.1.2012 20:09
Nii uus on uus
ja rahoista ei oo sellast pulaa et ei vois kunnon uutta teharii ostaa...mut tiedäks et onks vanhemmis gianelleis korkeemmal tehoalue? Mietin koska yhen tutun MBk-xlimitissä oli gianelli. Se meni aika oudosti, se tuli ulos sylkäst alas, sit SUORAAN sivuun n 10cm. sit suoraan ylös ja vähän kääntyi ja sit paisari loppus. Eli ihan eri mallinen ku nää uudet...
Sori jos meni vaikeeks mut ihan muuten vaa mietin.
10.1.2012 20:11
Ei oo ton arvone ku saat käytettynä paisarin jo ehkä 70e
Ja omasta mielestä just johoki xps, dt, beta on just hyvä hommata 70cc+ vakiränni, ite jos aivot omistasin ni oisin tehny nii. Teharipelit jää ja hiljane ku mikä silti