Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.5.2011 0:15
Nyt apuja ja nopeasti!! Ostin led-vilkut joiden arvot ovat 12V 1W, vakiovilkkujen arvot ovat 12V 10W, laitanko väliin 10W vai 5W vastuksen? Mulla on nyt 10W vastukset ja huomenna on viimenen vaihtopäivä, niin en ehdi itse kokeilla..
25.5.2011 8:15
J00N4 kirjoitti:Nyt apuja ja nopeasti!! Ostin led-vilkut joiden arvot ovat 12V 1W, vakiovilkkujen arvot ovat 12V 10W, laitanko väliin 10W vai 5W vastuksen? Mulla on nyt 10W vastukset ja huomenna on viimenen vaihtopäivä, niin en ehdi itse kokeilla..
10W ois lähempänä oikeeta (9W vastukset olis justiisa). Myydäänkö näitä ees wattiluvun mukaan?
ohmeina (en ole ihan varma) olis 144 ohmia
btw, ei tarvii kysyä joka topicissa
E: väärät ohmiluvut
25.5.2011 10:16
AapoV kirjoitti:10W ois lähempänä oikeeta (9W vastukset olis justiisa). Myydäänkö näitä ees wattiluvun mukaan?
ohmeina (en ole ihan varma) olis 144 ohmia
btw, ei tarvii kysyä joka topicissa
E: väärät ohmiluvut
Kiitos, oli pakko kysyä kun iski paniikki
Tänään ois nimittäin ollu viimenen palautuspäivä, jos ois pitäny vaihtaa esim. 5W vastuksiin
Mutta tosiaan noi mun vastukset on 12 V, 10 W ja
7,5 Ohm, kävin vieläpä aamulla purkamassa mopoa ja testasin että toimii
Kiitti sulle viel AapoV!
E. Poistin viestit noista muista topikeista!
EE. Voitko kertoa miten laskit montako wattia tai montako ohmia pitää olla? Ois kiva tietää se lasku kaava! =)
27.5.2011 19:33
Pystyykö valopuolia tekemään itte tai ottamaan toisesta moposta toiseen jos on vaan saman näköinen
27.5.2011 21:50
Ainakin omassa derbissä tais olla vaikeimmassa paikassa ikinä oikosulku. Luulis, että ne johdot ois suojattu siten että ne kestää rungon vieressä. Oli nimittäin jäähdytysneste säiliön ja tankin välisessä rakosessa olevat johdot hangannu runkoon ja sitten olivat sulaneet kasaan, että jeii. Ei oo ihme, että sulake palaa samantien, valot pätkii, mopo pätkii ja ei voinu parina päivänä pitää sitä CDI boksin vieressä olevaa virtalukon ja valojen liitintä kiinni.
27.5.2011 21:58
Osaatteko sanoo et mikä mun sähköis on ku oli päivän satees ja nyt ei toimi mitkää sähköt ilma et on käynnis ja sitku on käynnis toimii vaa etu- ja takavalot ja vilkku himmeesti ja vaihtelee nopeutta. En oo ladannu akkuu kertaakaa.
27.5.2011 22:22
Lataa akku ja katso sulake.
29.5.2011 12:11
Ja jos ei lataamalla parane, ni uus akku ostoslistalle.
29.5.2011 13:03
Kannattaa sen akun nesteetkin katsoa, onko siellä ylipäätään mitään. Lisäilet niitä jos vajaana ja pistät lataukseen, yleensä riittää.
29.5.2011 18:37
Sikäli akku on sitä mallia, että siihen nesteitä laitetaan! Esimerkiksi minulla on tuollainen 'umpinainen' akku, eli nesteitä ei laiteta.
29.5.2011 23:26
Niin toki, voi se olla avonainen, suljettu, tai sitten kuiva-akku. Mutta yleensä jos vakio akku niin on avonainen.
30.5.2011 10:27
Auttakaas pojat mua. Ku ostin tos vähän aikaa sitten 04 Riejuun, 08 Yamaha Dt:n Koneen. Ja ku on eri piuhat magneetost.. nii mikä menis mihin.. Kolme johtoo meni vanhassa magneetossa CDI:lle. Ja yks meni regulaattoriin.. CDI:lle meni: valkonen, vihreä, ja punanen. Regulaattoriin meni Keltainen. Sit taas uudessa koneessa värit on: Sinivalkonen, punakeltanen, valkonen ja valkopunanen..
30.5.2011 13:42
Jos on vanha kone tallessa ja siinä staattori ehjänä niin eikö kannattais vaihtaa se siihen uuteen koneeseen?
30.5.2011 20:25
No meneekös Riejun staattori DT:n moottoriin?
30.5.2011 22:32
Reetuhai2 kirjoitti:No meneekös Riejun staattori DT:n moottoriin?
Samahan kone kummassaki on, eli menee.