Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
	
		
			Alueen säännöt
			Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
		
	
 
	
        
        20.9.2014 19:18
		
			
			Tossa keulassa pitää ottaa se etupyörän kiinnike (tms.) irti, jotta liukuputken saa työnnettyä emäputken läpi.. liukuputkessa on sellainen holkki ns. stopparina, joka estää sen liukuputken putoamisen sieltä. Se holkki ei irtoa siitä mihinkään.. ilmeisesti joko koneistamalla tehty tai jollain lämpösovitteella kiinni.
Mut mikä siellä voisi olla hajonnut, kun ei irtoa siitä liukuputkesta, kuten toisesta pumpusta irtosi??
			
		
		
		
	
	 
	
        
        21.9.2014 0:26
		
			
			On varmaankin vain tiukassa, omasta usdistani tipahti toinen itsestään ja toista joutui repimään ruuvipenkin avustuksella. Ja tosiaan ei niitä stefoja muuten saa vaihdettua, ellei sitten saada sitä holkkia yläpäästä irti. Näyttäisi olevan eri materiaalia kuin itse putki, varmaankin lämpösovitteella kiinni. En suosittele holkin irroittamista, voi olla hankala saada takaisin.
Se pääty ei yleensä ole kiinni muulla kuin sillä päätypultilla, mutta voi olla myös lämpösovitteella tai tiukaksi koneistettu.
			
		
		
		
	
	 
	
        
        21.9.2014 0:54
		
			
			Joo, no pitää kokeilla jos se tuolla tavalla lähtisi..
ja tosiaan ei ole mitään järkeä edes yrittää sen holkin irrotusta, eikä sitä ihan tosta noin vain pääse irroitamaan. 
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        20.10.2014 8:58
		
			
			Tietääkö kukaan tosta (soliferin?) usd keulasta jotain suositeltua öljymäärää? Ei lue keulassakaan mitään merkkiä,
tai jos lukisi niin varmaan kiinalaisin merkein.  
purkuohjeetkin joskus löysin  pdf tiedostona netistä ,mutta enään ei hajuakaan mistä 

.
vähän huonoja kuvia mutta tollasseet tikut

EDIT: löytyikin toi pdf tiedosto kännykästä nelin kappalein 

 ja siinähän se lukikin että öljyä noin 3dl
			
		
 
		
		
	
	 
	
        
        6.11.2014 20:21
		
			
			Tietääkös kukaan kun on tossa projekti menoillaan ja aloin marzocchin usd:hen stefoja vaihtamaan ja huomasin että toinen on todella paljon löysempi kuin toinen. Toisesta puuttuu siis mielestäni jousi, ja on muutenkin hieman erilaisen näköinen sisältä päin. Että onko tossa ko keulassa tarkoitus että vaan toisessa pumpussa on jousi sisällä? Pyörä on derbi gpr 125 vm 2006
			
		
		
		
	
	 
	
        
        6.11.2014 21:03
		
			
			Usd keulassa toinen jousi palauttaa ja toinen joustaa.
			
		
		
		
	
	 
	
        
        15.2.2015 21:22
		
			
			Riejuun oon usd keulaa miettiny ja tossa sitten ajankuluks aloin purkamaan vakiokeulaa. Sitten tuli vastaan toi virtalukon irrottaminen, kun se on sellasella kannattomalla ruuvilla kiinni, pelkkä nippeli vaan siinä 

 Mites porukka on noita availlu ja mites ku eikö noissa oo joku yhteys siihen et jos ei oo tollasella kannattomalla ruuvilla kiinni nii vakuutus ei korvais varastustilanteessa tai jotain sinnepäin? 
 Jos jollain on Showan usdin pumpunsuojat turhanpanttina niin saa tarjota! 
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        16.2.2015 14:30
		
			
			Papukaijoilla otat ne pultit pois ja jos vanhat haluat laittaa takaisin ni samalla tyylillä. Uuet pultit jos laitat ni näytät sille porakonetta vähän ni niistä tulee vaikeammat avattavat. Ja kyllä kaverilla ei joskus aikoinaan ollut kannattomalla ruuvilla virtalukko kiinni ni sai virtalukon pois ja siten käymään.
			
		
		
		
	
	 
	
        
        16.2.2015 17:42
		
			
			Tietääkö kukaan mistä löytää paiolin usd keulaan stefat ja pölysuojat? Kyseinen keula ainakin rieju smx ja mrx pro, peugeot xp:ssä ja mh ryz pro:ssa
			
		
		
		
	
	 
	
        
        16.2.2015 20:48
		
			
			Saahan sen viralukon irti sähköistä, vaikka oliskin sellasella kannattomalla pultilla? 
 Aika hankala varmaan millään pihdeillä se saada irti, veikkaisin että niin tiukassa ja lisäks se on sellasessa kolossa et silnne ei pihdit oikee mahu 
 Anteeksi lievä offtopic 
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        19.2.2015 11:27
		
			
			Nyt tarvisi nopean vastauksen että paljonkos tollaseen gilera smt2010 yhteen keulapumppuun menee öljyä. Google ei selvää vastausta antanut tai sitten olenvain tyhmä. :p
			
		
		
		
	
	 
	
        
        19.2.2015 23:34
		
			
			Ei ois kellään mitään hienoa kikkaa alemman ohjauslaakerin irrottamiseen ehjänä? Oon kokeillu lämmittää laakeria ja emäputki jääkylmässä vedessä mut ei liiku vasaran ja talttapään avustamanakaan mihinkään 
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        20.2.2015 1:29
		
			
			Ota leveempi talttapää tai muu vastaava minkä pää on noin puolet laakerin halkaisijasta  

 ite käytän sellasta maalinpositoon tarkotettua talttaa
			
		
 
		
		
	
	 
	
        
        20.2.2015 16:09
		
			
			Pillunpäreikshän se sitten loppujenlopuks meni ja laakerin sisempi osa vieläkin emäputkessa hievahtamatta 

  Saa ehottaa paikkoja, joista sais halvalla ohjauslaakerit mrt riejuun 
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        21.2.2015 11:23
		
			
			En tiiä ootko vielä saanu sitä irti mutta itellä ainakin oli melko v*ttumainen homma ottaa pois se sisä"kooli" (tai mikä nyt hyvänsä).
Yleensä laakerit lähtee, tai siis hajoaa, kun tekee siihen osaan pienen kolon ja lyö reippaasti jollain taltalla tms. mutta toi oli niin sitkeetä ainetta että ei onnistunu millään.  Lopulta tuli sahattua dremelillä koko osa tuhannen silpuks ennenkö sen sai pois siitä emäputkesta.
Ja tosiaan ite kävin 
isi kävi  
 etrasta hakemassa uudet laakerit, eihän ne mitkään halvat ollu mutta kuitenkin mukava panostaa laatuun tollasessa paikassa minkä remontti oli aika ikävä.