Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.10.2012 23:40
Ny pääs käymään niin että Rieju leipo ku öljy loppu, eli omaa tyhmyyttä ja kyllä vituttaa
. Renkaan vetääsi lukkoon, mutta heti ku koitin polkea käyntiin niin mäntä liikku ja puristuksia oli niinku ennenki. Otin kummiski pytyn auki ennenku laitoin uudestaa tulille. Laakereille ny ei käyny kuinkaan mutta mäntä on aivan selvä. Pytys oli imupuolella aika pahat naarmut, en tiä onkohan ne sitte vaan sitä sulanutta mäntää vai onko se pyttyki jo selvä. Sanokaa ny onko siinä pytys joku pinnoite, että voiko sen porata seuraavaan ylikokoon vai ei, vai riittäiskö pelkkä hoonaus. Vanhoja hoonausjälkiä ny on kuiteski koko matkalla mutta siälä imupuolella on sellanen selvä naarmu jonka selvästi tuntee sormilla.
6.10.2012 23:54
No onko pytty alumiininen vai valurautanen? Valurautapytyn voi lähes aina porata seuraavaan ylikokoon ja siihen vaan uusi mäntä. Laakereille nyt ei leikkaamisessa käy juuri koskaan yhtään mitään (nimim. kaks kertaa leikannu). Ja sen kumpi se on niin luulis tuntevan jo painosta.
7.10.2012 0:11
No se on alkuperänen pytty. Painonsa mukaan valurautainen, mutta oon kuullu että näis olis joku pinnoite(nicasil), että ei vois porata, mutta ku selvää vastausta ei löydy mistään.
7.10.2012 0:56
No jos se on semmosta tummanharmaata, niin kyllä se on valurautaa. Nicasil-pinnotteinen on yleensä vain merkkien "parhaissa" malleissa, harvemmin niissäkään. Nicasil-pinnoitettu on aina alumiinia ja väriltään vaalean harmaa. Painosta sen helpoiten tunnistaa.
7.10.2012 1:09
Kiitos tiedoista!
8.10.2012 16:35
Mikähän vika Minarellin laatikossa.. 1, vapaa ja 2. toimii vielä suh normaalisti, mutta 3 mennessä päälle ei palauta poljinta, vaan poljin pysyy ylhäällä 3:sen ollessa päällä, mutta ajossa joko vaihteisto tökkää tai 3. tippuu vapaalle. Välillä ei mene edes pienemmälle kunnolla, eikä isommalle, vaan joutuu rykimään poljinta ylös ja alas, ennenkun tapahtuu jotain. Kone on juuri kasattu ja kaikkialla pitäisi olla osat oikeilla paikoillaan, sekä tietenkin uudet öljyt. Onko vaihderummun asennolla väliä, kun laittaa lohkot kiinni? ps. laatikossa ei suuremmin uusia osia, eli pitäisi kaikkien mennä keskenään kiinni. Ylimääräisiä osia ei jäänyt
9.10.2012 7:56
Mulle tekee samaa kun lähtee vedättämään, 1 ja 2 pelaa suht normallisti 3 mentäessä heittää melkein aina pois päältä tai ei mene ollenkaan tupaan ja joutuu n3-5krt yrittämään uudestaan niin alkaa tapahtumaan... loput vaihteet pelaa suht normaalisti tosin välivapaat suht yleisiä...
Puolella kaasulla ajellessa pelaa normaalisti. Sekään tuskin on mahdollista että vakiolaatikko ei kestäis MHR pytyn kierroksia? Ensikesäksi tosin bidalotin loota
9.10.2012 8:50
Mut mulla taas on suht vakio kone, mutta 3:sta ylöspäin ei ne vaihteety oikein pelaa, tuskin saa ees päälle.
9.10.2012 9:20
Jos siellä kasatessa mennyt joku väärin/rikki? Aika varmasti vika on siellä vaihderummussa taikka siirtäjässä.
9.10.2012 20:53
Sanokeepa viisaat, että mikä niihen välilevyjen mokkuloihin tarkotus on, onko ne tasapainotuspalat tms, koska kun nyt lähtöö liikkeelle, nii joskus tärisöö koko mopo, mutta minä panin ne mokkulat samalle kohin? Ei tärise millonkaa muute, mutta jos kunnolla luistattaa liikkelle lähtiissä.
9.10.2012 21:18
Pojalla on rieju mrx 2006. Otin sylinterin irti ja alimmainen männänrengas oli poikki ja pakoaukon puolella naarmuja. (saattaisi mennä hoonaamalla), mutta oli myös jonkimmoinen olkapää yläosassa. Eli todennäköisesti edessä olisi porautus. Kattelin nettikauppoja ja löysin valmiin sylinterisarjan: esim.
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... ts_id=8232 Laskin, että jos ostaa männän, tiivisteet ja vielä pitää porata niin hinta olisi miltein sama kuin sarjalla. Lisäksi tuo olisi vaivattomin ja nopein vaihtiehto.
Sopiiko kysein sarja suoraan? ja onko minkään arvoinen laadultaan?
Niin mopossa on alkuperäinen sylinteri eikä ole tarkoitus etsiä mitään tehon lisäystä
9.10.2012 22:17
Kyseinen "TNT tuning" on halvinta mitä löytyy, laadultaan voisi sanoa suorastaan huonoksi. Suosittelen kokemuksesta lämpimästi että vie pytyn porattavaksi. Itselläni maksoi samaan mopoon pytyn poraus+hoonaus 35€ ja mäntä (ilmeisesti Vertex[kuulemma laadukas]) 35€ ja tiivistesatsi kympin luokkaa naapurikunnan moottorihiomolla, lisäksi vielä männäntapin neulalaakeri n.5€. Ja varmasti kestää. Tehon lisäystä ei juurikaan tullut, ehkä hieman vääntöä alemmille kierroksille. Ei vaikuttanut huippunopeuteen oikeastaan yhtään. Eikä se "vaikeaa" ole se porattavaksikaan vieminen
9.10.2012 22:41
Juuri kuten ylempänä todettua, pakko vielä todeta että Vertex ainakin on laadukas mäntien valmistaja. Myös ihan Minarelli Am6 alkuperäinen mäntä on suht halpa ja laadukas. Itse ostin Proxin männän ja ainakin vielä toiminut mainiosti.
Huippunopeus ei muutu miksikään kuten todettu jo, eikä mitään tehoa tullut lisää.
Lisättävää että moposportissa onnistuu myös sylintereiden poraus, itselläni ottivat siellä 40e ja sain kolmessa päivässä takaisin. Tosin oli ruuhka-aika keskellä kesää, joten nyt varmaan saat päivässä hoidettua homman.
Tntn osista suosittelen pysymään kaukana. Jätä myös Naraku ja Step Two kaupan hyllylle. Suosittelen pyytämään laadukasta eurooppalaista mäntää, ainakin kestää eikä tule ongelmia. Prox taitaa olla taiwanilainen, mutta ihmisten kokemusten perusteella ihan ok tavaraa.
9.10.2012 23:40
Ok. Tuota mä vähän aavistelinkin. Pitää toimittaa pytty koneistukseen. Kiitos vastauksista.
9.10.2012 23:44
RiejuMRT10 kirjoitti:Sanokeepa viisaat, että mikä niihen välilevyjen mokkuloihin tarkotus on, onko ne tasapainotuspalat tms, koska kun nyt lähtöö liikkeelle, nii joskus tärisöö koko mopo, mutta minä panin ne mokkulat samalle kohin? Ei tärise millonkaa muute, mutta jos kunnolla luistattaa liikkelle lähtiissä.
Jotkut tasapaino systeemit ne on joo. Laita 120 asteen välein aina toisistaan, niin pitäisi toimia normaalisti.