Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.1.2012 21:35
missä vika? mopo käynnistyy silloin tällöin kun on värkännyt kaasaria. ja kun se käynnistyy se käy noin 20 sek todella huonosti, sammuu booauksen jälkeen ja ei käynnisty ennenkuin on käyty kaasarissa uudelleen hiplaamassa. suutin 105, kuristus "prikka" pois, beta rr 50 kyseessä siis. suuttimen vaihdon jälkeen teki tämän. jotenki se ilmabensa suhde paskoo hetken kuluttua
23.1.2012 21:50
Betan omistajana tiedän sanoa että ainakin pienempi suutin. Vastaus ei siis muutu vaikka eri topicissa kysyisitkin. Kaasari käteen, kunnon putsaus ja pienempi suutin, 95 olisi lonkalta hyvä. Mopoissa toki eroja, mutta tuo liian iso joka tapauksessa. Ja jos et sitä suutinta saa/voi/osaa vaihtaa niin varmaan turha kysyä apuja,
23.1.2012 22:20
Kaverin betassa ainaki 105 toimii helvetin hyvin, ei ainakaan iso ole. 20mm kurin kanssa toimi sillon 90-95 buenosti
23.1.2012 22:25
joo ei kyllä voi mitenkään 105 olla liian iso, kun tehtaan tt-setissäkin tulee 110, joka on tarkoitettu siis tietenkin kurittomalle. ja kaverillakin on tuo 110 suutin betassa ja toimii todella hyvin kun on kuriton
23.1.2012 23:00
Otetaampa huomioon että tuo ei ole kuriton. Alkukäyrän ja paisarin liitos kohdassa on yhdessä sekä kuri että katti. Kurin päässä on semmonen metalli holkki/prikka mikä kuristaa. Eli se siis otettu pois. Siinä prikassa on 9mm reikä millä kuristetaan se siihen 45km/h. Ilman prikkaa siinä kohin on joku reilu 25mm reikä, jollainen tuossa ko betassa siis on. Katti onsis vielä kiinni ja osa kuristusta. Jos koko hökötyksen ottaa pois niin tuossa kohdin on arviolta 35mm kokoinen reikä. Itsellä 28mm reiällä toimii hyvin 95 suuttimella. Eli reikä isompi, ja suutin 10nro pienempi..!
Kannattaa opetella lukemaan, ja jos ei lukemaansa ymmärrä niin tämä ei ole oikea paikka tulla pätemään. Ja nämä kaverin mopo jutut ei yleensä paljoa paina..
23.1.2012 23:15
En kyllä tajuu miks kukaan sitä pikkuprikkaa siitä ottaa pois... Noh tein omat päätelmät, jotka osoittautu vääriks
Veikkaanpa, että katin kanssa joku ~90 suutin osuu aika lähelle..
23.1.2012 23:37
No sen pois ottamisella saa kulkemaan 60-65 suunnilleen
Ja totta, vakio kureihin ei kannattaisi koskea.. Mutta kuten sanottu, pienempää suutinta. 10 min juttu vaihtaa suutin betassa kun ei koko kaasaria tartte pois ottaa.
28.1.2012 12:03
Terve, Mistäköhän löytyis vaijeriryyppyä(sis.vaijeri ja "kahva") tai käsiryyppya dellorto PHBN kaasuttimeen? Jos jollain ois ylimääräst myynnis tai tietää mistä saa ostettuu.
30.1.2012 11:09
onko kaasuttimes vika kun mun 125cc manki niin ajossa yritti laittaa kaasun pohjaan niin alko dooaamaan ja kaasarina toimii 27m monkiän kaasari
30.1.2012 12:45
Varmaan liian pieni suutin...
30.1.2012 19:06
voi myös olla liian iso suutin itsellä ainaki liian isolla ei kulkenu mihkää ja kaasu pohjassa booas eli suomeks sai liikaa bensaa ja tukehtus
30.1.2012 19:14
Elikkä Generic Trigger X'ssä sellane ongelma että n. 5 minuuttia käy ja kulkee hyvin mutta sen jälkee vauhti hidastuu johonki 20 km/h ja kun sammutan mopon ja käynnistää parin minuutin päästä uudestaan niin taas kulkee hetken. Eikös tuo vika johdu kaasarista? Voisiko säädöillä / suuttimen koolla olla osuutta asiaan?
31.1.2012 15:59
Mitä olis hyviä keinoja kaasarin kurkun jäätymisen estämiseksi?
31.1.2012 22:34
Lämmitettävä kaasari, tai pätkä armaflexiä tai tubolittiä siihen päälle.