Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.6.2012 18:17
http://stbarns.com/tuotteet.html?id=1/1Kait ihan hyvää, mutta MTX maksaa vaan pari euroa enemmän, sama ostaa sitä?
1.6.2012 21:12
Gogge kirjoitti:Ei vaan avata kokonaan/ottaa pois.
Haittaako jos en löysännykkään sitä ruuvia, laitoin sinne vaan sen 8dl öljyä kun kaikki vanhat oli tippasseet pois mopon ollessa suorassa?
1.6.2012 21:14
Eii, ei oo nii justiisa se määrä, kuha nyt ei ihan desillä heitä. Muistakaa että lämpimästä koneesta öljyt valuu nopeemmin ja paremmin pois
1.6.2012 21:49
Mä laitoin Derbiin viime öljynvaihdossa vahingossa 4dl liikaa öljyä.. Ei ollu ihmekkään että ne vaihteet toimi niin huonosti
Noin 6000km oon käyttänyt Durablendin vaihteisto-öljyjä ja nyt vaihdoin MTX:ää lootaan ja vaihteisto toimii kuin uusi jopa 13500km ajetussa mopossa! Durablend oli kyllä sellasta kuraa että MTX:ää en ikinä vaihtais siihen
5.6.2012 21:31
Voisko joku tuolta sparewheelin sivulta linkata jonkun hyvän vaihteistoöljyn?
5.6.2012 21:44
Tossa olis laatuöljyä. Kato kumpaa sun mopediin suositellaan.
10W-3010W-40
5.6.2012 21:58
Eipä tolla oikeestaan väliä.
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/10023Toi 10w on talvella vielä -30 asteeseen asti toimivaa, jos yli meinaa mennä niin 5w kannattaisi käyttää. Mutta sillä onko siinä perässä 30 vai 40, ei ole niinkään väliä. Toi 40 on vaan vähän jäykempää. Omaan mopoon suositeltiin Panolin 10w30, luki vielä ohjekirjassakin hyvin dramaattisesti, että muiden öljyjen käyttö omalla vastuulla tmv. Hyvinhän toi MTX tuolla pelittää. Yleensä noita suosituksia ei kannata kovin vakavissaan ottaa.
9.6.2012 2:58
Mitähän pitäs tehä kun pitäs vaiheistoöljyt vaihtaa ja ei pohjasta aukee pultti. On laitettu CRCtä ja yrittäny ties millä aukasta ja ei vaan aukee.. Pitääkö sitä ennen aukasta jokin muu ruuvi tai saisko noita öljyjä mitenkää muuten pihalle sieltä, että voisin uudet lisätä?
9.6.2012 3:46
Kiintoavaimen lenkkipäällä vaan auki, kun oikeeseen suuntaan väännät, niin voimaa saa käyttää. CRC 5-56 tmv voi tietty koittaa väliin ruikkia. Nopeilla nykäyksillä kannattaa eka koittaa, jos ei auta niin habaa kehiin.
9.6.2012 15:17
Jos se kumminkin on täydellisesti jymähtäny, ni en suosittele vääntämään iha saatanasti. voi mennä vielä joku muu paikka paskaks. Ja kumminkin kun ne saa hyvin pois kun avaa kytkinkopan pultteja, ja raottaa niin öljyt valuu pois. Kallistaa vielä mopoa että tulee kaikki.
10.6.2012 13:26
Morjesta! elikkäs mulla on toi 08 gilera smt ja ölyn vaihto olisi edessä. Ohjekirjassa sanotaan "öljysuositus API GL-4 (tai ylempi) eli käytännössä mitä oljyä se on, mitä kannattaisi ostaa ?
10.6.2012 14:44
Tarkoittaa vaihteistoöljyn luokitusta. Käytännössä tuo luokitus täyttyy kaikissa märkäkytkimiin tarkoitetuissa vaihteistoöljyissä. Laadukkaiksi todettuja öljyjä ovat esimerkiksi Motul Transoil, Castrol MTX ja Belray Gearsaver.
10.6.2012 14:56
Lisätään nyt vielä että 10w40 tai 10w30 kannattaa käyttää..
10.6.2012 14:58
löytyykös tuota API GL-4 ölyä teboilin öljynä vai onko nuo halvemmat öljyt huonolaatuisia jota ei viitsi käyttää
10.6.2012 15:02
Eiköhän, mutta kannattaa noita laadukkaampia käyttää, maksaa kuitenkin alle 15€/litraa.. Kummiskaan tarvi niin kauheen usein vaihdella, paristi kesässä, riippuu paljon ajaa.. Ihan erituntuma vaihteisiin kun ei mitään jäteöljyä siellä käytä.