Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

14.5.2011 16:04

Onko kenelläkään jotain arvauksia, mistä on tuollainen johto mahdannut irrota ja mihin sen kuuluis mennä?

http://aijaa.com/v.php?i=002818035064.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=007988035065.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=005708035066.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=007398035067.jpg

Mittarista ei ainakaan tullut mitään irtonaista johtoa, eikä siellä liiemmin näkynyt mtn paikkaakaan tuolle. Ei mee vilkuille, eikä etuvalolle. Sen enempää en oo vielä kattellu, kun aattelin tulla kysymään, jos joku saattais arvata mihin tuo menis, niin ei tarvis kaikkia sähköjä läpi käydä. Vaikka pakkohan tuon on varmaankin tuonne etupäähän mennä, kun se tulee siitä johtonipusta, joka menee koko mopon läpi ja on melkein kokonaan teipattu. Ja kun tuo johtokin noin lyhyt on.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

14.5.2011 16:16

Toi johto on ylimääränen tossa xtreme mallissa, mikä sullakin on. Ilmeisesti osittain ainakin samoja johtosarjoja käytetään eri derbien malleissa, joten xtremessä tuolle ei ole mitään käyttötarkoitusta. ;) Joku viisaampi varmasti osaa valaista, että mille tuo on tarkoitettu muissa malleissa, mutta ei tarvitse huolestua, että pitäis olla jossain kii.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

14.5.2011 16:53

Aijjaa, hyvä tietää. Ihmettelinkin vähän, että miten ei voi löytyä paikkaa tuolle. :) Mutta olis tosiaan hauska tietää, mitä varten toi on?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

18.5.2011 14:19

Onko kellää mitää tietoo mikä vois mättää ku tos pari päivää sit aamul ku ajoin ni yhtäkkii alko CPI SX digimittari näyttää aika reippaasti yli oikeen nopeuden varsinki kiihdyttäessä ja kovemmis nopeuksis. Eli ku ajaa about 50km/h ni mittari näyttää 200 mut ku ajaa jtn 30 ni näyttää iha oikein. En ite oikee muut keksiny ku ne anturit siel eturenkaas ni putsasin ne ekan mut ei mtn vaikutust.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

18.5.2011 15:51

Sulake

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

18.5.2011 21:08

katoin ja näytti olevan iha kunnos mut en sitte tiiä. vois varmuude vuoks vaihtaa. muut sähköt toimii kyl moitteetta :roll:

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

22.5.2011 16:44

DELETED
Viimeksi muokannut jooonaaaz päivämäärä 24.5.2011 20:23, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

22.5.2011 22:16

Onko kukaan keksinyt mitään järkevää selitystä miksi cdi-boksi voi mennä paskaksi?

Ja mitä eroa päällepäin on Ducatin rajoittamattomissa ja rajoitetuissa bokseissa?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

22.5.2011 23:21

Villi veikkaus että oisko vaan siitä kun saa liikaa virtaa? Eli jos ois rajoitettu niin olis kokoajan siinä rajoilla että rajoittaako vai ei ja sitten rajoittamattomassa taas liian kovat kierrokset niin saa niin paljon virtaa että rupeaa haiku nousemaan boksista? :lol: Eikös niissä johtojen värissä pitäis olla jotain eroo, muutenhan nuo on hyvinkin samanlaiset, toisaalta, itellä on vihree ja sinijohtoiset boksit ja molemmat on samanlaisia käyttäytymään :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

23.5.2011 18:25

Ite taas luulisin et, kun se rajottaa ja sitä vinguttaa sitä rajotinta vasten niin hajoo siitä liiasta rasituksesta joka siihen rajottimeen tulee ja paskoo samalla koko CDI boxin :P

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

23.5.2011 18:30

No tuskin. Mulla on toi Suzuki Street Magic, siinä on rajotettu CDI-boksi ja sitä on vingutettu rajotinta vastaa joku melkee 25tkm joten... Ja vakiona, teharilla ja vielä enemmänkin viritettynä.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

23.5.2011 19:06

TooByAas kirjoitti:Onko kukaan keksinyt mitään järkevää selitystä miksi cdi-boksi voi mennä paskaksi?

Ja mitä eroa päällepäin on Ducatin rajoittamattomissa ja rajoitetuissa bokseissa?


Rajotetussa boksissa on sininen johto ja rajoittamattomassa yleensä vihreä, itse boksilla ei ole mitään eroa kai päällepäin. Mutta rajotetussa boksissa lukee tyyliin "9400" jossain kohtaa boksia.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

23.5.2011 21:48

Läbä kirjoitti:Ite taas luulisin et, kun se rajottaa ja sitä vinguttaa sitä rajotinta vasten niin hajoo siitä liiasta rasituksesta joka siihen rajottimeen tulee ja paskoo samalla koko CDI boxin :P

Ei ollu rajotettu se CDI-boksi.

Ja joo kiitos MAPESA nyt varmistuksesta vielä, mutta kerkesin hommata jo uuden. Vihreällä johdolla oli eli rajoittamaton siis! Nyt pelaa :P

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

24.5.2011 21:40

Onkos kuinka hankala tehdä itse joku paneeli, jossa on vaan bensa ja öljyvalot. Vakio mittari on hukkunut ja olis kiva tietää millon bensa loppuu, anturit ovat siis vielä tallella. Eli ihan vaan jotkut ledit, jotka syttyy palamaan, kun bensa tai öljy on vähissä.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

24.5.2011 22:44

Oktaani kirjoitti:Onkos kuinka hankala tehdä itse joku paneeli, jossa on vaan bensa ja öljyvalot. Vakio mittari on hukkunut ja olis kiva tietää millon bensa loppuu, anturit ovat siis vielä tallella. Eli ihan vaan jotkut ledit, jotka syttyy palamaan, kun bensa tai öljy on vähissä.

Jos sulla on akku kiinni niin se on helppo juttu ja ne vakiohehkut voi olla paremmat, kai ne leditkin voi mennä samalla lailla tai vaatii jonkinlaisen vastuksen. Laitat johdot takasin kiinni ja valot siihen paneeliin. Siinä se ois yksinkertaistettuna. Akku on sitä varten jos omistat derbin ja sulla on se sähköboksi.