Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.9.2017 22:55
Tuo kiinan "90cc" eli 73.5cc on ainakin ulkonäöltään kopio tuosta TPR Rose 75cc pytystä, Itellä ollut tollanen nyt n. 25km kiinni, Vääntöä kyllä löytyy enemmän kuin perus Airsalin 50ccstä, Mutta ei tuolta mitään kauheita tehomääriä kannata odottaa. Mulla tosiaan ollu kiinni PHBN 16 kaasarin kanssa ja enox putkena, että kyllä tuosta enemmänkin saisi varmasti isommalla kaasarilla ja paremmalla putkella jne
18.9.2017 18:33
Miten puhdistan muovikurkku ilmanputsarin????
18.9.2017 18:52
Pyyhi vaikka vedellä ja rätillä puhtaaks. Jossei paska lähe nii heitä sekaan saippuaa. Ei pitäs olla mitään rakettitiedettä
19.9.2017 7:26
Mopo lähtee käyntiin parilla polkaisulla ( yleensä 1) mutta kierrokset ei pysy ja sammuu. Mikä voisi olla vikana???????
19.9.2017 15:59
Saako kaasuttelemalla pidettyä käynnissä? Jos voi niin joko käy rikkaalla tai tyhjäkäynti on säädetty liian alhaiseksi
Jos sammuu kun yrittää pitää kaasuttelemalla käynnissä, Niin voi olla että käy laihalla, joskus itellä aikoinaan talvella oli niin että sai polkea monta kertaa käymään kun sammui aina ja lopulta sitten lähti kunnolla käymään mutta leijutti kierroksia niin ettei kehdannut oikein ajaa
19.9.2017 22:54
Ois avun tarvetta nopeusmittaria koskien kun se näytää noin 10-20km/h liian vähän ja mitäs tän sais korjattua kun ekalla kerralla anturia katsottiin niin se oli ihan jarrulevyssä kiinni ja kuorrutettu metallipölyllä. Nyt kun se on puhdistettu ja laitettu jotain väliin että siinä on se 2mm väli levystä niin ongelma ei silti korjaantunut. Saisko tuota mitenkään säädettyä/korjattua kun kerran Yamaha Dt:siin tuo nopeusanturi maksaa 80€.
25.9.2017 20:25
Derbissä (senda drd xtreme 2015) sylinterin päällä oleva pieni letku joka tulee kaasarilta on rikki, kaverin derbissä (sama kone) on tuo kuitenkin pultilla tukittu? Voinko tehdä näin, vai onko letku uusittava?
25.9.2017 20:54
Voi tukkia. Niissä kiertää vain jäähdytysnesteet kaasarin lämmitystä varten.
25.9.2017 21:14
Tällänenjäbä kirjoitti:Voi tukkia. Niissä kiertää vain jäähdytysnesteet kaasarin lämmitystä varten.
juu, kiitos nopeesta vastauksesta
26.9.2017 16:25
Onko kenelläkään tietoa mitä mahdollisesti on käynyt kun piti moposta moottori ottaa pois, ajattelin että otan eturattaan edestä sen pienen lukon pois, sit vetäsen sen rattaan pois siitä akselilta. Ketjut oli vielä rattaan ympärillä, hyvin näytti lähtevän. Sit kun moottori asennettiin takas runkoon, nyt ketjut ei näytä olevan edes oikean pituisia. Onko ketjut ollut sitten vain niin venynyt että kun pääs vapaaks niin palautui takas muotoon? Ja lisäyksenä vielä, että kun ketjut oli paikallaan niin ne näytti olevan kohtuullisen löysät..?
Varmaan hyvä hetki ostaa uudet ketjut
26.9.2017 21:20
Nyt tukin derbin kaasarin lämmitys letku systeemin kemiskillä, ei vuoda. Mutta nyt kone pitää sihisevää ääntä kovemmilla kierroksilla ja kiertää noin 8-9k, vaikka normaalisti kiertää 12500, olisiko liian pieni suutin? viellä kierrokset leijuvat vähän. Ei siis väpätä tai tärise, vaan pitää ääntä.
26.9.2017 23:38
Tai sit kuitenkin vuotaa, jos juuri tuon operaation jälkeen on alkanut.
27.9.2017 10:16
milläs sitten pitäisi tukkia että kestäisi?
27.9.2017 12:54
Mites sais ton sigman magneetin kiinni mopon pyörään? Jotku on laittanut kontaktiliimalla sen magneetin vanteeseen mutta onko kuinka pysyvä liimalla?
27.9.2017 15:37
Sylinteristä kaasariin menevää letkua en ole kyllä tukkinut ja se näyttäisi vuotavan jäähytysnesteitä, voisiko sen tukkiminen vaikuttaa asiaan?