Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.7.2014 17:07
onnistuuhan se
kierrä paksuhko ruuvi voimalla suoraan siihen stefaan kiinni ja kampea se pihtien kanssa irti.
8.7.2014 21:49
Noniin, eilen sparewheelille laitettu tilaus saapui tänään samoin kun kaikki tähän mennessä tilattu eli asiafirma ja nopea toimitus +itellakaan ei kussu
Oulusta tuli siis italkitin mäntäsarja, motoforcen neulalaakeri ja vielä yläpään tiivistesarja. Huomenna olis tarkotus vaihtaa mäntä riejuun ja vielä pari juttua siitä.
Italkitin männänrenkaissa ei ilmeisesti oli merkitystä kumpi puoli ylöspäin ne laitetaan, koska niissä ei ole mitään merkintöjä (esim. T eli top tms.), eivätkä ne ole mihinkään päin kiilamaiset tms. ja molempien puolien reunassa on samanlainen viiste (musta) tai pykälä (hopea)? Tutkin renkaat oikeen suurennuslasilla ja aivan varmasti ovat täysin symmetriset.
Ja musta rengas alas ja hopea ylös? Olen varma kyllä mutten liian varma
Edit: yli 10km ajettu uudella männällä ja vielä ei ainakaan leikannu.
13.7.2014 13:13
Mikäköhän vois olla, ku tämmönen kopio minarelli ei lähe käyntii taaskaan vähä aika sitte kävi normaalisti... Bensan saannissa ei pitäis olla vikaa, cdi:tä koitettu toimivasta moposta ja magneetto just vaihdettu. Jokunen aika sitte oli vähä ongelmia ku käynti pätki eikä kulkenu mihinkään ja siinä samalla tais ottaa lämpöö että lämmöt nousi ja laski aika epätasasesti esim: putki oli välillä sininen ja änkkä punersi ja vähän ajan päästä oli taas kaikki normaalin värisiä.
13.7.2014 16:40
mikähä vikana ku am6 sessa kierrokset leijjuu käy todellaa hyvin tyhjäkäyntiä mutta kun vääntää kaasua kierrokset leijuu imukaula ehjä sen tiivisteet myös kaasuvaijjeri toimii voisko vika olla mgpuolen stefassa? alhaalta vääntää todella heikosti kun pääsee kierroksille toimii hyvin
14.7.2014 18:49
On epäkohteliasta copy-pasteta sama kysymys useaan eri topikkiin.
Magneeton puolen stefahan se seuraava tarkastuskohde olisi.
14.7.2014 20:05
Oliks se niin, että tuo Ignitechin CDI oli ns. "yleismallinen" eli sopii suoraan mihin tahansa mopoon/moottoripyörään, ainakin kun vaihtaa liittimet tms.?
Täällä mototissa olis tällä hetkellä Ignitechin DC-CDI-P (eli säädettävä) boksi myytävänä..
Houkuttelis kovasti ostaa se, ainakin kun saan hommattua jonkun halvemman mopon tilalle. Tuota voinee hyödyntää sitten piikissäkin, jos se on "yleismallinen."
15.7.2014 4:05
Eipä se kaipaa kun triggerin ja akun. Eli vauhtipyöräksi riittää vaikka pelkkä magneetti kampuran päähän.
15.7.2014 11:17
Nyt olis sit kysymyksiä am6-lohkoista, jotka ostin varalle
Eli, kuinka usein olette noita vaihteiston neulalaakereita vaihdelleet? Itsellä on n.11tkm ajettu kone, jossa kuulalakerit olivat aika huonossa hapessa, mutta neulalaakerit oli suht hyvässä kunnossa (laakereita ei ole koskaan tuohon vaihdettu). Eli kannattaako neulalaakerit vaihtaa samalla, kun vaihtaa kuulalaakerit?
Sitten samoihin lohkoihin liittyvä probleema. Eli tasapainoakselin alapuolelta on lähtenyt vähän metallia pois. Kyseessä kytkimenpuoleinen lohko ja metallia lähtenyt pois aika tasaisesti n.4mm syvä siivu. Vaikuttaako tuo mitenkään koneen toimintaan? Itse en ole näillä lohkoilla ajanut, eikä edellinen omistajakaan tiedä mistä tuo johtuu? Kyseinen kone on tosin mestarileipuri...
15.7.2014 12:06
riippuu ihan siitä, onks siulla minkälaista viripalikkaa kiinni siinä / tulossa.
itellä hajos vaihteiston neulalaakeri ja pari kuulalaakeria (muistaakseni toinen oli petilaakeri ja toinen vetoakselin), kun laitoin airsalin 70cc kiinni ja huippuja keräs 105km/h@gps... n. 20tkm ajettu alakerta, niin tykkäs kovasti noista 12 000rpm kiekoista ja yli 100km/h vauhdeista.
eli ihan vaikka varmuuden vuoksi voit vaihtaa, niin ei tarvii esim. 5tkm jälkeen kuunnella rahinaa koneesta, ku neulalaakeri/kuulalaakeri menee paskaks.
15.7.2014 15:39
Aikalailla tappivirit on
Metrakit ProRace sylkkää ja kampuraa, kaasarina 26mm phbh ja putkena Most 80/90. Saatan syksyllä viilaa pyttyä ja laskea kantta, jos rahaa on. Ja kaasariksi kanssa tulossa joku isompi ja parempi, kuin tuo phbh.
Itsehän en oo Suomessa ollut nyt yli kuukauteen, joten hoidan näitä hommia etänä
16.7.2014 16:11
Nonnii elikkäs semmone probleemi ilmeni riejussa. Mopo on rieju mrt -13 malli,aj 9,7k ja tänään ensimmäistä kertaa ilmeni ongelma kytkimen kanssa. Ajoin täysillä nii että rajotin paukku ja kun hiljensin niin kytkin ei ottanut, vaikka aiemmin ei ole tällaista ilmennyt. Pysäytin mopon ja säädin vaijerin maksimiin mutta silti ei ota? Mikä neuvoksi, vaijeri vaihdettu n.600km sitten.
17.7.2014 14:31
pitäisikö vahvistettu kampura olla jäykempi
17.7.2014 20:24
En kyllä tiedä mitenkä kampura pitäisi olla jäykkä...
Yleensä nuo vahvistetut kampurat tai ''kisakampurat'' ovat tehty kestämään kovempia kierroksia, ovat kevyempiä (ei kaikki) ja ovat myös paremmin tasapainotettuja. Myös kampuran limput ovat täydellisen lieriön muotoiset, toisin kuin AM6-vakiokampuran limput.
18.7.2014 21:42
Mikähän voisi räsässä olla kun lämpimällä koneella alkaa puskemaan putkesta reippaasti valkeaa savua ja haju on vähintäänkin mielenkiintoinen. Äänenvaimentimen ja putken välinen tiiviste myös "kuplii" samalla. Ilmenee erityisesti jos vedättää pienen pätkän ja ajaa vaikka tien sivuun sen jälkeen.
Juuri vaihdettu mäntä, teki samaa jo ennen remonttia. Ei siis vuoda kannentiiviste eikä hävitä nesteitä. Mietin että voisiko olla karstainen putki vain kyseessä?
18.7.2014 22:15
Jäähdytysnesteitä vaikuttaisi polttavan, jos haisee / maistuu "makealle" ? Mitä öljyä käytät? Ainakin Motulin esteripohjaiset savuavat valkoisesti ja haisevat myös "jännälle".