Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.12.2011 19:24
noh airsalis on tietty puritussuhretta jouruttu laskemaan kaks osasen pakoaukon takia
mutta ite oon aina käyntiin saanu tavalla tai toisella
26.12.2011 21:22
Mitenköhän perustelet tämän? Ja lähes aina korkeampi kierroksisessa pelissä(~korkeampi teho) on matampi puristussuhde kuin matalakierroksisessa(~väännökäs) pelissä.
Ja jos puristussuhde on vielä "normaalilla" aulueella (airsalissa on), niin miksei se lähtisi käyntiin?
28.12.2011 0:01
Oisko jollain tietoa minkä laatunen ja kuinka tehokas on R4Racing merkkinen pytty
28.12.2011 21:42
Onko linkkiä, koitin äske googlesta kattella, että minkä näköne on, ettei oo mikää kiinapaska uuel nimel
28.12.2011 23:08
LaneKit kirjoitti:Onko linkkiä, koitin äske googlesta kattella, että minkä näköne on, ettei oo mikää kiinapaska uuel nimel
www.dam-sport.net/mecaboite/motorisatio ... -8834.htmltollanen
29.12.2011 11:09
Ihan pytyn näkönehä toi on. vJotenkin vaan vähän halvan näköinen valu sattui silmään. Eihän tuo kestävyydestä kerro, mutta en usko että tuota vielä kenelläkään on täällä foorumilla, niin ei voi kuin spekuloida.
Ite tosin sijoittasin parikymppiä enemmin johonkin "merkkipyttyyn", saakohan tohon edes tiiviste ja mäntäsarjoja?
29.12.2011 12:05
Näyttää minusta ainakin nuo o-renkaat melko heikkolaatuisilta (?) ja myöskin tuo pultti mikä tuossa on
Eikä tuo itse pytyn valukaan säväytä oikein
29.12.2011 12:51
Aattelin itekkin että tuo ei ole mikään huippu laatunen ja tilasin sitten Top Performancen 74cc pytyn
29.12.2011 16:24
Itellä nyt kiinni just toi toppi, hyvin pelitäny n.2000km ja kivat väännöt on tuonut
Tosin tuntuis että toi R4Racingin pytty olis sama kuin toi toppi (ainakin on ihan samannäköinen)
30.12.2011 21:13
[quote="TooByAas"]Mitenköhän perustelet tämän? Ja lähes aina korkeampi kierroksisessa pelissä(~korkeampi teho) on matampi puristussuhde kuin matalakierroksisessa(~väännökäs) pelissä.
näin on mutta ei toi siihen vaikuta notteiko puristussuhretta olis airsalis laskettu kaksosasen pakoaukon takia
http://www.mediafire.com/?4i1zjehymyi lataa toi (ellet jo sitä omista) ja sieltä katot sivun 64 kaksosasesta pakoaukosta
31.12.2011 1:48
Joo tottahan tuo multa löytyy.
Mutta eihän se kaksiosaisuus vaikuta puristussuhteeseen, vaan aukon korkeus. Ja voihan kaksiosainenkin olla saman kokoinen kuin yksiosainen, jolloin pakoimpulssikin on yhtä kova, jolloin sekään ei vaikuta puristussuhteeseen.
E: Niin viittasit tohon männän lämpeämiseen? Ota huomioon että tiittasen kirja on 70-80 luvulta. Siinä puhutaan enimmäkseen ilmajäähykoneista, valurautapytyistä ja kaikenlisäksi sylinterien ja mäntien materiaali on muutenkin parantunut.
31.12.2011 15:30
Reetuhai2 kirjoitti:http://www.mhr-usa.com/piston-kits/47-6mm-dual-ring/
Siittä löytyy heti. Ja googlekin on keksitty, sieltä löytää aika paljon.
Ei kyllä huvittas tilata ulkomailta, varsinkaan jenkeistä ja varsinkin kun hinta hipoo vielä pilviä ja tuohon arvonlisäverot sun muut päälle. Eikö nuita saa ollenkaan suomesta? Pakko kait se on sitte nuilla yksirenkaisilla männillä pärjätä
31.12.2011 17:40
mikäs yksrenkases on vikana ? gearpartsilta ainakin saa yksrenkasia ja postit on jotaki 18 e suomeen
31.12.2011 17:54
Onks damsport halvin paikka ostaa prorace 70cc 2006-> derbiin? 266e siel
1.1.2012 23:03
Yksrenkaiset on aika paljoki huonompia, täysin surkeat puristukset ja hajoaa nopeammmin (kaksrenkaisella ei haittaa vaikka toinen männänrengas hajoaa/juuttuu sinne uraan kunhan ei vahingoita sylinteriä). Ja paljohan porukalla keräillyt Derbit nuilla 70cc Airsal + 21mm ja 14-53 giannelin röörillä? Joku 105km/h jos oikein muna-asennossa kinnaa?