Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.1.2012 18:03
Noni, suutin laitettiin kiinni, lähti mopo käyntiin ja testailin siinä, ettei ollu imuvuotoja, ja eihän niitä ollut.
Noin minuutin jälkeen sammu kuitenkin yhtäkkiä. Otin siinä sitten tulpan irti, ja siinä tulpan päässä olikin aika reippaasti likaa/karstaa sun muuta epämääräistä, ja puhistelun jälkeen kiertikin paremmin, ja pysyi jopa käynnissä!
Ajossa huomasin, että booaus oli paljon pienempää, ja se vähäinen oli havaittavissa keskikierroksilla, juuri ennen piikille pääsyä, harmillista sinänsä, että vaihtaessa isommalle vaihteelle mopo putoaa piikiltä, ja takaisinpääsy kestää aikansa. Hienosäätöä?
Suuttimena nyt siis 106, ja haetaan tossa ensiviikolla 104 tai 102, taikkavaikka kumpikin.
21.1.2012 18:18
Mikähän mopo on kyseessä ? Minarelli am6 jossa 16mm dellorto ja pipercross tarvitsee 110 suuttimen vähintään.
Mutta kokeile laittaa ilmaruuvia kiinnemmäs jos tuntuu että booaa.
21.1.2012 18:24
Itekki laittasin kans isompaa, oma piikki kuulosti vähä tolta ku tossa kuvauksessa ku vaihoin pieprin sukkaan.
21.1.2012 18:33
rx-04. jännää, kun sanottiin kaupassa että olisi jopa liian iso tuo 106, ja sitten täällä vastaavasti että liian pieni. Noh, ehkä ei mennyt rahat hukkaan, ja tuolla ajelee vaikkapa kesällä...? Vieläkin isompaa kiinni siis. Paljonkohan kulutus kasvaa?
21.1.2012 18:43
Vittu ne kaupas mitää tiedä, ite hain 105 xps:sään ja kysyivät et mitä vittua sulla on kii ku noi iso, kurito vehehä se oli ja toi oli täydelline
Isompaa isompaa, kulutus ei kasva oikeastaan yhtään. Mietihän että esim 100 suutin on milline ja 105 on 5 sadasosaa isompi.
Ja kulutus on pien meno siihe että leivotat koko paskan kiinni laihalla käyttämällä.
21.1.2012 18:45
Juu, 20 numerossa aletaan huomaamaan kulutuksessa jotain eroa, joku 5 nro ja ei huomaa mitään,,
21.1.2012 19:00
Ookkei, saitte mut vaakuutettua, isompaa siis
. Sitä vaan en ymmärrä, ku kaverilla on peeveessä 50cc P+ ja jotai muutaki viriä, niin se ajelee jollai 68 suuttimella, ja vastaavasti ite tarviin paljon isomman. Tottakai siinä on mopojen painoerot, mutta ei niittenkään nyt luulisi noin paljoa vaikuttavan. Mene ja tiedä...
21.1.2012 19:03
Ja sillä kaasarin tyypillä ja merkillä on kanssa aika iso vaikutus asiaan...
21.1.2012 21:36
Ehkäpä PV ja uusenska on hiukka eri asioita. Erilaiset koneet, ikäeroa yms...
22.1.2012 17:46
Suurin vaikutus siinä se, että kaasari on mikuni ja 12/14mm. Ja power+ pytty liikkuu tehojensa kanssa vähän eri kategoriassa kuin am6 vakiopytty
22.1.2012 18:07
Just tuo kaasarityyppi/koko vaikuttaa vitusti. Skodessa ei vaihtunu ku 14-->17,5 ja suutin meni 65-->105.
Ja mikunin suuttimetha on yleispätevän säännön mukaan muuteki 2*dellorto. Ei voi mitenkää verrata kahta peliä toisiinsa jos kaasari on vähänki erityyppinen.
23.1.2012 9:17
Juu, itekkin keksin aika monta syytä heti postauksen jälkeen
Entäpä tarviiko sytytystä säätää jotenkin, jos esim suuttimen koko nousee viidellätoista.
23.1.2012 11:16
Mitäpä se suutin siihen sytytykseen vaikuttais? (Eli siis ei tarvitse säätää.)
23.1.2012 13:28
Aattelin vaan, että enemmän bensaa niin palaisi kauemman aikaa tjtn sellaista...
23.1.2012 16:57
H@NNU kirjoitti:Mikähän mopo on kyseessä ? Minarelli am6 jossa 16mm dellorto ja pipercross tarvitsee 110 suuttimen vähintään.
Mulla toimii kyllä 95 suuttimella oikein hyvin.