Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.4.2011 0:26

etelänvetelä kirjoitti:mites tota noin ku vaihoin mopoon uuet liittimet perään vanhat oli apikot ja vaihoin sellaset umpinaiset siniset liittimet ja painoin pihdeilä kasaan toimiikoha nniillä?


itellä semmoset kokemukset noista pihdeillä puristettavista versioista että eivät kestä.. :roll: Suosittelisin juottamaan apikot ja sukka päälle ;)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.4.2011 0:50

Apikot painetaan pihdeillä ja sitten johto juotetaan vielä liittimeen kiinni, ja sitten kutistesukka.
OIkeasti ne puristusjutut ovat vaan vedonpoistajia..

Virtalukko hopperiin

25.4.2011 21:49

Eli ostin virtalukon moposportista ja mietin kuinka saisin sellasen modattua Hopperiin. Vakiona mopossa ei ole kuin rattilukko... Mistä siis saan sähköt kiinni virta lukkoon ettei kone käy. Toivottavasti kysyin oikeasta paikasta ja ymmärsitte. ;)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.4.2011 8:43

Joku sytytysboksinj johto vain ja vedät sen virtalukon kauttaa maihin.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.4.2011 14:29

Kiitos neuvoista :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.4.2011 17:39

Mutta larppa, sijoita virtalukko siten, ettei siitä saa katkastua nopeasti piuhoja, ja taas laitettua nopee yhteen. Jos jätät virtalukon varaan murtosuojauksen, nii kyllä se siitä sellai lähtis aika nopee osaavan mukaan :D -toivottavasti tämä estää ainaski yhen mopon varkauden :D .

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.4.2011 19:21

No jos joku ne johdot laittaa yhteen, niin sillonhan ei ainakaa lähe käyntiin. :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 16:18

pösön vapaavalo lopetti palamasta ja kun vapaavalo ei pala ni ei myöskään toimi sähköstartti,eli onko vika vapaavalon anturissa vai missä? :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 17:30

[matti kirjoitti:pösön vapaavalo lopetti palamasta ja kun vapaavalo ei pala ni ei myöskään toimi sähköstartti,eli onko vika vapaavalon anturissa vai missä? :)

Anturissa tai johto ei yhdistä.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 17:38

Onko Suzuki PV:seen mahollista tehä semmone kierrostenrajoitin, että kun laittaa lyhyet valot (vai onko ne normit) päälle, niin rajotin ei olisi päällä ja kun laittaa pitkät päälle, niin rajoitinkin menisi päälle? :nolo:
Toivottavasti saitte selvää tästä sössötyksestä. Pevetti on tällä hetkellä vielä vakio, mutta olis haaveissa saaha joskus vähä pirteemmäks ;)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 18:49

On, mutta voin melko varmasti sanoa, että poliisit testaa ne pitkät/Lyhyet heti ekaks. :lol:

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 20:08

Nii no se... :lol:
Eioo oikee vielä kokemusta siitä, että poliisit testaisivat mopoo ni ei tullu nyt mieleenkään, että ne testaisivat ne valot :D
Pitäs keksii joku järkevä paikka mihkä sais sen rajottimen kytkimen... :nörtti:

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 20:28

Mullois sellane jännä idea, että nakkaisit Jarruun sen. Eli käytännössä jonkunnäköne homma; Kun jarrupoljinta vaikka jalalla ylöspäin "Työnnät" Niin sillo menee rajotin päälle, ja sitten uuden kerran kun haluat rajoittimen pois, niin vaikka kaks kertaa ylöspäitte sitä jarrupoljinta. Onnistuiskohan? :eek: Ei muuten varmasti poliisit sitä äkkäis.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

27.4.2011 21:37

Peeveissähän on engine-stop-nappi semmonen kaksasentoinen? Sain omasta mielestä aika mahtavan ajatuksen siihen. Laittaa siihen engine-stop napin stop kohdan alle sellaisen 2-asentoisen kytkimen, joka painettaessa jää alas (rajoitin päällä) ja toisen kerran painettaessa nousee ylös (rajoitin pois päältä). Niin jos poliisit pysäyttää niin sammutat mopon engine-stopista jolloin rajoitin menee päälle, ja sitten kun poliiseista pääset eroon ni toisen kerran käytät sitä stop-asennossa jolloin rajoitin menee pois päältä :lol:

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

10.5.2011 20:53

Lainaan itseäni toisesta topicista. Tarkoituksena on siis saada ducatin rajoitettu cdi betaan.

Eli kyseessä on myös derbiin, yamahaan ja pariin muuhun käyvä boksi.
Sen verran tuli itse selvitettyä, että derbissä magneetolta menevät kaikki 4 piuhaa cdi:hin ja cdi:ltä yksi piuha maihin ja 1 tietysti sitten sytytystulpalle. 1 noista cdi:n johdoista on "stop" johto eli onkohan se tappokytkimelle?

Betassa taas cdi:ltä vain 1 johto magneetolle. (impulssikäämin johto)
1 virtalukolle ja tappokytkimeen. (eli siis se sama johto menee molempiin)
1 maihin.
Sitten vielä tulpanjohto.

Eli tuossa derbin boksissa on 1 johdon paikka enemmän.
Ketään sattuisi tietämään miten tuollainen boksi kytketään betaan. Tarvitseeko jostai vetää kenties lisää johtoja boksille?

E: nyt kyllä ihmetyttää. Euroopan malleissa ilmeisesti meneekin cdi:lle vain 3 johtoa. Ilmeisesti se "stop" paikka jää käyttämättä. Toivottavasti jollakulla on tietoa.