Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.6.2009 13:06

Nalle : Siinä ongelma juuri onkin, että jos topicin aihe on näitä käsittelevä keskustelu, niin mistä siiten keskustellaan, jos termillä ei edes ole mitään määritelmää. Noita viestejä kun tuossa luin, niin millätavoin suurin osa jutuista poikkeaa niistä muista virittämiseen keskittyvistä topiceista ?

Nalle Puch kirjoitti:...Mopetissa pitää säilyttää ainakin alkuperäiset lohkot, jotta homma pysyy mun mielestä kiinnostavana...

Väitän, että itsetehdyt lohkot olisi kummiskin kiinnostavat :P
Vaihteellisten mopojen kohdalla homma on vaan jo kokolailla vaikea. Variaattorivetoinen olisi jo paljon helpommin toteutettavissa.

17.6.2009 13:36

-Zone- kirjoitti:Muuten.. Kertoisko joku mitä "tappajamopo" oikein tarkoittaa ?

Tätä termiä on näkynyt "wanhaan hyvään aikaan" lehdissä. Tarkoittaa siis samaa kun nykyinen "tappiviri". Molemmat ovat vaan erittäin epätarkkoja ilmaisuja.

17.6.2009 14:20

Se, että minkälaisista, millä tavalla viritetyistä ja miten rakennetuista mopoista pitää, on makuasia.

Ja mikä kukaan on päättämään että mikä menopeli on järkevä ja mikä ei? Tosin minulle se on yksi paskanhailee että onko niissä järkeä vai ei, jos mopo käy muuten makuuni.

17.6.2009 15:57

Mielestäni tappajamopo on melkeempä synonyymi ruoskan kanssa. Tappajamopo ei välttämättä meinaa mitään huippukulkuista peliä, vaan semmoista vehjettä jossa esimerkiksi jarrut katoaa kesken ajon tai niitä ei ole, vanteenlaakerit on mallia alkuperäinen 1 miljoona vaan rullattu eli erittäin väljät yms. jotka tekee ajosta vaarallista. Tosin jos näillä rupeaa luokitteleen tappaja mopoja niin varmaan 1/6 osa kiinalaisista on tehtaalta tullessa malleista riippuen tappajamopoja runkojen ja vanteiden suhteen. :lol: Mutta hengestäänhän sitä voi helposti päästä jos lujasta vauhdista lähtee rungosta emäputket irti ja keulat menee poikki niin huonossa paikassa voi kyllä mennä hommat vähän reisille.

Kiinalaisethan kumminkin vakiona ovat suht laiskoja niin siltä kannalta ajateltuna ei oo tilanne niin paha, mutta jos on tämmöinen meikäläisen luokituksen mukainen tappajamopo ja tappiviri samassa paketissa on yhdistelmä todellinen tappovehje. :D mm. eräs mototin samurai-pv jota rakenneltiin voitiin kyllä helposti tähän kastiin luokitella, vaikkei se tuskin 100 km/h ees kulkenu. Pienissä sievissä hitsatut koneen kiinnikkeet ja 110cc kone ei ollu kovin hyvä yhdistelmä ja jarruttomuus kruunasi koko paskan.. ;)

7.7.2009 12:21

Täälläpäin liikkuu huhu että kyläpoliisi olisi ajanut yhen tyypin pv:l 140 tutkaan...... :eek:

7.7.2009 13:14

täällä tuli tuossa toissa viikonloppuna yks jätkä selittämään paikallisen teboilin pihalle vähä päisään että minäki sillon joskus kymmenisen vuotta sitte ajelin oulaisisa ja mulla oli semmonen tunturi tiger agua, se kuluki vähä päälle satasta ku siinä oli 80cc pytty, alakauttanen simonimin tehari ja 26mm lortto, jujuhan on siinä että mää voin melkeen uskoa tuohon legendaan mutta eniten pisti huvittamaan ku se lähti niin alko yks "kaveri" höpöttämään että eikö muka oo menny enempää ja kiven kovaa väitti että 50cc pytyllä pääsis saman(viilaamattomana, tuo ääliö ei varmasti sais mitään aikaseksi :lol: ), kyllä minä nauroin ja pitkään :D

7.7.2009 22:21

eräs täydellinen tappajamopo saadaan aikaan kun laitetaan peeveeseen 80cc pytty, tai mankiin isompi kone 110cc->

8.7.2009 11:40

Juba93 kirjoitti:eräs täydellinen tappajamopo saadaan aikaan kun laitetaan peeveeseen 80cc pytty, tai mankiin isompi kone 110cc->

Aika laiskoja nuo 110cc koneet.. 88cc koneestakin saa enemmän irti kuin mitä on vakiossa kiinalaisessa 110cc koneessa. :D
En sanois 110cc mankia tappajamopoksi, vaan sopivan tehokkaaksi - jokapäiväiseen ajeluun.

8.7.2009 13:04

tarkotin siitä ylöspäin. Kävin muutama päivä sitte koe ajamassa 150cc PBR mankin nii ju*alauta ku ei mienant keula pysyy maassa millää inter rotorkitillä vielä ja pikakaasu kahva nii arvakkeepa oliko helppo lähtee liikkeelle :lol: siinä on sitä tappopelin makua ku on kiinalaisessa rungossa semmonen kone

8.7.2009 14:16

Mitäs se pikakaasukahva mihinkään vaikuttaa... :roll:

8.7.2009 17:41

Juba93 kirjoitti:tarkotin siitä ylöspäin. Kävin muutama päivä sitte koe ajamassa 150cc PBR mankin nii ju*alauta ku ei mienant keula pysyy maassa millää inter rotorkitillä vielä ja pikakaasu kahva nii arvakkeepa oliko helppo lähtee liikkeelle :lol: siinä on sitä tappopelin makua ku on kiinalaisessa rungossa semmonen kone

Hoh tollasta haluisin iteki päästä testaamaan, oo nmiettiny et pitäis laittaa 160cc kone pbr:ää ja ottaa kaikki ylimäärä paino pois ja vahvistella vähä runkoo ja takavannesysteemejä... En tajuu miks haluun viritellä jotai kiinalaista paskaa jos mulla on jo kunnon pyöräkin :roll:

8.7.2009 17:53

:'( kirjoitti:En tajuu miks haluun viritellä jotai kiinalaista paskaa jos mulla on jo kunnon pyöräkin :roll:


.. Jotkut keräilee postimerkkejä. :nörtti:

8.7.2009 18:04

Tässä 220cc PBR http://www.youtube.com/watch?v=UBfwWy6QeMY
Yli 20hp..

8.7.2009 20:01

:'( kirjoitti:Tässä 220cc PBR http://www.youtube.com/watch?v=UBfwWy6QeMY
Yli 20hp..
Tossa koneessa on vakiona 25hp. Uuden hinta 2000-3000e saksasta tilattuna.

Tuosta YX150/160 saa suht halvalla aika tykin (on se sellainen jo vakionakin) ja huomattavasti halvempi:
http://www.24moto.se/en/prod-info.asp?pid={ADF5FB74-9116-4570-B818-3731FB47154F}
http://www.24moto.se/en/prod-info.asp?pid={B4519144-1782-4D4F-AA2E-DED0CA8DC1E8}
http://www.24moto.se/en/prod-info.asp?pid={F455035C-7FC6-46F4-B96B-28E7D20BE6C7}

Huono puoli tossakin puljussa että EU-maihin vaan tollanen "bonus" noissa hinnoissa...

8.7.2009 23:12

Nalle Puch kirjoitti:
Braindead kirjoitti:...Mutta yks todenmukaisempi legenda on läheisellä peräkylällä. Vanhempi mieshenkilö, ilmeisesti aikasemmin autokorttinsa menettänyt kaveri on rakentanu täälläpäin 70-luvun Solifer Exportin kulkemaan kovia. Tomoksen koneella oleva peli siis ja mitä ilmeisemmin 5-lovinen laatikko tässäkin. Mopon speksit on aikalailla tuntemattomat, mutta perkeleesti se ainakin kulkee, nimittäin kaverilla oli tälläinen "tehariderbi" jossa oli hebon putki, 17,5 kaasutin ja viilattu sylinteri. Hän sitten posotteli mopon huippunopeutta päälle 90 km tunnissa. Rupes kakstahdin kierrätys kuuluun takaa päin ja vanha ukko vetäs Solikalla heittämällä ohi... Kyseinen henkilö on kuulemma koneistamolla töissä ja oon kuullu juttua että sieltä tämän solikan kulku juurensa juontaa...
VMPK:n foorumilla oli joku aika sitten juttua, että jonkun kaverilla olisi Tomosin koneella oleva stroukattu Export, jossa kuutioita melkein 90cc. Tuo juttu tosin saattaa pitää paikkansakin.

Pitääpä tähän mainita että kyseisen Exportin omistaa M.Pohto Motorsport.
Exportti on stroukattu.