Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.1.2016 20:49
Morjes! kysäsisin täältä vielä apuja, kun 2009 betasta kuuluu moottorista vaimeahkoa kolinaa, mutta kytkin pohjassa ääni loppuu. Kytkin toimii moitteettomasti ja kilometrejä mopolla on ajettu mittarin mukaan n.7k. Voiko kytkimessä olla jotain vikaa, vai tuleeko esim. alakerran laakereista. Toivottavasti kirjoitin oikean aiheen alle ja kiitos niille, jotka auttavat!
1.2.2016 11:39
Nopeutuuko se ääni kierrosten mukana?
Ja jos on vapaalla tyhjäkäynnillä niin kuuluuko tuo ääni?
1.2.2016 13:31
Joozzii133 kirjoitti:Nopeutuuko se ääni kierrosten mukana?
Ja jos on vapaalla tyhjäkäynnillä niin kuuluuko tuo ääni?
Äänen nopeutumista on sinänsä vaikea sanoa, kun se tavallaan "katoaa" painettaessa kaasua ja tarkoitinkin, että ääni kuuluu juuri vapaalla tyhjäkäynnillä(ainakin sen silloin erottaa selvästi). Se on sellaista tak tak tak ääntä
.
1.2.2016 18:05
Ei siinä vikaa ole. Kytkinlevyt siellä vaan hakkaa kytkinkruunuun, ihan normaalia kun vähän saanut kytkinpommia ja tullut välystä levyjen ja kruunun väliin
1.2.2016 18:09
Vireboy kirjoitti:Ei siinä vikaa ole. Kytkinlevyt siellä vaan hakkaa kytkinkruunuun, ihan normaalia kun vähän saanut kytkinpommia ja tullut välystä levyjen ja kruunun väliin
Haha! ai että oikeen vireboy vastas
no kiitos avusta!
2.2.2016 9:02
Jaahas ittellä oli täysin sama homma kesällä derbin kanssa ja vika oli että kytkinjousien yks pultti oli löysällä ja nakutti kytkinkoppaan
2.2.2016 17:58
Juu mutta tässä ääni kuuluu vaan kytkin ylhäällä, siitä tietää että kytkinlevyt siellä ääntää
5.2.2016 0:19
Hei, aprilia 08 mopo yhtäkkiä sammui ja sen jälkeen mopo ei lähtenyt ilman ryyppyä päälle ja sittten kun mopo oli ryypyn kanssa käynnissä niin kun ryypyn vapautti niin mopo sammahti suoraan.Ammattimies katsoi kaasarin ja eikä sieltä mitään outoa löytynyt ja tähän mennessä oon vaihtanut mäntä + sylinteri ja magneeton stefan PLS AUTTAKEE! kiitos jo etukäteen.
(eli siis mopo ei käy ilman ryyppyä eikä käynnisty ilman ryyppyä)
11.2.2016 20:48
.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 17.3.2016 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
11.2.2016 21:10
Elikkäs osaisko joku kertoa missä on vika, kun Riejun MRT:ssä vilkut ei toimi. Mittaristossa vilkkuvalo ei vilku vaan pysyy päällä (normaalisti vilkkuu), ja vilkut itse eivät vilku tai pala ollenkaan tyhjäkäynnillä. Ainoa tapa saada vilkut nopeasti räpättämään on nostamalla kierrokset korkealle ja silloinkin vilkut räpättää vain toisella puolella.
14.2.2016 11:53
Joku vois kertoa että mistä johtuu kun mopo saattaa yhtäkkiä ajosta sammua aivan varoittamatta. Kun odottaa hetken niin lähtee taas käyntiin. Joltain sytytyksen ongelmalta tuo vaikuttaisi. Mikä siellä voisi tollaista aiheuttaa? Kosteutta kertyy johonkin ja vetää maihin?
14.2.2016 20:47
Jussuuf kirjoitti:Joku vois kertoa että mistä johtuu kun mopo saattaa yhtäkkiä ajosta sammua aivan varoittamatta. Kun odottaa hetken niin lähtee taas käyntiin. Joltain sytytyksen ongelmalta tuo vaikuttaisi. Mikä siellä voisi tollaista aiheuttaa? Kosteutta kertyy johonkin ja vetää maihin?
Mulla täysin sama mutta ennen sammumista pätkii helvetisti
E: Tulpanhatun sisästä tulee kipinä/sähköä tulpan siihen metalliseen osaan josta se kiristetään...
Eli niinku minisalama
ja mulla on pieni haisu että tämä vois liittyä mun ongelmaan
21.2.2016 22:21
Mikä on gilerassa vikana ku vaihdepoljin ei ollenkaan palaudu keskiasentoon. Joutuu aina vaihdetta vaihatessa joko nostaa tai painaa poljin siihen keskiasentoon. Kiitos jo etukäteen!
25.2.2016 21:36
Sulla on se palautinjousi rikki. Vaihdepolkimen akselissa on kytkinpuolella, siinä missä vaihdepolkimen akseli kohtaa tähtirattaan, palautinjousi.
7.3.2016 19:42
Räsäprilia kirjoitti:Tänä aamuna räksä aloitti tekemään sellaista että kierrokset jää leijumaan aina kun antaa kaasua, joka viittaisi imuvuotoon tai laihalla käymiseen. Joka paikan olen tutkinut imuvuodon varalta herkästi syttyvällä aineella ja kokeillut myös isompaa suutinta. Silti vaan jää leijaamaan ja varsinkin risteyksissä sen huomaa
. Kaasari ollut säädöissä jo pidemmän aikaa, ja tosiaan alkoi tänä aamuna vasta tekemään tuota. Tankkikin on täynnä.
Mikähän siinä lie?
vaikkakin tästä on jo vuosia aikaa, niin muistaks kertoo mitä teit tolle?
oma piikkideetee alko vittuilemmaa samal taval ni ois kiva tietää miten hoidit ton homman.