Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.12.2015 20:37
Liikkuu ja kytkin tuntuu normaalilta ku kahvaa painelee. Paljonko sen levyn pitää liikkua ja liikkuuko levyt sen mukana? Kun voisko olla niinkin helppo vika että vaijeri jää liian pitkäksi ja siten ei vaam vedä kytkintappia tarpeeksi? Mutta sekin näyttää liikkuvan normaalisti. Ihme kun ennen toiminu täydellisesti ja sitte seisonnan jälkeen ei mitenkään... ja mulle vielä iha hepreaa tuo kytkin nii siks ehkä hieman typeriäkin kysymyksiä
5.12.2015 17:34
Kertokaapas joku mestari mikä pv:ssä on vikana.
Käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä, sekä ottaa kierroksia hyvin tiettyyn pisteeseen asti, kunnes alkaa pätkimään ja lyö liekkiä putkesta sekä kaasarista.
Sytytysennakkoa on säädetty aikaisemmaksi, suutinta on vaihdettu isompaan, neulaa on nostettu, putki on juuri poltettu puhtaaksi, sylinterisarja on käytännössä uusi ja tulppa on uusi. Millään ei ole ollut tähän mennessä vaikutusta. Sytytysvikahan tuon olisi lähes pakko olla kun mikään kaasarin sorkinta ei auta.
5.12.2015 19:24
Onhan tuorevoitelu tukittu?
Stefakin voi vuotaa jos et oo kahtonu.
Ja jos kerran on uus pyttysarja läpät voi suurella mahollisuudella olla raolla koska se kumi turpoaa siitä.
5.12.2015 19:45
Tuorevoitelunippa on tukittu ja läpätkin on kertaalleen vaihdettu uusiin. Aiemmin paikoillaan oli raottavat boyesenit ja nyt uudet hiilikuituiset. Kampuran stefoja ei kyllä ole tutkittu, että ne on sitten varmaan seuraavana listalla. Toisaalta kaverilla vuoti samanlaisesta koneesta kampuran stefa ja ainoa oire oli kierrosten leijuminen ja jatkuva laihalla käynti, kierrokset sen sijaan sai tappiin helposti.
18.12.2015 10:14
MIkähän derbissä on vikan kun kylmänä lähtee helposti ilman ryyppyä käyntiin, mutta röpöttää ennen piikkiä ja 2-3 vaihteilla pätkii aika paljon. Lämpimänä lähtee huonommin käyntiin, muttei röpötä ja pätki niin paljoo. Virinä scr corse, perus 50cc mk pytyn kanssa, vissiin vakio 14mm kaasari ja suutin muistaakseni n 85. Mihin suuntaan pitää lähtee suuttimia vaihtaa ja toimisko paremmin vaikka 17,5 mm kaasarilla?
19.12.2015 17:50
Mikä detsin alakerrassa mahtaa mättää ku kiksiä polkasee nii välillä tuntuu puristukset ja välillä ei ja kun laittaa kytkimen pohjaan nii puristuksia ei tunne ollenkaan
19.12.2015 17:56
Mikä olis peugeot XPS vikana? Valot välillä toimii vähän aikaa, kun laitan kaasua valot sammuu eikä enää mene päälle. Valot myös välkkyy silloinkuin toimii vähän aikaa. Mikähän olisi vikana? Johdot olen katsonut että ei pitäisi ottaa maihin mistään.
20.12.2015 16:59
kaipaineen kirjoitti:Mikä detsin alakerrassa mahtaa mättää ku kiksiä polkasee nii välillä tuntuu puristukset ja välillä ei ja kun laittaa kytkimen pohjaan nii puristuksia ei tunne ollenkaan
No ei siinä kuulukkaa tuntuu puristusta jos laitat kytkimen pohjaan. Varmaan kiksissä jotain vikaa tai kytkin jää välillä pohjaan
23.12.2015 2:36
Mikä ihme tossa detsin koneessa nyt on.. Elikkäs siis vaihoin petarit (ihan c3) noin 3000km sitten kun laitoin samalla peruslaiska 70cc airsalin että alakerta kestää varmasti. No hyvin on pelannut tähän asti mutta viime aikoina on alkanut kuulua hirveää kolinaa alimmilla kierroksilla alakerrasta, mutta muuten toimii hyvin.. Ja kiksistä kun kokeilee konetta pyörittää niin kuuluu semmonen lonksuminen? Ihan kuin ois väljät laakerit tai jotain
toimii muuten hyvin mutta ei oikein kehtais ajaa.
23.12.2015 20:20
Tuohan selviää tasan yhdellä tavalla, eli tutkimalla asia. Itellä oli just vastaava tilanne, vähän Airsal 70 vaihtamisen jälkeen alkoi kolista ja siellä oli kierokangen laakeri paskana.
Elikkäs mg-koppa auki, kytkinpuoli auki ja pytty irti. Sitten vaan välyksiä kokeilemaan. Kokeile erikseen männästä ja kiertokangesta pitämällä myös. Itellä oli reilusti sivuttaisklappia veivissä, muttei pystysuuntaan ollenkaan ja ääni johtui silti siitä.
Kai vapautit laakerit jännityksestä asentaessa, etteivät jääneet puristukseen (kone ei pyöri herkästi asennuksen jälkeen)?
26.12.2015 1:06
Mikähän on mopo detsis vika kun syö tulppia koko ajan? Tulpalla pystyy ajaa max 50km ja sitte se alkaa pätkimää. Siinä on tyhjä vakioputki, poraamaton moric ja 85 suutin. Auttakaas nyt tyhmää
26.12.2015 22:42
Jesse099 kirjoitti:Mikähän on mopo detsis vika kun syö tulppia koko ajan? Tulpalla pystyy ajaa max 50km ja sitte se alkaa pätkimää. Siinä on tyhjä vakioputki, poraamaton moric ja 85 suutin. Auttakaas nyt tyhmää
Itsellä oli detsissä sama ja ei oikein selvinnyt mistä johtui. Vaihdoin tulpanhatun ja johdon, ja otin tuorevoitelun pois niin loppui. Luulisin että sai liikaa öljyä tai jotain.
26.12.2015 23:53
Kertokees mikä on vikana.
Kesällä pysty vielä hyvin keulia jne. sit pidin pienen tauon(tapaturman takia) ja nyt kun yrittää keulia, niin eivaan jaksa nostaa keulaa. Se vaan hyytyy kuin seinään. Mut pystyy esim kumia polttamaan jne.(silloin ei hyydy) Onko ongelma kaasarissa, lopussa olevasta männästä vai missä on vika?
27.12.2015 0:08
^taitaa vika olla kuskissa
27.12.2015 0:11
^ Elähän nyt innostu
Onko miulla säädöt vai mitkä on vituillaan, ei tuppaa kiertää oikeen. Jos säätää laihemmalle, niin sillon käypi jo liian laihalla...