Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.11.2015 20:09
Mikä vikana kun 07 detsi ei lähde enää käyntiin? Oli yön yli kaverin tallissa ja lähti ensimmäisellä polkaisulla käyntiin kun otin. Ehdein ajamaan noin 30m ja sitten se sammui samanlaisesti kuin ottaisi virrat pois eikä enää lähde käyntiin polkemalla mutta työntämällä lähtee ja pysyy käynnissä noin 3 sekuntia.
26.11.2015 18:04
Onko tulppa vaihettu?
Ne sattuu hajomaa aina välillä ja itellä ainaki teki samallailla mite sulla.
26.11.2015 21:35
Ei ole vaihdettu, kiitos.
27.11.2015 19:31
50x DT ei tahdo käydä sateella pätkii paukkuu ja sammuilee.. veikkaan että ilmanputsari kastuu miten sen sais suojattua kokeiltu powerfiltteriä ja vaahtomuovisiakin imurin letkulla kokeiltu vetää penkin alle toimi hyvin muttei saanut tarpeeks ilmas jos nopeesti anto kaasua
27.11.2015 19:42
Koitapa ihan ensin eristää / ostaa paremmin eristetty tulpanhattu. Sen liitokseen pääsee vettä todennäköisemmin kuin putsariin ja tämä aiheuttaa pätkimistä ja sammuilua.
P.s. älä käytä oravafiltteriä a.k.a. powerfilteriä, ellet siis ihan välttämättä halua hiekkapuhaltaa mäntää imuilman sivutuotteilla.
27.11.2015 21:45
Tulpanhattu ostettu montakertaa uusi sellanen missä kumisuoja siinä tulpan liitos kohdassa. Mikä olis sit parempi filtteri? Ei voi kauheen iso olla ku tulee iskari vastaa tai sit pitäs olla joku taittuva kumi siinä välissä
27.11.2015 22:08
Itellä on ollu joka vehkeessä bilteman vaahtomuoviputsari. Pienikokonen ja suodattaa hyvin kunhan muistaa pestä ja öljytä aina silloin tällöin.
Ongelmahan sen tulpanhatun kanssa ei ole se että tulpan ja tulpanhatun väliin menisi vettä, vaan se että sitä menee tulpanjohdon ja tulpanhatun väliin, jolloin virta ei kulje. Omalla kohdalla sateella pätkimisen korjasi muutama kierros sähköteippiä pirun tiukalle näiden liitoskohtaan.
28.11.2015 0:03
Kiitos Linxy tulpassa oli vika
28.11.2015 22:41
Osaisko kukaa auttaa mikä vaivaa 08vm mopodetsiä? Eli kytkin ei siis irroita(?) Mopon käydessä kun laittaa vaihteen silmään nii sammuu samalain kuin ei kytkin olisi pohjassa vaikka on. Kytkinta kokeiltu säätää kahvarungossa olevasta ruuvista, eri öljyjä kokeiltu ennen purkamista ja kytkinlevyt ja jouset ovat ihan hyvä kuntoiset, kytkintä kokeiltu säätää vielä siitä ruuvista mikä on painelevyssä vaan mikään ei tunnu auttavan. Vaihteet menee normaalisti silmään ja kytkin tappikin on pohjassa. Mistä kannatas seuraavana alkaa tutkia ja mitä? Alkaa pikkuhiljaa mennä usko ja toivo tämän kanssa ":D"
29.11.2015 15:51
Onko kytkinkruunussa hakkaumia? Ne yleensä aiheuttaa ton, että kytkin ei irrota.
29.11.2015 17:25
Jees pitääpä tsekata tuota kytkinkruunua jos ehin tallilla käymään!
29.11.2015 23:19
Joo kytkin kruunussa oli pienet hakkaumat, ei mitkään kovin isot mutta silti tunti todella helposti sormella kokeillessa. Voiko niin pienetkin jäljet vaikuttaa siihen ettei kytkin irroita?
Ja varmaan ottaa kytkinkruunu irti ja viilailla ne jälet pois?
Voisko myös kytkimessä jumittaa jokin osa kun tuo mopo seisonut melkein vuoden? Ja mikä osa jumittaisi mahdollisesti?
29.11.2015 23:37
Pienien hakkaumien ei pitäis radikaalisti vaikuttaa. Äkkiseltään ei muuta tullu mieleen kun ne hakkaumat, kylmällä koneellahan tekee tota vaikka ois kytkin ihan täydellisessä kunnossa, ne on niitä ominaisuuksia
30.11.2015 18:50
Lämpimälläkin koneella teki samalain
30.11.2015 19:27
Liikkuuko painelevy ylipäätään kun kytkimen painaa pohjaan?