Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

8.2.2021 19:17

Onko 18mm kaasari liian iso mopoon, jossa on enoxi, muuten vakio

Re: Kaasuttimet

8.2.2021 19:24

Ei, mutta havaittavaa hyötyä vrt. 16mm tuskin tulee.

Re: Kaasuttimet

8.2.2021 19:33

Vaikuttaakohan tämä huippunopeuteen?

Re: Kaasuttimet

8.2.2021 19:40

Jos sulla on vähintään se kaasari valmiina ja intoa löytyy, ni sit vaan ropaamaan. Mutta jos siihen pitää paljon oheishilppeitä ostaa, tai peräti kaasariki vielä, ni mä melkeen harkittisin vielä rahan säästämistä johki muuhun. Se tehonlisäys tulee olemaan kuitenki aika olematon verrattuna kulutettuun rahaan ja aikaan, olettaen että sulla joku 16mm kaasari on vakiona. Jos siellä nyt joku 12/14mm on, ni sit voi jo jotain järkevää saadakki kaasarilla aikaseks. Huippuihin se tulee tuskin kovin montaa kilsaa lisäämään.

Re: Kaasuttimet

8.2.2021 20:06

Joo 16 on tällä hetkellä ja en ole vielä ostanut uutta, mietin toki jos ostais käytettynä.

Re: Kaasuttimet

14.2.2021 17:40

Minkälaisilla viritelmillä ootte tukkineet letkuja? Pitäis saada tukkoon vaihtelevin tiiviysvaatimuksin sisäØ 4-10mm (4,6,8,10) kokoisia letkuja, ja mielellään niin, että ne tulppaukset voi myöhemmin poistaa kohtuudella.

Re: Kaasuttimet

15.2.2021 0:19

Osakierteisen pultin kierteetön osa tulpaksi on aika helppo. Voi pitää myös kierteellä.

Re: Kaasuttimet

15.2.2021 17:41

Elikä poistin Gilerasta kaasuttimesta sen reikälevyn, mutta suuttimet on vielä samat ku ennenkin, kun ei vielä oo saanut isompaa ja mopo on muutenkin työn alla.

Kai sen pitäis silti lähteä käyntiin? Tyhjäkäyntisuutinta ei varmaan tartte vaihtaa edes?

Re: Kaasuttimet

15.2.2021 20:23

Lähtee käyntiin. Voi vaatia muutakin säätöä, mutta ei pitäisi olla tarvetta TK suuttimen vaihdolle.

Re: Kaasuttimet

17.2.2021 13:42

Mikähän tuossa Gilerassa nyt mättää, kun ei käynnisty. Antaa kipinää, kaasutin kunnossa ja puhdas, bensa virtaa jne.

PS. Miksi tankin alipainehanassa oli bensansuodatin? Eikö se kuuluis siihen bensaletkuun pikemminkin?

Re: Kaasuttimet

17.2.2021 16:40

Lähes kaikissa mopoissa on suodatin nykyään hanan yhteydessä.

Alipainehanat kun eivät oikein toimi jos siihen menee roskia.

Re: Kaasuttimet

17.2.2021 21:28

jaskabar kirjoitti:Mikähän tuossa Gilerassa nyt mättää, kun ei käynnisty. Antaa kipinää, kaasutin kunnossa ja puhdas, bensa virtaa jne.

PS. Miksi tankin alipainehanassa oli bensansuodatin? Eikö se kuuluis siihen bensaletkuun pikemminkin?


Joskus totaalisen käynnistymättömyyden voi aiheuttaa se että moottorissa on alkuun ollut joku häiriö(lähinnä kaasarissa) ja se ei käynnisty heti mutta seosta virtaa silti kampikammioon jolloin bensa kertyy sinne. Tämä saattaa joskus aika nopeastikin kastella tulpan eikä mopoa saa kohta enää millään käyntiin. Lääkkeenä tähän on mopon työntäminen tulppa irti ja kaasu täysin auki jolloin moottorin pitäisi tuulettua ylimääräisestä bensasta. Kannattaa myös varmistaa ettei kaasari tihku bensaa kurkkuun, tämä yleensä aiheuttaa tuon. Toinen konsti on irrottaa kaasari kokonaan ja alkaa polkemaan käyntiin. Mopon pitäisi kohta hörähtää ja ottaa hetkeksi täydet kierrokset kunnes kampikammio kuivuu.

Re: Kaasuttimet

19.2.2021 2:30

Joo, anteeksi. Ymmarran toki sen suodattimen alapainehanassa.
Mutta itse alipaineletkussa, josta imu hanaan tulee, niin oli bensansuodatin.
Eiko tama suodatin kuuluisi nimenomaan siihen bensaletkun valille?

Re: Kaasuttimet

19.2.2021 4:23

Kuuluis kyllä, toki ite en oo ikinä pitäny mitään suodattimia, eikä oo ongelmiakaan ollu. Varsinki paperisuodatin ei taida hirveesti tykätä öljystä, jos on siis seosbensat tankissa.

Re: Kaasuttimet

19.2.2021 10:24

Nyt kuulostaa siltä että jollain on käynyt pieni käpy. Tuo saattaa vaikuttaa myös käynnistymiseen.

Ylimääräinen tilavuus siinä letkussa lähinnä.