Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.9.2015 21:43
Luisti huonosti paikoillaan, ei ole pohjassa asti. Laita se kunnolla.
30.9.2015 20:34
Mikä on vikana? derbi kiertää ajossa kutosvaihteella ehkä max 7.5k rpm, ennen n. 10k.
Vika ilmesi aika yllättäen, ei varsinaisesti röpötä tai pätki, ei vaan kierrä.
Ajoitus, ilmanputsari ja putki tsekattu.
Pienemmillä vaihteilla ja vapaalla kiertää pitemmälle.
Viimeksi muokannut Joozzii133 päivämäärä 1.10.2015 20:22, muokattu yhteensä 1 kerran
1.10.2015 19:01
No nyt sain korjattua ton ongelman mutta tänään ku lähin ajaa nii ei ottanut täysiä kierroksia. Rupesin sitte kattomaan mikä o vikana ja vaihoin neulan sokan paikkaa ja katoin onko ilmanputsarissa mitään likaa. Sitte kun olin vaihtanu sen sokan paikkaa ja rupesin säätää kaasarii nii oli aluksi 1.5 kierrosta auki ja ei pysyny käynnissä ilma kaasuu. Laitoin sitte 2.5 kierrosta seosruuvii ja ei siltikkää pysyny käynnis ilma kaasuu. Tyhjäkäyntiruuvii yritin säätää mutta se ei vaikuttanut. Pitäiskö sitte putsaa kaasari vai mitä tehdä?
4.10.2015 19:14
Mikä mahtais olla vikana cpi sx:sässä kun ei kierrä kunnolla ja kun ajaa niin ei kulje mihinkään ja sammuu melkein. Juuri vaihdettu mäntä ja renkaat. Ylämäessä booaa ja sammuu. Kaikki tieto otetaan vastaan!
4.10.2015 19:36
Isompi suutin. Saa lian vähä bensaa ku booaa
4.10.2015 19:47
Lähin ajamaan ylämäkeä niin kierrokset alko laskemaan ja sitten kuuluu kamalat imuäänet ja sammuu? onko liian pieni suutin
4.10.2015 20:13
Voi myös olla että vuotaa jostai ilmaa. Ootko kattonu et kaasari ja moottori välinen liitos ei vuoda?
4.10.2015 20:38
Joo ei pitäis vuotaa. Klemmarikin on tiukassa. Tulppa on vaihdettu. Hyvin se käyntiin lähtee mutta tehoa ei ole yhtään. Lyö kaasun nopeasti pohjaan niin sammuu lähemmäs jos ei herättele kierroksia pikkuhiljaa.
4.10.2015 20:53
Jermuq kirjoitti:Joo ei pitäis vuotaa. Klemmarikin on tiukassa. Tulppa on vaihdettu. Hyvin se käyntiin lähtee mutta tehoa ei ole yhtään. Lyö kaasun nopeasti pohjaan niin sammuu lähemmäs jos ei herättele kierroksia pikkuhiljaa.
Kato kytkin- ja magneetonpuolen stefat.
9.10.2015 22:24
Mikäs voi olla suzuki pv:ssä vikana, kun lähtee käyntiin vaan kun laittaa tulpanreiästä bensaa ja huutaa kovilla kierroksilla eikä sillon pysy päällä ku pari sekuntia. Muuten ei edes lupaa. Ei ole imuvuotoa ainakaan. Mites vois kattoo onko vika kampiakselin stefassa, vai vaikuttaako noin? Kaasari putsattu ja ihan puhdas on+kaikki oikein siellä. Kellään vinkkejä?
Edit: eli toisin sanoen bensa ei ilmeisesti pääse pyttyyn asti..
11.10.2015 15:50
Sain vihdoin käyntiin kun vähän läppiä katoin. Kävi tosin tpdella laihalla kun ei ilmeisesti kohon takia pääse tarpeeksi bensaa ja päätti sitte leipasta ku käynnistin
Taytyy koittaa toisella pytyllä ja kaasarilla.. tarviiko mitään vahvistaa, jos laittaa 60cc?
11.10.2015 15:56
PV:ssä on käytännössä sama alakerta kuin 80cc DS:ssä, eli kestää minkä tahansa sylinterin mitä kaupasta saa.
Suosittelisin vaan ostamaan suoraan 80cc (74cc) pytyn, meinaa toi 60cc on aika aneeminen eikä toi suurempi iskutilavuus tuo juuri muuta kuin vääntöä, koska kanavat on kaikissa saman kokoset, olettaen ettei niitä ala viilaamaan.
12.10.2015 10:31
Juu. Otankin kaverilta sen 60 lainaan niin varmistan että kaasarissa oli vika. Mutta jos laittaa 80cc niin taitaa mennä heittämällä verorajan yli
12.10.2015 10:45
50, 60 ja 74cc pytyillä mopo kulkee tasan saman verran, mikäli välitykset pysyy samana ja ne jaksaa vetää loppuun, mutta vääntö paranee
14.10.2015 20:28
Olikin vaan vauhtipyörä irronnut.. Nyt lähtee pv käyntiin ryyppy päällä, mutta puolikaasun jälkeen booaa ja sammuu. Mitä veikkaatte viaks?