Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.5.2020 12:15
Beta22 kirjoitti:Apua kaivattais kyseessä beta rr track 2015 70cc airsal pako ja huuhtelut viilattu. Nyt suutin 140 pwk 21mm ja röpöttää ja menee huonosti piikille koska tukkiutuu
Putken karstat poltettu just eli ei oo tukossa. Minkä kokoista suutinta suosittelette?
135?
130?
Neula on tosiaan keskimmäisessä lovessaan.
Osta suutinsarja ja kokeile. Ei ne kalliita ole.
7.7.2020 22:34
Kertokaahan mikä vika detsissä. Pystyn ajamaan sen verran kunnes on kiertänyt melkein loppuun. Sitten alkaa pätkimään hieman, ei kuulosta siltä että olisi liian iso suutin. Sen jälkeen alkaa booaamaan ja pitää ikäänkuin kalastella kierrokset takaisin.
Vika tuli kun ostin detsiin 21pwkn ja uuden imukaulan. Imukaula tarkistettu moneen otteeseen. Ei ole imuvuotoa. Suuttimia vaihdeltu 80-120 ja tekee samaa jokaisella suuttimella kunnes tulee niin iso suutin ettei kierrä vaan röpöttää. Tulpan olen vaihtanut mutta pieni pätkiminen ei muuttunut mihinkään. Alkaa olla keinot vähissä.
19.8.2020 7:10
Minkä kierteiset suuttimet menisi jing ke 19 mm kaasariin
8.9.2020 17:38
kossusukka kirjoitti:JoonaD kirjoitti:Mitä eroa on PHBG ja PHVA kaasareilla?
Käykö molempiin samat varaosat?
Lyhyesti, ne on eri kaasutinmalleja. Ei käy kaikki varaosat päikseen, ne on aika erilaisia kaasuttimia..
niissä ei ole paljoa eroa tai en tiiä erosta mutta niihin käy melkee kaikki samat vara osat kunhan molemmat on esim 19mm tai 16
17.9.2020 18:04
Kysytääs nyt viisaammilta eli mites kun on kuriton rieju mut muuten vakio että mites isompi kaasari istuisi riejuun tarviiko ottaa tuorevoitelu pois ja vaihtaa vakio ilmanputsari
18.9.2020 9:13
Kyllähän sinne isomman kaasarin voi laittaa, ei tartte vakioputsaria tai tuorevoitelua poistaa. Mutta vaivaan nähden hyöty on hyvin pieni.
25.9.2020 23:20
Osaisko kukaan jeesiä, vaihoin enoxin vakioputken tilalle,ja nyt ei kierrokset nouse yhtään. Säädin kaasaria samalla ku otin putken pois, ku oli ollu ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa ja säädin neulaa vähän rikkaammalle. Ennen vakioputken kanssa meni 70kmh ja nyt sain huikeat 26kmh.Kierrokset nousee ehkä puoleen väliin maximista. Voiko olla että kenties kaasariin meni jotain paskaa tai muuten vaan liian pieni suutin?
26.9.2020 12:39
Tm03 kirjoitti:Osaisko kukaan jeesiä, vaihoin enoxin vakioputken tilalle,ja nyt ei kierrokset nouse yhtään. Säädin kaasaria samalla ku otin putken pois, ku oli ollu ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa ja säädin neulaa vähän rikkaammalle. Ennen vakioputken kanssa meni 70kmh ja nyt sain huikeat 26kmh.Kierrokset nousee ehkä puoleen väliin maximista. Voiko olla että kenties kaasariin meni jotain paskaa tai muuten vaan liian pieni suutin?
Ettei olis kuristin paikoillaan Enoxissa?
29.9.2020 0:21
Ja jos kaasarin säätö meinas vaan neulan nostoa, ni se käy varmaan järjettömän laihalla.
29.9.2020 7:37
ettei ois jäänyt neulan pidätin höllälle ja neula tipahtanut alas...
3.10.2020 6:55
Pieni ongelma oisi. Kaasu pohjassa kiihdytykset toimii mallikkaasti mutta heti jos vähän löysää kaasupohjassa ajosta kaasua niin pätkii niin pirusti. Onko neulan säädöllä niin iso vaikutus asiaan jos käy laihalla vaikka osa kaasulla? pwk 21mm kaasari ja nyt paikoillaan 92 pääsuutin. 50cc dt potilas. Tosin se nykiminen ja pätkiminen rauhottuu hetken kun ajanut osa kaasulla. On sen verran ahdas kaasarie aukoa ettei kehtaisi ihan huvin vuoksi avata missä asennossa on neula..
Pääsuutin on helppo kyllä vaihtaa ja mulla seuraava koko onkin vaan 99 ja sillä tuntu röpötti ennen piikkiä.
Sillä mietin oisko neulalla niin iso ero jos nyt täys kiihdytykset toimii aika nätisti..
Tuo suutin tuntuu pienelle mutta ostaessa oli 120 suutin ja siitä pienempiä laitellu paikolleen. Ei sillä aluksi pystynyt edes ajamaan kun piti pysähtyä välillä kaasuttelemaan kun meni "tukkoon" ja hyyty.
Tietty uuden tulpankin voisi vaihtaa ja katsoa tulpan väriä.
3.10.2020 9:38
Kyllä tuo on juurikin neulan ongelmaa. Onko kiinalainen pwk? Voi olla huono neulasuutin tai neula, mutta koita nyt ensin säätää johonkin suuntaan.
Pwk tosiaan ei taida detsissä mahtua pois paikaltaan jos on yläkauttainen putki. Alakauttaisella sen saa ujutettua pois.
4.10.2020 17:20
Minulla on Dellorto phbn 16 ns kaasutin ja vuotaa luistin alla olevasta kanavasta. Ylivuoto letkuista ei tule yhtään bensaa.
Uusi kohosarja on alkuperäinen.
4.10.2020 18:02
Siis vuotaa neulasuuttimesta?
Kohokammio tulvii, ja jostain syystä ylivuotokanavat eivät toimi (tukossa?).
Sääditkö bensapinnan kohdalleen uudella kaasuttimella?
4.10.2020 22:16
Kokeilin avata neulaventtiilin kumi päätä, laitoin mopon päälle hana oli auki ja kierrokset leijui ja nousi itsekseen liian laihalla oli sitten myöhemmin koitin laittaa vähän korkeammalle pinnan ja ei millään lähtenyt hana auki laitoin kiinni poljin sain päälle sitten hetken päästä, kun alkoi käydä laihalla avasin hanan ja välitön sammuminen.