Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.11.2012 21:45
Jotenkin vaan olisi järkeenkäyvän tuntuista että käy laihalla>lämpenee enemmän>tulpat palaa.
Voisko olla vaan kaasukädessä vika ja pääse karstaantumaan?
17.11.2012 0:11
Ei ne sentään alle 200km pääse palamaan vaikka laihalla kävisikin, kyllä siinä jo mäntä sulaisi. Nykymopoilijoilla kaasukäsi kyllä mikään kevyt ole, joka paikassa pakko paahtaa tuppi nurin ja kunnon moottorijarrut kaupanpäälle, ei ne karstottumaan sillä pääse
17.11.2012 1:26
Jotenkin itseäkin epäilyttää että laihalla käymisen takia söis tulppia kun hajoaa niin pirun nopeaa. Ja melkeen voin sanoa ettei se käy laihalla. Mopot ei nyt niin hirveän tarkkoja säätöjen kanssa kuin isomaat. Toki niittenkin kanssa saa tarkkana olla.
Kumminkin jonkun verran tullu noitten kans säädettyä että jonkunlaista käsitystä löytyy.
Ja tosta öljystä. Seosvoitelu on käytössä tosiaan ja 3% seoksilla tullut n.5000km ajettua moitteettomasti ja jatkossakin käytän samaa seosta. Noista öljyistä on täälä niin paljon puhuttu eikä ikinä ole löytynyt tarpeeksi hyvää selitystä miksi pitäisi käyttää pienempää tai suurempaa seosta. Mutta ei siitä sen enempää.
Pitää jatkaa tutkimista. Voi olla että johtuu laihalla käymisestä tai ei. Kokeilemalla se selviää.
Jos joillakin hyviä edotuksia mistä voi johtua saa kertoa!
18.11.2012 1:58
Yleensä liian rikas seos tai liika öljy syö tulppia. Pari numeroa pienempi pääsuutin, jos ei auta niin öljyseosta pienemmäksi. Minkä näköiseksi se pimentynyt tulppa menee? Jos on mattamusta nokinen, niin silloin saa liikaa bensaa. Jos musta mutta vähän sellainen kiiltävä öljyinen, niin liikaa öljyä. Ei se kyllä välttämättä suoraan siitä tulpasta näy.
18.11.2012 19:26
Mikähän tuossa tessussa on vikana, kun ei lähde kunnolla käyntiin ja ajaessa pätkii (ei vastaa kaasuun)... Kipinä on hyvä (3 eri tulpalla kokeiltu). Bensaakin tuntuisi saavan, kun tulppa ainakin kastuu.. Kaasari ja tankkikin on putsattu... Pari viikkoa sitten ilmeni tuo vika, kun aamulla mopo lähti käyntiin, mutta sammui jos ei laittanut kaasua tai jos laittoi niin sammui myös... Tuota samaa teki tänäänkin...
18.11.2012 19:29
Onkos nuissa vielä kärjellinen sytytys? Jos on ni tarkista kärkiväli.
21.11.2012 15:01
Mistä tietää tarviiko vastuksen ledivilkkuja varten?
21.11.2012 21:45
No ainakin siten selviää, että kokeilee paikoilleen ja jos vilkkuu liian tiheään niin tarvii vastukset.
21.11.2012 22:12
Joo, elikkä tuommonen outo vika ilmaantui tuossa yhtäkkiä
http://www.youtube.com/watch?v=L69Pvbf0 ... e=youtu.be , tulppa on koitettu vaihtaa, seosruuvia ruuvailla ja wd-40 ruiskittu sinne sun tänne. Voisiko vika olla tulpanhatussa? Suuttimen pitäisi olla oikea koska aiemmin toiminut moitteettomasti sillä. Mitä mieltä kansa on?
21.11.2012 23:11
Jos yhtäkkiä ilmaantui, niin ei pitäisi olla mahdollinen, mutta kuulostais vähän niinku olis erittäin pahasti tukossa ilmansuodatin
21.11.2012 23:31
Isompi suutin kiinni kylmemmille keleille! Ja ookko siis vaihtanu tulpan vai koittanu vaihtaa
21.11.2012 23:34
Tää on varmaan helevetin nyyppä kysymys, mut miten saa useemman valon samalle kytkimelle? Pilluvaloja oisin suunnittelemas
21.11.2012 23:38
Kytkimelle tulevaan liittimeen sen verran johtoja ku haluat pilluvaloja laitella
21.11.2012 23:56
siis tulpan olen vaihtanut. Ja ei sen suuttimen pitäisi ainakaan näillä keleillä olla liian pieni koska ulkona joku +6 lämmintä? Ja ilmanputsarinkaan ei pitäisi olla tukossa koska putsarina toimii piperi ja sen pesin viime perjantaina eikä ole likainen. Mutta alunperin siis ensinmäinen tulppa meni sattumalta maanantaina ja sitten vaihdoin tilalle rossipyörästäni tulpan joka oli samanmallinen ja sama lämpöarvo mutta siinä oli semmoinen paksumpi pää mikä tuossa deeteessä kuuluisi olla niinpä viilasin pään pienemmäksi ja se toimi vaikka oli himean ahdas sinne hattuun. mutta sitten ajattelin että kannattaisi varmaan laittaa sinne semmoinen alkuperäinen tulppa ja nyt tuloksena on tämä vika. Joten ajattelin jos se väliaikainen tulppa on jotenkin vaurioittanut tuota tulpanhattua koska se oli tosiaan hieman ahdas sinne hattuun ja painoin sen sinne voimalla mutta joskus aiemminkin on ollut käytössä tuommonen tulppa ja silloin se kyllä toimi eikä ollut mitään vikoja sen jälkeen:D huhhuh kun tuli tekstiä....
22.11.2012 0:09
No joo kannattaa tulppa ja tulpanhattu vaihtaa tossa tapauksessa, saattaa kierrosten mukana alkaa täriseen ja pätkii sitte tietenki