Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.12.2011 18:16

Tehoissa lienee kyllä hyvä mutta kestävyydessä huono. Kannattaa varmaa ostaa ennemmin enemmän kuutioita ja pienempi viritysaste jolloin kone kestää pitempään ja tehoa on kuitenkin saman verran.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.12.2011 12:48

onko tuo metrakitin 50cc pro race vakioiskulla? siis käykö vakiokampiakseli? ja onko doppler er1 hyvä putki kaveriks ja minkä kokosta kaasaria pitäs laittaa vai käykö vakio (16mm) ? ja pitääkö vahvistella mitää, kun koneeseen tehty koneremppa 6000km sitte (kampiakseli,laakerit yms.) :)

kun pytystä luvataan oikeilla osilla 12-15hp niin onko tuo sitten kisasähköillä, high end putkella, avarretuilla lohkoilla ja jollain 26mm kaasarilla? siis jäiskö noilla mun osilla kuitenki 70cc airsalit?
kiitos vastauksista jo etukäteen! :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.12.2011 13:14

Ei varmana vakiokampura kestä kauaa noita kierroslukuja. Isompi kaasari, kisasähköt ja muut osat täytyy vaihtaa, lohkojen avarrusta suosittellaan.

Saanko kysyä, että minkä takia edes pitää hankkia joku MegaHigh-End50ccPytty sillä toiveella että se jättäis jotku 70cc airsalit? Mielummin hankit jonku hiukka tehokkaamman 70cc:n tai vaikka hankit sen 70cc airsalin ja viilaat sitä.

Koska 50cc high-end pytyt on täysin turhia, ne maksaa vitusti, niiden ylläpito maksaa törkeesti, ja konettaki pitää vahvistaa, kun 50cc kehittää kaiken tehon kierroksilla, jotka tappaa kampuran. Ja koska 50cc high-endit kiertää niin paljon ni tarvii kisasähköt yms. osia että toimii kunnolla.

Ja kumminkin kun jostain 70cc airsalista, varsinkin viilattuna, saa yhtä paljon, ja paljon helpommalla ne tehot, kun jostain 50cc high-endistä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.12.2011 14:18

oke eli pitänee varmaan sitten ostaa joku 70cc, jos ei kestä ilman vahvistuksia tuo megahigh-end50cc :D Mutta ei tuo olisi maksanut kuin vajaan 100e käytettynä ja toinen mäntä vielä mukaan. :) mutta ei tartte enää jatkaa, ostan jonku muun :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.12.2011 15:12

Silti jäät tuossa tappiolle vaikka saat satasella, männänvaihtoväli on niin kova että noilla männillä ajat ehkä just yhen kesän. Vaikka uus airsali on kalliimpi ni mäntä kestää sit ainaki kolme kertaa kauemmi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.12.2011 15:30

Ei mikään alle 250cc kone anna tehoja pienillä kierroksilla, puhuttaessa siis 2t koneista. Ja tarvitsee kaikki pytyt paremmat sähköt kuin vakiot, siinä vaiheessa kun mennään yli 12,000rpm niin ei ne vakiosähköt kauaa pysy mukana, kun tuollaisilla pytyillä kuitenkin ajetaan tuollaisilla kierroksilla.

Ja H-E pytyn männällä ajat ehkä kuukauden, jos männänvaihtoväli 1-2tkm. Itsellä nyt Barikit 80 sylinterin männällä ajettu se 4000km melko tarkalleen siitä kun vaihdoin, ja puristukset oli siinä 750kPa pinnassa, eli alkaa kohta vaihto olla taas lähellä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.12.2011 23:25

Jos ostaisin Airsalin 50cc sylinterisarjan,niin pelittäskö se kunnolla 17.5mm kaasuttimella?
Ei muuten mutta sais pidettyä tuoreöljyvoitelun käytössä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.12.2011 23:26

Kyllä. Ja kyllä niihin isompiinkin kaasareihin saa tuorevoitelun.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 5:00

Jep, ja tuota 17,5mm kaasaria ei taida olla muuta mallia kun se Dellorto PHVA, jossa on kaasarin rungossa valmiina nippa öljylle.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 13:59

PHBN on myös 17,5 kokosena ja siinäki on samat ominaisuudet ;)

Muute menee noihi kalliisii racing- lorttoihi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 15:11

Minkäslaisia on nuo 70cc valurautasylinterit 2006-> rabasoihin joita myy esim katafori? Onko tehoiltaan noin Airsal 70cc:tä vastaava? Ei olisi kallis sarja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 15:12

Pyttyä oisin tilaamassa ja sellasta kyselisin, että kuinka paljon eroa on 70cc ja 80cc airsalilla? Oikein mistään ei tahdo löytyä mitään tietoa, minkäverran heppoja luvataan yms.

Ja mikä mahtais olla paras putki vaikka tolle isommalle? Giannellia oon aatellut, kun tarjouksessa on vsmotopartsissa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 16:55

Nippo kirjoitti:Minkäslaisia on nuo 70cc valurautasylinterit 2006-> rabasoihin joita myy esim katafori? Onko tehoiltaan noin Airsal 70cc:tä vastaava? Ei olisi kallis sarja.


Eipä nuissa valurautasissa ole läheskään yhtäpaljoa tehoja kuin alumiinisissa. Lukemia en osaa sanoa...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 17:02

Perusteluja tuohon? Eipä sitä kukaan voi sanoa, ellei ole kanavia verrannut vierekkäin tai ajanut oikeasti kummallakin pytyllä -.-

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2011 18:04

Ainakin mitä mä oon kattellu, niin järjestään kaikis on yksosainen pako ja Airsalissa kaksiosainen.

Eihän se suoraan ole mikään merkki siitä että Airsalissa enemmän tehoa, mutta pahoin vaikuttaa siltä.