Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.6.2011 19:07
itse suosittelisin jtn kirkasta letkua siihen ilmausnipan päähän josta menisi johonkin pulloon talteen. aika ilkeä tuo jarruneste jos sitä pinnoille pääsee ja siitä letkusta näkee kätevästi tuleeko vielä ilmaa
23.6.2011 20:43
Elikkä, ei tunnu ilmaantuvan tuo jarru, yli 30min tuota toistin ja ei mitään vaikutusta. Letkusta tulee ihan vähän tuollaista mustaa/harmaata nestettä, luultavasti crc:tä kun sillä saatin nuo männät liikkumaan kun jarrupaloja vaihdettiin. Eli, nuo männät eivät liiku mihinkään, ja jarrunestesäiliöstä ei lähde nestettä, olisiko vika työstösylinterissä?
24.6.2011 0:49
Siis mihin te oikeen sitä CRC:tä ruikkasitte? Jos ihan vaan männän sivuille, niin voi olla että satulan tiivisteet vuotaa?
24.6.2011 13:14
Vai kannattaako tuohon koittaa tuota ensimmäisen viestin ohjetta, että antaa nesteen valua omalla painollaan?
17.7.2011 16:50
Ei herranjumala, 3 tuntia ilmattu räsän (AJP) etujarruu ja varmaa 2 litraa jarrunestettä menny... Kahta eri ilmaustapaa kokeiltu.
1. Painetaan ilmausnipan kautta nesteet sisään, painoin niin kaua et ei enää ilmakuplia yms tullut nestesäiliöön, kiristin ilmausnipan kiinni, mutta ei painetta sit yhtään..
2. Normaalisti pumppaamalla, ei silläkään tullut painetta yhtikäs.
Purin jarrusatula ja irrotin männät (aika tiukas olivat) putsasin ja putsasin paineilmalla kaikki "kanavat" ei vieläkään mitää vaikutusta, mut toinen männistä ei nouse kyl yhtää, mut toinen nousee vähän ylös kun nestettä painetaan sinne.
No vedin sitten säiliöön vähä nestettä ja kansi kiinni ja väkisin painoin tavan 1 mukaan nesteet sisälle, nyt on iha vähän painetta mut sit taas katoaa... sit tuossa huomasin että kun painelee kahvaa, niin se palauttaa niinku ne nesteet takasin nestesäiliöön, eli oisko sitten tuo nestesäiliön mäntä/tiivisteet sen verta kuluneet vai?
EDIT: ei enään mitää, rupesi toimimaan kun käyntin pääsylinteri jarrusatulan "alapuolella"
19.7.2011 11:34
joo onko jarrupalat kuluneet kun jarruttaa niin on vähä heikko ( varsinkin etu) ja sitten vikuukin.
19.7.2011 15:57
todennäköisesti. katso paljonko on pintaa jäljellä, kulutuspinnan paksuuden näkee kyllä ilman jarrusatulan tms. aukaisua
21.7.2011 22:24
Mikähän on tuossa AJP:n takajarrusatulassa (mopo on pösö xps 05) kun ei ota painetta ollenkaan vaikka kuinka pumppaa? Nestettä ei näyttäisi vuotavan mistään ja on koitettu ilmata monesti. Ilmausruuvista aina ilmatessa vain valuu vähäsen nestettä, koska painetta ei tosiaan saa yhtään.
22.7.2011 18:13
Koita nostaa jarrusatula ilmaan, ylös niin, että jarruletku osoittaa alas, ja sitten ilmaat.
Elikkä olis semmonen ongelma, että itsellä tuossa AJP jarrussa on männät jumissa, onko paras keino laittaa yön yli jarrusatula kylpemään CRC:hen ja sitten koittaa saada männät liikkeelle niin että jarrusatula on kiinni ruuvipenkissä?
22.7.2011 20:41
Sen pitää olla mahdollisimman alhaalla, ilma jää aina sitten ylöspäin kääntyviin mutkiin, yms. Eli letku suoraksi ja satula alaspäin.
22.7.2011 20:43
Itsellä ilmaantui paremmin tuolla omalla tavalla
Nyt on muuten jarrusatula yön yli likoomassa polttoöljyssä, kun crc/wd-40 oli loppu. Isäni joka on autonkorjaaja niin sanoi, että polttoöljykin käy tuohon liottamiseen.
22.7.2011 22:07
Jos alusta asti lähtee tekemään tuolla sinun tyylillä niin se on hidasta, joudut avaamaan joka välissä sen ilmausnipan satulasta.
Normisti kahvaa painellaan kevyesti, ei koko kahvan liikkeellä, ja rauhallisesti pumpataan, niin saadaan menemään nestettä enemmän, sitten kun alkaa männät olemaan sopivalla kohdalla niin aletaan ilmaamaan.
22.7.2011 22:25
RQQP3 kirjoitti:joo onko jarrupalat kuluneet kun jarruttaa niin on vähä heikko ( varsinkin etu) ja sitten vikuukin.
Jos vinkuu niin on loppu, sitten jos pitää sellaista todella kovaa vikinää, niin kannattaa heti vaihtaa, itsellä piti pari päivää todella kovaa vikinää, jarrupalat olivat niin lopussa, että osa suli jarru levyyn
22.7.2011 23:23
Jarrupalat voi olla myös lasittuneet vähäisestä/kevyestä käytöstä. Mutta jokatapauksessa, katso jarrupalojen tilanne ja vaihda / hio ne.
24.7.2011 17:22
Jamppa^ kirjoitti:Koita nostaa jarrusatula ilmaan, ylös niin, että jarruletku osoittaa alas, ja sitten ilmaat.
Ei auta mikään. Jarruunhan pitäisi saada kuitenkin painetta vaikka siellä vähän ilmaa olisikin, mutta itsellä ei tule mitään paineita vaikka pumppaan parisataa kertaa.