Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

30.3.2019 23:42

Olis hyllyssä lojuamassa tommone 21mm dellorto.Kertokaas saisko sen toimimaan apikassa. Tekniikka on siis vakio 50cc ja eenoxi. Suutin on siis 72. Onko liian iso vai liian pieni. Viekö enemmän bensaa ku 17.5mm ja paljonko?

Re: Kaasuttimet

31.3.2019 0:31

Saa toimimaan.
Sanoisin yhtäkkiä et 72 PS on liian pieni, vastaavassa setissä ollut itsellä ~90 PS.

Polttoaineenkulutus kasvaa ja osakaasukäytettävyys kärsii, mutta mahdoton sanoa mitään absoluuttista.

E: tuskin hirveästi hyötyy ainakaan, varsinkin kun olettettavasti sylinteri on viilaamaton ja putkenakin noxi.

Re: Kaasuttimet

31.3.2019 0:48

Malagutisti kirjoitti:Saa toimimaan.
Sanoisin yhtäkkiä et 72 PS on liian pieni, vastaavassa setissä ollut itsellä ~90 PS.

Polttoaineenkulutus kasvaa ja osakaasukäytettävyys kärsii, mutta mahdoton sanoa mitään absoluuttista.

E: tuskin hirveästi hyötyy ainakaan, varsinkin kun olettettavasti sylinteri on viilaamaton ja putkenakin noxi.

Juu no paljonko vois olla polttoaine kulutus/100km? Ja onkos muuta haittaa?

Re: Kaasuttimet

31.3.2019 10:39

Pidä vaan se 17,5mm. Saat tolla 21mm kaasarilla korkeintaan hienommat imuäänet noilla seteillä.

Re: Kaasuttimet

1.4.2019 10:16

Mikä ois sopiva kaasutin derbi extreme 2006 seen.
Tehopytty ja putki on. Vakio käy liian pieneksi röpöttää eikä ota kiekkoja kunnolla. Imulla paremmin pelaa

Re: Kaasuttimet

1.4.2019 11:45

Tehopytty(mitä?) ja -putki kertookin todella paljon millainen on tarve.
Näillä tiedoillla sanoisin että oman preferenssin ja suuttimien hankintahalun mukaan:
16-28 mm Dellorto PH**, VHST, Mikuni TM/TMX tai Keihin/Kopio PWK. :eek:.

Mielenkiintoista oireilua jos röpöttää ja samaan aikaan toimii ryypyllä paremmin.
Ryypyllä parempi toiminta = liian pieni pääsuutin
Röpötys (täyskaasulla) = liian iso pääsuutin.
Säädöt vaan totaalimetsässä, täysi toimivuus voidaan saavuttaa vakiokaasuttimella, joskin potentiaalia jää käyttämättä.

Re: Kaasuttimet

1.4.2019 12:00

Malagutisti kirjoitti:Tehopytty(mitä?) ja -putki kertookin todella paljon millainen on tarve.
Näillä tiedoillla sanoisin että oman preferenssin ja suuttimien hankintahalun mukaan:
16-28 mm Dellorto PH**, VHST, Mikuni TM/TMX tai Keihin/Kopio PWK. :eek:.

Mielenkiintoista oireilua jos röpöttää ja samaan aikaan toimii ryypyllä paremmin.
Ryypyllä parempi toiminta = liian pieni pääsuutin
Röpötys (täyskaasulla) = liian iso pääsuutin.
Säädöt vaan totaalimetsässä, täysi toimivuus voidaan saavuttaa vakiokaasuttimella, joskin potentiaalia jää käyttämättä.



Pelaa normaalisti vakio putkella ja vaikio pytyllä. Viri osilla ei.

Re: Kaasuttimet

1.4.2019 13:45

Vähän tarkempi kuvaus viriosista auttaisi huomattavasti kaasarin suosittelemiseen.
(pytyn merkki ja kuutiotilavuus, ja putken merkki ja malli)

Ja kai suutin on vaihdettu viriosien kanssa? (Koko?)

Re: Kaasuttimet

3.4.2019 21:09

Onko kellään tietoa nelitahti Piaggio Fly, saako vääntöä vaihtamalla isomman pääsuuttimen Keihiniin ja sitten varmaan säätämällä seosta vastaavasti laihemmalle? Vai onko vakiosuutin jo optimi?

Re: Kaasuttimet

9.4.2019 20:11

Ei mitään tietoo putken merkistä eikä pytyn. Sen vaan tiedän että 70cc

Re: Kaasuttimet

10.4.2019 16:49

No onko sitä suutinta vaihdettu kuten veke kysyi? Paha sanoa mitään sopivasta kaasuttimesta, joku 70cc valupannu ja perus tehari niin vakio on ihan jees, tai sitten jos kyseessä on H-E sylinteri soivalla putkella niin jotain 24-28 mm kaasutinta oman mielen mukaan.

soulblast kirjoitti:Onko kellään tietoa nelitahti Piaggio Fly, saako vääntöä vaihtamalla isomman pääsuuttimen Keihiniin ja sitten varmaan säätämällä seosta vastaavasti laihemmalle? Vai onko vakiosuutin jo optimi?

Niin mitä? Isommalla suuttimella seos rikastuu täydellä kaasulla (75-100%), etkä voi sitä säätää laihemmalle kuin pienentämällä suutinta.

Sopivasta suuttimesta voi etsiä tietoa tuolta kuminauhasukkulaosiosta, täällä keskustellaan kiinteillä välityssuhteilla olevista moottoreista :lol: .
Monesti vakiosuutin saattaa olla liian pieni jolloin isommalla suorituskyky paranee.

Re: Kaasuttimet

11.4.2019 6:21

Mikä suutin vakio 14 kaasarissa?

Re: Kaasuttimet

11.4.2019 20:00

Malagutisti kirjoitti:No onko sitä suutinta vaihdettu kuten veke kysyi? Paha sanoa mitään sopivasta kaasuttimesta, joku 70cc valupannu ja perus tehari niin vakio on ihan jees, tai sitten jos kyseessä on H-E sylinteri soivalla putkella niin jotain 24-28 mm kaasutinta oman mielen mukaan.

soulblast kirjoitti:Onko kellään tietoa nelitahti Piaggio Fly, saako vääntöä vaihtamalla isomman pääsuuttimen Keihiniin ja sitten varmaan säätämällä seosta vastaavasti laihemmalle? Vai onko vakiosuutin jo optimi?

Niin mitä? Isommalla suuttimella seos rikastuu täydellä kaasulla (75-100%), etkä voi sitä säätää laihemmalle kuin pienentämällä suutinta.

Sopivasta suuttimesta voi etsiä tietoa tuolta kuminauhasukkulaosiosta, täällä keskustellaan kiinteillä välityssuhteilla olevista moottoreista :lol: .
Monesti vakiosuutin saattaa olla liian pieni jolloin isommalla suorituskyky paranee.


Onko tuossa 63 suutin vakiona? 14 kaasari

Re: Kaasuttimet

11.4.2019 20:18

63 mutta useissa derbeissä on isompi suutin vaihdettu jo ennen luovutusta asiakkaalle.

Re: Kaasuttimet

11.4.2019 23:07

Miiku92 Eli vakio suuttimella 70cc ja tehari?!
Ei ihme ettei toimi kunnolla, mutta suuttimen vaihdolla saa luultavasti toimimaan kunnolla. Oikeasta suuttimen koosta on hankala sanoa kun ei ole putkea ja sylinteriä tiedossa, mutta sanoisinko että löytyy siinä 90-100 välillä suurinpiirtein.