Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.5.2015 14:56
Bensan ja öljyn seos viittaa siihen, että kaikki seos ei pala. Tämä voi johtua joko sytytysongelmasta tai liian rikkaalla käymisestä (esim. liian isojen suuttimien tai likaisen putsarin takia).
Oletko varma että neste on bensaa? Moottorin pakokaasuissa on runsaasti mm. vettä, jota syntyy hiilivedyn, kuten bensiinin palaessa. Normaalisti bensiiniä ei pitäisi kovinkaan paljon olla pakokaasuissa.
Öljyn sylkeminen on 2-tahtikoneessa taas täysin normaali ilmiö, ja se johtuu siitä että kaikki öljy ei yksinkertaisesti pala. Sopiva seos on 2,5%, ja silläkin sylkemistä esiintyy. Kuitenkaan esim. kammiovaimentimessa (kuten Derbin vakioänkkä) tätä ei näy tapahtuvan, koska kaasujen mukana kulkeutuva öljy jää vaimentimen sisään ja palaa sieltä aikanaan pois.
23.5.2015 15:50
Heipä hei taas.
Dt puskee vieläki ihan kunnolla bensan/öljynseosta.
jos väänät kaasun pohjaa niin putken päästä tulee sitä ihan kunnolla. Oon vaihtanu staattorin, cdi, ilmanputsarin,tulpan ja eri kokoisia suuttimia testaillu. olen testannut myös pienillä seoksilla että loppuuko vuotaminen, mutta ei auttanut... ja semmmonen asia viellä että sit jos otat paisarin irti niin paisariin on menny myös jonkin verran pensaa ja öljyä, kun kääntää putkea niin ne valuu pois.
23.5.2015 20:37
Moi.
Mikä voisi olla Aprilia 06 mopossa vikana? Kun on jonkun matkaa ajanut niin hyytyy ja booaa. Suuttimen koko on 95, vakioputkesta poistettu alkukäyrän kuri mutta hukkaputki on paikallaan. Lisäksi kaasutin usein märkä? Mikä voi olla
Viimeksi muokannut cako päivämäärä 27.5.2015 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
26.5.2015 17:50
mikä vois olla ryzissä ku sammu kesken ajon eikä enää lähde käyntiin. ihan pikkusen lupailee välillä mutta ei lähde vaikka työntämällä yrittäs
kipinää saa ja hetken yritettyä tulppaki oli märkä eli saa bensaa? mikäs voisi vikana olla ku pitäs päästä tienpäälle
ja sitten kans mitä se semmone on ku aikansa starttailee (kiksiä ei ole) ja päästä starttinapista niin suunnilleen siellä mittariston suunnassa "sirisee" muutama sekuntti ja loppuu kunnes taas yrittää startata
26.5.2015 22:44
Mikäkohän yamaha bws:ssä on kun booa ku kaasun laittaa nopeasti tappiin muttakun kääntää kaasun rauhallisesti niin ei booaa suutinta on vaihdettu ja se auttoi hetkeksi mutta taas alkoi booaamaan?
26.5.2015 22:52
Onko sulla asennettuna joku muu kuin alkuperäinen filtteri? Liian pieni suutin, likainen/tukkoinen kaasari, halkeama imukurkussa/imukaulassa tms..
27.5.2015 13:20
Mulla oli sama vika eri vehkeessä. Neulan säätö pykälän rikkaammalle auttoi.
4.6.2015 0:12
Mikä voi olla apriliassa vikana? Vauhtia kun on joku 72Kmh niin mopo "jarruttaa" siten että vauhti putoaa noin ~60kmh
Mopona on Aprilia SX 2010 ja vireinä on tyhjennetty vakioputki, viilattu kaasari 19mm, viilattu vakiosylinteri ja 11/65 (mopossa on rajoittamaton CDI)
Edit: Vika löytyi ilmanputsari vuoti tjsp. päätin ostaa vapariputsarin
Viimeksi muokannut MursuMaisteri päivämäärä 27.6.2015 22:45, muokattu yhteensä 1 kerran
7.6.2015 17:34
Mikähän vikana ku mopo pätkii kuivalla kelillä jos on ollu vähä aikaa tyhjäkäynnillä, sitte ku kierrättää ni alkaa toimia. Kostealla kelillä alko pätkimään melkein koko ajan.
Mopo rieju mrx power up, metrakit ja boksi porattu, suutin 95.
8.6.2015 21:08
Mikä mahtaa olla vikana räsässäni kun kone ei kierrä yli 2000 kierrosta korkeammalle, ellei paina samalla sähköstarttia pohjassa. Ilman akkua mopo toimii täydellisesti, eikä tätä vikaa ilmene. Vika on 100% varmasti sähkövika.
Oudointa tästä tekee vielä sen, että jos akku ei ole ollut kytkettynä moneen päivään, niin silloin tämä vika ei ilmene hetkeen aikaan. Olin pitänyt akkua kytkemättömänä kaksi viikkoa, jonka jälkeen pyörällä pystyi ajamaan melkein kokonaisen päivän, mutta vika tuli taas myöhemmin samana päivänä.
Liittimet ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Sähköstartti, valot ja muut sähköosat toimivat virheettömästi.
10.6.2015 19:52
Mikähän on gilera smt -10 vikana kun laittaa kaasun pohjaan, niin kone lähtee hyvin kiertämään, sitten se prötää ( kenties jättää kerran sytyttämättä? ) hivenen ja jatkaa taas kiertämistä moitteettomasti. Mopossa on 90 suutin, kuriton putki ja rajoittamaton cdi-boxi. Tämä tapahtuu aina silloin kun on mopo ajettu lämpimäksi. Siis kiihdyttäessä ei tapahdu mitään erikoista mutta vapaalla kaasuttaessa jättää
yhden kerran luultavasti lyömättä.
Mikä tähän voisi vaikuttaa tai mikä voisi korjata vaivan?
21.6.2015 20:16
Mikä vikana detsissä? (09 vm)
Jos ajaa kaasu pohjassa, niin pätkii eikä kierrä, ja nelosvaihteella ei jaksa enää kiertää (max ~8000)
Tulppa ja puola vaihdettu, suutin vaihdettu myös pienempään (102 -> 96)
21.6.2015 20:50
morikki rajottaaa
21.6.2015 21:10
mooi kirjoitti:morikki rajottaaa
Tosiaan lisäyksenä viime viestiin, moric on porattu ja putki on kuriton
Kannentiivisteet vaihdettu myös, joten ne ei ainakaan vuoda
25.6.2015 15:04
Mikäköhän orionilla hätänä kun aina muutaman kilometrin välein boobooboo ja sammuu, mutta kuitenki käynnistyy taas ja pääsee taas sen muutaman kilometriä? Kaasari ja suutin puhistettu ja bensaruuvia pyöritelty, ryypyn kun laittaa puoleenväliin niin auttaa ihan hetken aikaa.