Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.3.2015 18:06
Kaverin mopon puolesta kyselen. Eli kyseessä on suzuki pv 60cc, 16mm dellu, 74 suutin, luhaon putki ja hiilikuitu läpät. Viime syksynä pyörä lämpöleikkasi, pytty naarmuille ja mäntä huonoon kuntoon kone kumminkin pyöri. Vaihettiin sitten uus 60cc setti moposportilta Ja samalla yläpään tiivisteet vaihtoon.
Ongelma on nyt se, että kun lähtee käymään on noin 2-4sec käy normisti mutta sitten nostaa kierrokset ja pitää samana. Tyhjäkäynnin säätö ei auta ja seos on kaks ja puol kierrosta (kokeiltu molempiin suuntiin puolikaat ei auta). Imukaulan tiivisteet vaihettu ja yritetty säätää.
2.3.2015 18:30
Bensapintaa voit kokeilla säätää, ryyppysuuttimesta ei tuu niin nopeesti bensaa niin sen takia menee hetkeksi laihalle ja kierrokset nousee.
2.3.2015 20:06
Bensapinnan korkeutta säätämällä ei vaikuteta polttoaine-ilmaseoksen suhteeseen.
Ryyppysuuttimestakaan tuo vika ei johdu, ellei lämpötila ole romahtanut runsaasti.. jolloin pitäisi vaihtaa isompi ryyppysuutin ja/tai tyhjäkäyntisuutin.
__________
Miten se käyttäytyy kuumalla/lämpimällä koneella?
Jos edelleen käy laihalla, tarkista nyt heti ensimmäisenä kannen pinnapulttien kireys.
Suurella todennäköisyydellä jossain kohtaa on imuvuotoa.
2.3.2015 20:40
Einiin mutta kun käynnistää niin se bensapinta voi olla liian matala sille ryyppysuuttimen sijainnille jonka takia menee hetkellisesti laihalle, kaverilla oli pv:ssä sama juttu et kierrokset nous ku käynnisti ja korjaantu bensapintaa säätämällä voi myös olla että ku oot ostanu sen uude 60cc nii et oo tukkinu tuorevoitelunippaa
2.3.2015 20:42
Ihan kylmiltään heittää korkeille kierroksille, ei ole viittinyt ajaa lämpimäksi kun huutaa niin pirusti. Imukaulasta on kyllä yritetty kattoa laitettu uudet tiivisteet ja lisäksi tiiviste massat, myöskin sylinterin reikä on tukittu kemiallisella metallilla.
Pinnapultit pitäisi ola ihan kireällä ja ristiin kiristetty, voihan nuo katsoa kuhan huomenna pääsee kaverille. Meinaa kaverilta hermot mennä kohta
2.3.2015 20:58
Mites magneeton puoleinen kampiakselin stefa?
3.3.2015 23:22
Elikkäs mopo on aprilia sx vm2010. Vika on, että märällä kelillä alkaa yhtäkkiä pätkimään ja heti sen jälkeen sammuu eikä meinaa lähteä enää käyntiin.
Viimeksi mopo lähti käyntiin kun annoin sen kuivua autotallissa. Mikä voisi olla vikana?
3.3.2015 23:28
Veikkaisin että tulpanhattu ei ole enää tiivis/kunnolla paikallaan.
4.3.2015 0:02
Petsku25 kirjoitti:Elikkäs mopo on aprilia sx vm2010. Vika on, että märällä kelillä alkaa yhtäkkiä pätkimään ja heti sen jälkeen sammuu eikä meinaa lähteä enää käyntiin.
Viimeksi mopo lähti käyntiin kun annoin sen kuivua autotallissa. Mikä voisi olla vikana?
Itellä oli terpissä aivan sama ongelma. Pätki ja lopulta sammui, välillä lähti työntämällä välillä joutui taluttaa kotiin. Sytytyspuolaan lentää vedet helposti joten sen liittimet ja tulpanhattu kannattaa käsitellä CRC:llä, nämä auttoi itellä tiedä sitten kumpi oli syynä.
5.3.2015 0:14
Riejussa ollu jo parikin kertaa myös sama vika. Aina on ollu tulpanhattu tärinän väljistämä ja vesi pääsee sinne. Iskee myös tulpanjohdosta runkoon suoraan kipinää silloin
mitä ihmettä?!!Korjaantuu uudella hatulla ja pelaa vuoden taas
9.3.2015 16:25
Mit mahdollisia syitä on kun Enoxin ja 96 suuttimen kanssa ajossa ei kierrä täysille kierroksille mutta tyhjäkäynnillä toimii normaalisti? kyseessä siis yamaha dt.
9.3.2015 20:13
Moi! Mikähän mahtaisi taas olla vikana Yamaha DT:ssä kun lämpimät kelit alkoi kierrokset leijuu vähän tyhjäkäynnillä normaalisti käy n. 2600rpm kun taas nyt noin 3600-4100rpm. Ajossa myös jos ajat vähän aikaa kaasu pohjassa ja painat kytkintä kierrokset jää johonkin 8000rpm, kunnes päästää kytkimen. Huomasin myös että käy saatanan kuumana ja puskee koneöljyjä jostain letkusta ulos.
9.3.2015 23:19
^^^ käy laihalla tai imuvuoto
9.3.2015 23:30
Landeriiseri kirjoitti:^^^ käy laihalla tai imuvuoto
niin vähän mietinkin, mutta voiko leijuttaa liian ison suuttimen takia kun talven jäljiltä vielä "talvisuutin" ja mikä selittäisi tuon öljyn vuodon.
9.3.2015 23:55
Leijuttaminen johtuu tyhjäkäynnin liian laihasta seoksesta, eli siihen ei vaikuta pääsuutin eikä varsinkaan liian iso pääsuutin.
Vikaa lähtisin etsimään juurikin imuvuodoista ellet ole säädellyt kaasarin ruuveja.