1.7.2011 12:09
Valurauta kaiketikkin tulisi aina esilämmittää ennen hitsausta. Pytty uuniin joksikin aikaa (tunniksi?) ja sitten hitsailemaan, tai voi vielä uunista pois oton jälkeen lämmittää nestekaasulla, jos siltä tuntuu. Aina vaan parempi, jää vähemmän jännitteitä. Sitten hitsauksen jälkeen hidas jäähdytys, eikä mitään vesiämpäri-jäähdytystä.Nikkelipuikotko nyt sitten käy parhaiten tähän valuraudan liimaamiseen ja tarvitseeko kappaleet esilämmittää?
1.7.2011 12:59
2.7.2011 17:52
Slerpa_ kirjoitti:Certanium-puikot luultavasti parhaita minkä vaan hitsaukseen, ainoana huonoa puolena on jäätävä hinta. Nikkelipuikoilla kaiketikkin muuten, jollei certaniumeja viitti ostaa, kaiketikkin noissa molemmissa ollut ongelmana hiukan hitsaussauman mureneminen aikaa myöten.
Tuo hitsisauman murenemisjuttu on vain joltain kuultua, joten en siitä ole niinkään varma, pitääkö paikkaansa vaiko ei.
15.7.2011 0:25
15.7.2011 17:13
15.7.2011 17:30
15.7.2011 17:35
Limit-03 kirjoitti:Vanhan mallin puristussuhde on 6.85 : 1, ja uuden 12 : 1.
Nyt ei taideta puhua uskon asioista? Se kuinka hyvin lämpöenergiaa saadaan muutettua koneen osien liike-energiaksi on verrannollista puristussuhteeseen.Reetuhai2 kirjoitti:No vääntöön kannen lasku olis ovinu auttaa, mutta en usko että bensankulutukseen.
18.7.2011 12:51
18.7.2011 14:59
18.7.2011 17:19
Matala puristussuhde - huipputehoa, korkea puristussuhde - vääntöä. Se "tarvittava/oikea" puristus vaihtelee sitten tapausten mukaan.TooByAas kirjoitti:Eihän tässä nyt siitä kyse ollukkaan, vaan bensan kulutuksesta ja alaväännöistä.
Mutta mun käsityksen mukaan totta puhuit, eikös korkealle kiertävissä 80cc crosseissakin ole suhteellisen matala puristussuhde..
18.7.2011 22:47
Ei kai mitään kannata liikaa?se kannenlaskukin on vähän 2piippunen juttu.. ei kannata liikaa.. sit se ei siellä ylhäällä riehukkaan eikä muutenkaan..
Ei kai nykyään kukaa laske mistään kilpavehkeestä kantta? Eikö jo 80-luvulla Tiittasessa sanota, että kantta ei saa laskea jos kone on jo valmiiksi korkeaviritteinen? Voi kannen laskusta tulleet tehohaitat olla suurempia mitä siitä saadut hyödyt.eipähän ne jääratapyöriinkään kansia tappiin laske..
Kutakuikin näin. Mitä enemmän se pakoputki puhaltaa takasin (eli mitä kapeampi, ja mitä korkeammalla tehoalue on karkeasti ottaen), sitä enemmä täytyy puristussuhdetta laskea, jottei kone alkaisi nakuttamaan sen pakoputken ahtovaikutuksen vuoksi.Matala puristussuhde - huipputehoa, korkea puristussuhde - vääntöä. Se "tarvittava/oikea" puristus vaihtelee sitten tapausten mukaan.
20.7.2011 21:52
Slerpa_ kirjoitti:Kutakuikin näin. Mitä enemmän se pakoputki puhaltaa takasin (eli mitä kapeampi, ja mitä korkeammalla tehoalue on karkeasti ottaen), sitä enemmä täytyy puristussuhdetta laskea, jottei kone alkaisi nakuttamaan sen pakoputken ahtovaikutuksen vuoksi.
Mihis se loppu energia menee?Se kuinka hyvin lämpöenergiaa saadaan muutettua koneen osien liike-energiaksi on verrannollista puristussuhteeseen.
21.7.2011 12:59
21.7.2011 17:11
21.7.2011 19:03
Slerpa_ kirjoitti:Eli olenko täysin hakoteillä