Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.2.2020 21:12
Jjjjaaaa, sepäs mielenkiintoista. Joskus on putki ollut vettä täynnä kannen tiivisteen hajoamisen takia. Aika kauan saa polkea kyllä ilman kipinää että saa putkenkin täyteen
.
19.2.2020 22:08
Juu varmaan noin. 0,5litraa suunnilleen, ja bensaa oli. Tai sit bensan / veden sekotusta, yhdessä kohtaa kannentiiviste kyllä vuoti ku väärässä momentissa, pitää seurailla täyttyykö uudestaan.
20.2.2020 14:55
Kannattaa tsekata se asap, menee äkkiä alakerta pilalle tai pahimmassa tapauksessa hydrolock ja veivi mutkalle/mäntä halki.
20.2.2020 22:04
Juu nyt kansi oikeessa tiukkuudessa ja hyvin lähti käyntiin ja pelas.
Magneeton stefassa oli selkeetä kosteutta, voisko olla asennuksesta vai vuotaako, noh, huomenna selviää!
22.2.2020 19:06
Ei auttanu magneeton stefan vaihto.
Oireet pysyny ihan samanlaisena, ryyppy päällä toimii ja hetken kun ottanu ryypyn pois päältä, mut aika nopeesti alkaa kuuuluun boo ku nopeesti kääntää kahvasta.
Nyt vaihdettu kytkimen ja magneeton stefa, imuvuotoja ei oo, kaasari puhdistettu,
bensaa saa.
Oli taas pakoputkessa jonkun verran mustaa nestettä, vuotava kannentiiviste? Lähtiskö mopo sillon käyntiin?
Onko tietoo onko kannentiivisteen momentti 25nm ja kaikille pulteille (4 jotka tulee sylinteriin ja loput vesitilan kannelle)? Tällä hetkellä ulompi kansi kiristetty ristiin tiukalle ja silikonia välissä, pitää se niinki mut momentti olis hyvä ku uuden tiivisteen laittaa.
25.2.2020 23:00
Änkkä tukossa. Ota änkkä irti ja kokeile toimiiko ilman.
1.3.2020 19:47
Oireet pysyny samanlaisena.
Kun ryyppyvipua nostaa ihan vähän, mopo toimii normaalisti.
Voiko ryyppysysteemissä olla vikaa?
1.3.2020 20:17
Ei, vaan käy edelleen laihalla jostain syystä.
1.3.2020 20:25
Hmm alkaa keinot loppuun...
Nyt vaihdettu siis sylinterin tiivisteet, kampikammion stefat, kaasari putsattu.
Kaasarin luistinkannesta puuttu muistaakseni tiiviste, voiko sillä olla vaikutusta?
Starttisprayllä ku suihkinu niin en ainakaan oo huomannu et kierrokset nousis, toisaalta voi olla vaikee löytää vikaa niin ku kone käy vähän miten sattuu.
1.3.2020 20:41
Booaailee ilmeisesti kaasua avattaessa? Ootko koittanut vielä isompaa PS?
1.3.2020 20:53
Juu alkukaasulla ku nopeesti kääntää kahvasta, muuten vaikuttais ihan pelaavan.
Nyt 85 pääsuutin ja sokka alimmassa, en oo sen isommalla viä koittanu. Voisko viä laittaa isomman pääsuutttimen? Vakiona tietääkseni 63 pääsuutin.
Jos koittais 95 ja 105 suuttimilla, semmoset löytyis motonetin valikoimasta.
2.3.2020 8:34
Kokeile 95, vaikka se onkin tuohon jo todella iso.
Tuntuu siis pelaavan kun saa vaan heräämään?
En oikein tiedä voiko tuo puuttuva luistin kannen tiiviste aiheuttaa, periaatteessa kyllä, varsinkin jos luisti on jo kuluneempi. Ei ole koskaan tullut kokeiltua ilman
. Kannattaa sekin kyllä laittaa kuntoon jos vaikka olisi syyllinen.
2.3.2020 13:42
Juu kokeilen 95.
Tuntuu et pelaa ku kääntää hitaasti kaasusta, mut jos vähääkään nopeemmin niin kuuluu boo aluks ja sit kierrokset nousee,
2.3.2020 19:22
Noniin rikkaan puolelle päästiin, koitan laittaa takas 75 ja kattoo miten pelaa.
Oli kaasarin imukaulan ja letkujen liitokset (tuorevoitelu + imukaulan nippa) vähän kehnosti tehty, nyt paremmin niin näyttäis pelaavan paremmin. Ilmottelen miten käy!
Semmonen kysymys vielä että ei näyttäny olevan vesitilan kannessa termostaattia, toimiiko ilman'?
2.3.2020 20:12
Nonii 75 suutin kiinni ja vieläkin käy rikkaalla. Varmaan neula sit keskikohtaan vai pitäiskö vieläkin pienempää suutinta? Mopo muuten vakio mutta tehoputki löytyy.