27.2.2014 19:52
Nyt joudun vajoamaan niinkin alas kuin muistiin. Huuhtelukanavat ovat uudemmassa ehkä himpun verran avaramman oloiset, mutta suurin ja tärkein ero on valun laadussa. Lisäpaot on uudemmassa reilummat ja kulmikkaammat. Myös pääpako on kulmikkaampi ja ehkä rahtusen korkeampi.onks siulla mitään tietoa, et onks vanhanmallin rabasalla ja uudenmallin miten suuria eroja sitten mm. huuhtelukanavissa? sen ainakin tiedän, että kansi on 2-osainen uudenmallin rabasassa, mut muuta en sitten tiedäkkään.. ja tietysti mm. vesipumppu ja öljypumppu ovat eri paikoissa.
27.2.2014 20:32
27.2.2014 20:46
Ongelmana monella nuorella on nykyään somen varassa eläminen ja kuulopuheiden levittely
27.2.2014 22:12
27.2.2014 22:13
Joo pitää ehkä ymmärtää ettei kukaan pureksimatta niele tarinaa "lehmät lentävät".jan77 kirjoitti:Hienoja ja näsäviisaita vastauksia täällä kyllä osataan tehdä.
Heh. Olenko esimerkiksi minä tässä nyt sokeasti samaa mieltä kanssasi?Ei osata itse miettiä tai toteuttaa asioita vaan mennään sen varassa mitä joku jossain sanoi ja ollaan sokeasti samaa mieltä ymmärtämättä edes välttämättä mistä oikeasti oli kysymys.
Minä taasen pyrin välttämään perse edellä menemistä ja ottamaan oppia MUIDEN(kin) tekemistä virheistä. On ajan tuhlausta tehdä samoja virheitä tai keksiä pyörää uudelleen.itse olen junnuna hakenut oppini periaatteella "perse edellä puuhun ja katotaan kuinka korkealta tiputaan"
Voinet todistaa laskemistaitosi heittämällä kehiin vakiopytyn blowdown aika-alan@15500rpm? Siihen voinee kyllä löytyä ohjelma taikka joku exel pohjanen laskurikin joka helpottaa asiaa... Eikä muuten tarvitse pelätä, että sitä lukua käytettäisiin kopiointiin tms.Osaan kyllä laskea ja ymmärrän kanavien virtauksien sekä pakolämpötilojen kuin myös sykäyksen pituuden päälle jne...
Ei perkele. Vieläkö joku laskee pakoputken tilavuuksia? Joko olet lukenut Blairin kirjan "Design and simulation of two stroke engines" ja varsinkin aaltotoiminnasta kertoneen osion? Jos olet niin osaat varmaan vastata mitä fysikaalisia perusteita on "paisuntakammion" tilavuuden mitoittamiselle?paisuntakammion pituus on siellä 500mm tienoilla ja tilavuus sopiva
Ei yhdessäkään crossissa oo niin lyhyttä putkea. Kait se on RC liikkeestä haettuJ11 kirjoitti:onks se putki otettu jostain 50-65cc crossista ja muokattu siitä?
27.2.2014 22:19
27.2.2014 22:23
13600 ei ole sama asia kuin 15500+.jan77 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=GI99OpXEtpU
Siinä mennään vakiosylinterillä ja kaasarilla jo aika kovilla kierroksilla.
27.2.2014 23:49
28.2.2014 0:55
Tuna-71 kirjoitti:Notta jos siinä Gilerassa onkin vanhanliiton tyyliin putki mallia "diffuuseri". Semmosen Tilavuuskin pyöristyy nätisti äärettömään kun vähän saivartelee...
Ainakin speksit viittais 60-luvun tyyliin. 1-sylinterinen 50cc, valtaisa kkps(?), kauheasti kierroksia ja surkeaakin surkeampi tehollinen keskipaine. Renkaat on varmaan 2" profiililla ja huippunopeudessa perässäajavat voivat tutkailla kuskin kengänpohjien kulutuspintoja?
Jos jan77 haluaa tietotaidollista imagoaan korottaa, niin mulle voi laittaa tuon vehkeen speksit vaikka YV:llä, mä kun en nuihin uusenskoihin ole sekaantumassa.
PS. Uskon kyllä tuon itse huippunopeuden, jos paketti on edes sinnepäin ja putki on muuta kuin edellä vihjailtu pituudeltaan. 15,5krpm on se kompastuskivi munkin mieleen.
28.2.2014 2:25
28.2.2014 10:36
Minä ymmärtäisin tästä että et oikeen ymmärrä näistä kakstahti moottoreista yhtään mitään. Täällä ei oo kukaan laukonut vielä mitään korkealentosia juttuja, vaan kaikki on ollut ihan peruskäsitteitä, jotka pitää olla hallussa jos moottoria meinaa virittää sofistikoituneesti tai edes ymmärtää siitä jotain.jan77 kirjoitti:Pitää myöntää että näin "vanhanliiton" kaverina en noista nykykielen lyhenteistä ja hienostosanoista aina ymmärrä mitä asialla haetaan.
Ei ihan vakuuta. Ilmeisesti et osaa laskea edes niitä aika-aloja kun ei vastausta siihen esittämääni kysymykseenkään tullut. Btw ne aika-alalaskut on peruskoulumatikkaa. Ja jos ei tiedä mikä on blowdown/ulospuhallusala niin ei voi kyllä kokonaisuutta hahmottaa. Se kun on aika merkitsevä suure.Mulle riittää että osaan laskea ja hahmottaa halutunlaisen kokonaisuuden ja sen toiminnan edellytykset,
Sellaisille "virittäjille", jotka saavuttavat hyvän lopputuloksen pulttailemalla satunnaisia osia yhteen, annan yhtä paljon respectiä kuin lottovoittajalle.koska kuitenkin loppupeleissä vain tulos ratkaisee eikä siihen liittyvä teoria.
Kuten Ledinauhakin jo totesi, miten se voi kusta jos välityslaskutkin antavat saman tuloksen? Eiköhän koko juttu oo kusetusta?ainoa asia joka tämän spekseissä voi kusta niin on tuo kiekkamittari
Tämä nyt ainakin todistaa, ettet tiedä näistä hommista hiventäkään... Siihen on joku syy miksi diffi putkea käyttävä moottori on aika erilainen versus "paisuntakammiollisen" moottori. Sinä vaan et taida tietää sitä syytä jos kerran olet taas menossa perse edellä puuhun kokeilemalla kombinaatiota, jonka voi jo pienellä miettimisellä todeta kannattomattomaksi.Annoit kyllä loistavan idean tuon putken suhteen joka melkeinpä pitää vielä joskus kokeilla, Vanha kunnon alapuolinen pilli-tehari yhdistettynä nykyaikaiseen moottoritekniikkaan.
Omien dokumenttien mukaan vanhassa rabasasssa 174 ja 122.Ledinauha kirjoitti:Netistä löytyy että Derbin orkkispytyn pako olisi 175 astetta ja huuhtelut 115
28.2.2014 12:34
28.2.2014 13:31
Kyllähän tuon 104km/h lukeman pystyy vielä uskomaan helposti, meneehän nämä sen verran kun laittaa ihan kaupan teharin kiinni. Vakiovälitys ja tuo 15500rpm eivät vain voi pitää paikkaansa. Onko siis 11-55 rattaat kiinni ja oikeasti 104km/h huippunopeus? Koska jos on niin koneen täytyy huutaa tuon 15500 mikä taas ei kuullosta mahdolliselta. Jos välitys olisi hiukan suurempi ei koneen täytyisi parkua kuin esim. 13000rpm mikä voi jopa olla mahdollista näillä uusenskojen pytyillä.
28.2.2014 16:17
1.3.2014 0:57