Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.11.2011 22:58

LaneKit kirjoitti:Mutta jos yli 5 tonnia haluaa noiki kalliilla vehkeellä ajaa ni ois iha jees ettei tarttis pistää verkonpainoks tota ja ostaa uutta.

Ite ostasin s6 80cc:n siihe ainaki saa osaa ja on laatutuote, athena mukan duunissa ;)

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-Me ... -4837.aspx 70cc malliin löyty kyllä mut ei 80cc, eikä löydy ton tuotekoodiakaa ni vois kattoa onko virhe et toi ois 80cc, eikä 70cc.

mikä toi s6 80cc sitte oikee on?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.11.2011 16:19

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-s ... a5105.html

Tälläne 8) Teholukema on iha kiitettävä ja s6 on tunnetusti laadukas, tuossaki athenan mäntää, tiivisteitä saa kaasalaiseltakin ja hinta ei mitenkään älytön.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.11.2011 22:10

Saaks tällä 70cc airsalilla paremmat huiput ja 80cc llä paremmat väännät vai kuinka? Kummasta sais paremmat tehot jos innostuis viilaamaan?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.11.2011 22:30

eipä oikeen innosta tommone ja minarellilekki olis vaa 70cc:nä saatavilla :s , mutta mitäs malossi mhr replica? kai muuten toi sp:n putki käy replicalle, kun eikö niillä ny oo melkee samat tehot? ja tommosen löysin https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9447, tilaan pyyttysarjan gearpartsilta , mutta männän saapi suomesta aika suolaseen 90e hintaan :x
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 8.11.2011 23:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.11.2011 22:53

Seppoman kirjoitti:Saaks tällä 70cc airsalilla paremmat huiput ja 80cc llä paremmat väännät vai kuinka? Kummasta sais paremmat tehot jos innostuis viilaamaan?

No onhan se 80cc tietenkin tehokkaampi, kyllä siittä paremmat tehot saa. Mutta siis 80cc airsal ei oo niin hirvee tehopytty vaan vääntöpytty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.11.2011 9:41

Tuomi_ kirjoitti:Onko muuten noissa Airsal 70cc:n Sportissa ja Racingissa paljonkin eroa? Onko Racingissa lyhyempi männänvaihtoväli ja luultavasti tehoa enemmän?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.11.2011 20:31

en tiiä kuuluuko tänne mutta kuitenkin, tietääkö joku minkä kokone mäntä narakun 50cc sylinterisarjassa on?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.11.2011 19:18

Eikö muuten jotkut miettineet edellisessä "Virityssylinterit" topicissa, että pääseekö 80cc:llä 130kmh?
Tuossa on video, jossa menee yli 130kmh, en sitten tiedä, että valehteleeko mittari kyseisessä mopossa.


Onko muuten noissa Airsal 70cc:n Sportissa ja Racingissa paljonkin eroa? Onko Racingissa lyhyempi männänvaihtoväli ja luultavasti tehoa enemmän?


Ja kysytäänpä tuota jälleen kerran...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.11.2011 22:06

Tuomi_ kirjoitti:Eikö muuten jotkut miettineet edellisessä "Virityssylinterit" topicissa, että pääseekö 80cc:llä 130kmh?
Tuossa on video, jossa menee yli 130kmh, en sitten tiedä, että valehteleeko mittari kyseisessä mopossa.


Onko muuten noissa Airsal 70cc:n Sportissa ja Racingissa paljonkin eroa? Onko Racingissa lyhyempi männänvaihtoväli ja luultavasti tehoa enemmän?


Ja kysytäänpä tuota jälleen kerran...

racing versiolla on 2 männänrengasta (sportissa 1)sekä gearpartsilla neuvotaan vaihtamaan kampiakselia kestävempään racing versiolla ,toisin kuin sprotissa ei tarvitte muutakun jäykemmät kytkinjouset vaihtaa nii pääseepi ihan mukavasti. sekä hyvä ois olla kummallakin 19 millinen kaasari. racing versiolle tosin suositellaan scr corse racing line putkea kun taas sportille käy kuulemma pelkkä vakioputkikin. (jos meinaatte hommata airsalin sport versiota nii tk:lla se kulkee mutta pienillä vaihteilla on ajo keskikierroksilla suorastaan tuskaa (voisin pitä vireoo kuinka kulkee kunhan oon saanu sen huoltoon ton vaihrelootan takia) ja itellä oli tosiannkin toi sport versio , kun kataforilla ei myyty (eikä kai muuallakaan suomessa) muutakuin pelkää sport versiota.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.11.2011 22:07

Aivan varmasti mittariki kusee tossa nopeudessa jo aika hyvin. Ja kyse oli vissiin malossin lussuimmasta 80cc:stä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.11.2011 22:49

jos puhut tuomi_ nimisen henkilön linkkaamasta videosta niin videon tiedoissa lukee että 80cc mhr team eli tehokkain malossi mitä löytyy. kyyky mopolla on ihan hyvinkin mahdollista saavuttaa 130km/h nopeus, kyseisessä videossa nopeus luultavasti joku 120-125km/h kun otetaan huomioon mittari heitto. kulkeehan derbi gpr 125 tt:nä 150km/h ja siinä tehoa noin 25hp, 80cc mhr teamista irtoaa joku 22-24hp. enska/sm mopot tuskin kulkevat 130km/h kovempaa suuresta ilmanvastuksesta johtuen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.11.2011 0:10

KarsTa kirjoitti:


Kiitokset sulle :) Ja laita vaan videota, vaikka tänne topiciin?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 0:06

Millanen sylinteri tää Naraku 50cc on? Onko paljon tehollista eroa vakiopyttyyn? Entäs onko ihan laadukas? onko kannattava ostos, ei ole ainakaan hinnalla pilattu?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 0:13

Narakut ei oo laadukkaita, eikä toi varmana oo tehokkaampi. Vakiopytyn korvike.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 1:40

Narakut ovat kylläkin yllätävänkin laadukkaita hintaansa nähden, niin on myös moni täällä maininnut. Tehon hakuun tosin 50cc sylinteri on huono vaihtoehto, tehoiltaan vastaavat siis vakiosylintereitä. :)