Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.8.2010 19:32

qurtsi kirjoitti:Ajattelin kysyä ku en ainakaan ite huomannu missää että kumpi on tehokkaampi/kestävämpi vakiosylinterinä Rabasa vai AM6????

Siis Rabasa ja AM6 ovat moottorimalleja, eivät sylintereitä. Samoin molemmissa koneissa on erilaiset sylinterit, jotka vaihtelevat eri mopomallien/merkkien välillä, eli ei niiden sylintereitä voi kovin helposti verrata keskenään.

12.8.2010 22:44

Keken_ryz kirjoitti:oiskohan jollakin laittaa kuvia derbin vaihteistosta, että tietäs missä järjestyksessä kaikki laitetaan paikoilleen. ei tajunnu ottaa tarpeeksi ite kuvia...


Joo itel ois kanssa tarve saaha jonkilaista kuvaa tosta deban lootasta. Ei tahdo olla mitään apua noista derbin omista räjäytyskuvista :roll:

13.8.2010 8:42

Tästä voisi olla jotain apua, mutta en mene lupaamaan.

Gilera Smt puristukset

14.8.2010 17:28

joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt

14.8.2010 21:49

extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

17.8.2010 15:55

RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.

30.8.2010 17:43

Samppa1993 kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.

tai sittenkin neulaa ylös

30.8.2010 18:52

nigoo kirjoitti:
Samppa1993 kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.

tai sittenkin neulaa ylös

Sitä sokkaa alaspäin ;)

30.8.2010 22:17

sokkaa alas jolloi neula nousee ylös :nörtti: :nörtti:

2.9.2010 19:50

Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

22.9.2010 10:30

naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..

22.9.2010 14:09

Skiiware kirjoitti:
naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..

Jos laittaisit vaihteen päälle tai yrittäisit jotenkin jumittaa koneen ja sitten väännät sen auki normi lenkkiavaimella. Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.

22.9.2010 19:04

Samppa1993 kirjoitti:
Skiiware kirjoitti:
naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..

Jos laittaisit vaihteen päälle tai yrittäisit jotenkin jumittaa koneen ja sitten väännät sen auki normi lenkkiavaimella. Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.


Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?

22.9.2010 20:36

Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?[/quote]
Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.

22.9.2010 21:14

Samppa1993 kirjoitti:Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?

Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.[/quote]
Kytkinkruunun keskimutterissa on kyllä ihan oikeanpuoleiset kierteet, siinä on vaan se lukkolevy estämässä aukipyörähtämistä. Ilman pulttipyssyä sitä ei kyllä saa auki millään, mutta sillä aukeaa.