Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.5.2020 15:31
Joo pari puuruuvia stefaan ja niistä vetää veks. O-rengaskoukut kans ihan päteviä tohon.
6.5.2020 20:39
Tuli tässä tänään pojan am6 Minarelli semmoinen ongelma, että kakkos vaihde ei mene enään päällä. Jää vaan vapaalle vaikkei vapaan merkkivalo pala. Muut vaihteet kyllä löytyy. Eilen vielä toimi normaalisti mutta tänään koeajolla ei enään mene ykköseltä kakkoselle, vaan jää vapaalle siitä kun uusiksi nostaa ylös päin niin menee nätisti 3,4,5 ja 6. Alas päin vaihtaessa sama vika kolmosen jälkeen vapaalle ja siitä vielä alas päin painaessa menee ykköselle. Saisko täältä hyviä vinkkejä mikä vois olla vikana?
16.5.2020 1:51
Peugeot_xr6 kirjoitti:Tuli tässä tänään pojan am6 Minarelli semmoinen ongelma, että kakkos vaihde ei mene enään päällä. Jää vaan vapaalle vaikkei vapaan merkkivalo pala. Muut vaihteet kyllä löytyy. Eilen vielä toimi normaalisti mutta tänään koeajolla ei enään mene ykköseltä kakkoselle, vaan jää vapaalle siitä kun uusiksi nostaa ylös päin niin menee nätisti 3,4,5 ja 6. Alas päin vaihtaessa sama vika kolmosen jälkeen vapaalle ja siitä vielä alas päin painaessa menee ykköselle. Saisko täältä hyviä vinkkejä mikä vois olla vikana?
Ensinnäkin kannattaa muistaa, että am6 on tunnettu välivapaistaan. Tarkistakaa ensin, että "vaihtotapa" on oikea. Välivapaalla ei myöskään vapaan valo pala ollenkaan, moottorin saa kuitenkin välivapaallakin käyntiin. Itselläni am6 myös joskus takerrellut vaihteiden kanssa. Yleensä on auttanut, kun öljyt on vaihtanut. Ykkösen ja kakkosen välin olen ainakin omassa mopossani huomannut olevan aika "hento", eli pitää olla tarkkana vaihdon kanssa. Jos on edellispäivänä toiminut, eikä seuraavana päivänä enää toimi niin ihmettelisin kyllä kovasti. Toki riippuu, että onko sillä ajettu ja jos on niin miten sillä on ajettu päivien välillä. Onhan se mahdollista, että sieltä on vaihteistostakin jotain porsinut. Jos ei ole varmasti kyse välivapaasta (vapaa vaihteiden välissä) eikä vaihteistoöljyistä, joita ei ole vaihdettu vähään aikaan niin sitten vaan lohkoja auki ja katsomaan. Kyllä jos sieltä jotain on kunnolla rikki niin huomaa aika nopsasti.
17.5.2020 2:26
Mikä voisi olla kun toi kopio aamukuutonen (cpi) näyttää kadottavan vaihteistoöljyä
17.5.2020 12:11
Ceparisx kirjoitti:Mikä voisi olla kun toi kopio aamukuutonen (cpi) näyttää kadottavan vaihteistoöljyä
Jos öljyä ei vuoda ja tiputtele maahan, niin todennäköisesti kytkinpuolen kampuran stefa mennyt.
21.5.2020 11:33
Mistähän löytyis uudet kaasarin lämmitysletkut?
21.5.2020 13:38
RiejuUkko kirjoitti:Mistähän löytyis uudet kaasarin lämmitysletkut?
Veikkaisin että sopii mikä vaan sopivanpaksuinen letku, jonka lämmönkestävyys on tarpeeksi suuri.
27.5.2020 10:07
Mikähän olisi ongelmana...
Eli siis jos ajaa esim kilometrin kovilla kierroksilla niin alkaa nakkaamaan aivan helvetisti öljyä ylivuodosta... Aikaisemmin öljyä tuli vetoakselin ja vaihdeakselin ja kytkintapin stefan väleistä, mutta ne ovat nyt vaihdettu ja öljyä tulee moottorin takaosan ylivuodosta. Öljyä saattoi aikaisemminkin tulla ylivuodosta, mutta suurin osa tuli silloin em. paikoista. Kokeilin huvikseen tukkia ylivuodon, mutta silloin öljy tuli kuplien taas kytkintapin välistä. Öljyä olen käyttänyt n 8-8.2 dl
Mopo on Drac sm pro eli rieju mrt.
27.5.2020 11:38
Olisko kytkimen puolen kampuran stefa rikki ja tekee painetta vaihteistoon?
28.5.2020 23:29
MIkähä mahtaa olla riejussa ku ei vaan käy ollenkaa tyhjäkäyntiä, kaikki mahdolliset paikat katsottu läpi missä vois olla imuvuoto eikä missään ole ja suuttimia on vaiheltu ja ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia pyöritelty ja ei vaan toimi ja läpätkin on vaihettu. Tekniikkana Enox, vapari, Phbn16 kaasari ja 90 suutin. Muuten tuntus olevan aika hyvissä säädöissä. Tyhjäkäyntisuutinta en oo ainakaa itte koskaa vaihtanu nii pitäskö se vaihtaa? Ryypyn vaijeri ei myöskään jumita, eli ei johdu siitä.
30.5.2020 18:44
Nyt on pojan mopossa seuraavanlainen vika. Alunperin tein siihen täydellisen koneremontin (kaikki laakerit ja stefat ja kytkinlevyt välilevyineen uusin) sen jälkeen toimi hetken kunnes kaskosvaihde ei mennyt enään päällä. Vika löytyi koneen avaamalla. Vetoakselin kutos rattaasts kaikki kolme lukitustappia poikki siksi kakkonen ei toiminut. Uuden rattaan vaihdon jälkeen kone taas kasaan. Nyt ei sitten suostu lähteen Startilla käyntiin. Mäki startti on ainoa millä saa käyntiin, mutta käynti on röpöttävää läpi koko kierrosalueen. Alavääntöä ei ole laisinkaan ja jos kierrokset tippuu 2000 niin sammuu. Olisko jollain hyviä vinkkejä mikä olisi vikana. Kaasari putsattu nyt pariin kertaan ei auta. Ennen uudelleen purkua ja kasausta toimi tosi hyvin kunnes se kutos vaihteenratas hajos.
31.5.2020 2:37
Peugeot_xr6 kirjoitti:Nyt on pojan mopossa seuraavanlainen vika. Alunperin tein siihen täydellisen koneremontin (kaikki laakerit ja stefat ja kytkinlevyt välilevyineen uusin) sen jälkeen toimi hetken kunnes kaskosvaihde ei mennyt enään päällä. Vika löytyi koneen avaamalla. Vetoakselin kutos rattaasts kaikki kolme lukitustappia poikki siksi kakkonen ei toiminut. Uuden rattaan vaihdon jälkeen kone taas kasaan. Nyt ei sitten suostu lähteen Startilla käyntiin. Mäki startti on ainoa millä saa käyntiin, mutta käynti on röpöttävää läpi koko kierrosalueen. Alavääntöä ei ole laisinkaan ja jos kierrokset tippuu 2000 niin sammuu. Olisko jollain hyviä vinkkejä mikä olisi vikana. Kaasari putsattu nyt pariin kertaan ei auta. Ennen uudelleen purkua ja kasausta toimi tosi hyvin kunnes se kutos vaihteenratas hajos.
Onko tulppa mennyt? Mäntä väärinpäin tai oisko kansi menny kieroks tai vaikka imukaula haljennut
31.5.2020 10:20
Paljonko asennettaessa hölväilty öljyä joka paikkaan?
Tosin jos on jo saatu käyntiin ja lämpöiseksi niin ei taida olla siitä kiinni.
Kuulostaa kuitenkin öljyltä kampikammion puolella, kampuran stefa hajalla tai sitten sen holkin alle tuleva o-rengas unohtunut/hajalla?
1.6.2020 1:59
Kuuluuko nää tukkia phbn16 kaasarista? Ei käy tyhjäkäyntiä nii kuuluuko noi tukkia kun ei oo tuorevoitelu käytös et tuleeko noista imuvuoto ja ei sen takia käy tyhjäkäyntiä? Kaasarin toiselta puolelta oon tukkinu sen yhen solenoidi jutun vai mikä onkaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut am666 päivämäärä 9.6.2020 23:34, muokattu yhteensä 1 kerran
1.6.2020 18:21
am666 kirjoitti:MIkähä mahtaa olla riejussa ku ei vaan käy ollenkaa tyhjäkäyntiä, kaikki mahdolliset paikat katsottu läpi missä vois olla imuvuoto eikä missään ole ja suuttimia on vaiheltu ja ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia pyöritelty ja ei vaan toimi ja läpätkin on vaihettu. Tekniikkana Enox, vapari, Phbn16 kaasari ja 90 suutin. Muuten tuntus olevan aika hyvissä säädöissä. Tyhjäkäyntisuutinta en oo ainakaa itte koskaa vaihtanu nii pitäskö se vaihtaa? Ryypyn vaijeri ei myöskään jumita, eli ei johdu siitä.
Ittellä muuten sama mutta 112 suutin, käykö laihalla?