Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.3.2014 19:49
You can get better translation results if you use English as the reference language, so instead of trying to go directly from your drunken vodka language to ours, rather try translating from english to finnish - it makes whole lot more sense to us. You will probably have to weld the pin back on or you might lose the tension from the shifting axle and it wont rebalance itself anymore when you shift gears. Good luck on fixing that.
20.3.2014 20:16
Jos ulkomaalainen tulee tänne asti kysymään apua, ei tarvitse vittuilla hänelle. Vitun idiootit.
20.3.2014 20:30
thank you for answers!
kiitos vastauksista!
20.3.2014 22:16
can you watch video?
it seems that gearbox is working?!
voi katsella video?
näyttää siltä, että vaihteisto toimii?!
http://youtu.be/1UwVmcFWTJo
21.3.2014 9:01
It seems to be working.
It's quite hard to tell from the video, but if it clutches trough all gears, you're good to go!
Also take note that the operation of the gearbox will be much smoother when the engine is running and has oil in it.
Sori eilisestä, oli paska päivä
21.3.2014 9:36
thank you!
so i will try to ride, and see how it work
kiitos!
joten yritän ratsastaa, ja miten se toimii
22.3.2014 10:06
Miten tuo painelevyn keskellä oleva ruuvi/mutteri pitäisi olla? Eilen kun väsymyksissäni ruuvasin senkin irti.. :/
Ja syy miksi kiksi polkee tyhjää? Se ruuvi liian kireällä kun vaijeri kiinni?
22.3.2014 10:53
Anteeksi tupla postaus mutta miten kireälle pitäisi kytkinjouset laittaa? Laitoin siis vahvistetut (100kg).
22.3.2014 11:52
MotocroX kirjoitti:Miten tuo painelevyn keskellä oleva ruuvi/mutteri pitäisi olla? Eilen kun väsymyksissäni ruuvasin senkin irti.. :/
Ja syy miksi kiksi polkee tyhjää? Se ruuvi liian kireällä kun vaijeri kiinni?
Painelevyn mutterin sisempää osaa pyöritetään kiinni siihen saakka, että tunnet sen ottavan johonkin kiinni. Tämän jälkeen puoli kierrosta auki päin. Nyt ulommalla mutterilla lukitaan sisempi säätöruuvi paikalleen.
Kytkinjousien ruuvit kiristetään täysin kiinni.
En tajunnut ollenkaan mitä vaijeria tarkoitat kun puhuit käynnistyspolkimesta.
23.3.2014 18:02
Hei kiitos! Sit vielä ilmeni yksi ongelma. Kiksi menee itsestään taaksepäin kun laittaa kaasua. Pyörä siis crossipukin päällä. Mikä meni taas vituiks?
23.3.2014 22:45
Paljonkos minarellissa pitäisi olla puristuspaineita kaasu pohjassa mitattuna?
24.3.2014 16:48
8 bar taitaa olla aika normaali lukema kunnossa olevalle koneelle.
24.3.2014 17:08
Okei, ihmettelin kun omasta moposta ei lähde kuin 6 bar, vaikka pyttysarja on 4tkm ajettu. Miten ihmeessä voi olla noin huonossa kunnossa noin pienillä kilometreillä? Pytty on vieläpä pinnoitettu alumiinipytty, ettei pitäisi kulua sitäkään vähää
24.3.2014 17:21
Onhan se mittari tiiviisti kiinni tulpanreijässä? Sitä saa myös polkea muutaman kerran kunnolla että saa maksimilukeman. Voi niissä mittareissakin olla heittoa.
24.3.2014 17:27
Mittari oli tiiviisti kiinni ja poljin niin kauan kunnes mittari ei enää noussut. Vosin periaatteessa uskoakkin tota mittarin lukemaa, meinaa kiksistä painaessakin puristukset on heikot, eikä mopo enää jaksa yleensä käydä tyhjäkäyntiäkään.