Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.1.2015 17:40
Jotain muuta sähkövikaa vaikuttaisi olevan. Mittasitko virrat ac vai dc-modella? Eli tasa- vai vaihtovirtaa? Etuvalolle tulee ainakin suurimmassa osassa uusenskoja sähkö vaihtovirtana...
1.1.2015 18:13
Dc- modella mitattu ja silloin tulee nuo lukemat mitä kerroin^^
Ja mitähän muuta sähkövikaa tässä vois olla? Vilkut, töötti, takavalo yms toimii ja tekniikka myös.?
1.1.2015 19:35
Ei tule mieleen, mutta mittaappa vielä vaihtovirtana mitä niistä tulee...
1.1.2015 20:11
Jooh nyt tuli "osa" ongelmista selvitettyä, eli valojen piuhat tuli testattua ja ne selkis. Mutta silti mittarissa palaa pitkien merkkivalo kokoajan. ja lukemaa ei näytä sitten millään. Voiko asiaan vaikuttaa että tällä hetkellä on 09-mallin mrt:n mittaristo kiinni vaikka sähkösarja 10vm? Voisiko niissä olla muka eroja? Tai sitten mrx power up:in cdi, että pitäiskö olla se mikälie "efi" merkinnöillä varustettu?
8.1.2015 2:18
Mikä olisi ratkaisu siihen kun kovilla pakkasilla (-10) aprilia sx än 17.5 dellorton vakio kaasari jäätyy kiinni muutaman tunnin käyttämättä olemisen jälkeen eli kaasu ei käänny ollenkaan? Kaasarin vesikierto poistettu käytöstä kun luulin että se vesi jäätyy mutta ei auttanut,luistia öljytty 2 tahdilla,kahvaa rasvattu,hetken kaasaria puhaltamalla kuumailmapuhahtimella se sulaa aina mutta koulussa yms ei tälläistä mahdollisuutta ole. millä tämän saisi korjattua?
8.1.2015 8:15
Kyllä se on se vaijeri joka jäätyy. Rasvaappa se ainakin alapäästä, mieluiten koko matkalta.
13.1.2015 23:34
Xrace 04 16" bhbn noin ysikymppisellä suuttimella vapaa putsari ja leovince. Kylmänä ei lähde käyntiin kunnolla .ryypyn kanssa saa jo mukavasti käyntiin mutta heti kun vapauttaa ryypyn meinaa sammua ja ei ota kierroksia. Kun koneen saa lämpimäksi tyhjäkäynti joka on kylmänä hyvä muuttuu huudoksi ja pysyy päällä ilman ryyppyä ottaa kierroksia yms. Kuitenkin jos laittaa lämpimänä ryypyn päälle piristyy kone heti. Pakoputkesta valuu öljyä . Mistähän johtuu nuo ongelmat?
14.1.2015 17:52
Tänään huomasin että oli tippunut tyhjäkäynnin säätöruuvi kokonaan pois, olisiko tällä osuutta huutaviin kierroksiin?
14.1.2015 18:13
kyllä , se vetää ilmaa siitä reiästä
17.1.2015 1:27
Moi! Mikähän mahtaa olla vikana mopossa (yamaha dt50 vm2005),kun tyhjäkäynnillä kierrokset leijuu n.7000-8000rpm ja kaasarista tulvii ihan vitusti ulos? Vähän aikaa sitten teki myös sitä että sammui ja lähti vain tulille ryypyn kanssa . Pystyi ajamaan n.200m jolloin taas hyytyi.
21.1.2015 11:11
Tuo kierrosten leijuminen viittais imuvuotoon,Tsekkaappa imukaula ja muut kaasarin liitokset imuvuotojen varalta. Tuo kaasarin ylivuotonipoista tulviminen taas viittais roskaan neulaventtiilissä/kohokammiossa jolloin neulaventtiili ei pääse sulkemaan bensantuloa-> kaasutin tulvii
23.1.2015 0:16
Joo vaihdoin kohon ja neulaventtilin, niin nyt taas pelittää ja hyvin.
Kohossa oli lyijykynän mentävä reikä
26.1.2015 16:11
Mikähän ois tälläkertaa derbissä kun toimii kunnolla vain abaut -10 tai kylmemmillä keleillä mutta lämpimämmällä kelillä tuntuu laiskalta, käy huonosti tyhjäkäyntiä ja kovilla kierroksilla pätkii/nykii (ei siis röpötä vaan pätkii ihan kunnolla, vähän niinku runkkais kaasukahvaa
)
26.1.2015 20:25
Seokset rikkaalla. Eli vähän pienempää suutinta jos oikein lämmintä keliä puskee. Voit kokeilla heittää vaikka ihan vain parinumeroa pienempää suutinta, niin pitäis toimia kylmilläkin keleillä hyvin ja vähän paremmin myös pikkupakkasilla.
27.1.2015 19:23
Paitsi että jos on aiemmin toiminut hyvin niin eiköhän ole ilmanputsari likainen.
E:vanha sytytystulppakin voi aiheuttaa röpeltämistä samoin kuin liian tuhti tuoreöljyvoiteluseos