Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.5.2017 9:11
Ilmeisesti tuo nyt kuitenkin käy enemmänkin rikkaalla. Nyt aamulla oli muutama aste pakkasta ni ei mooannut yhtään.
12.5.2017 9:53
Jos se mooaa kuten tuossa videolla lämpimällä koneella niin se viittaa laihalla käymiseen, liian rikas seos ei tee noin tuollaisessa tilanteessa.
Se ei vaadi että säädöt olisi edes pielessä, ne voi olla juuri priimalleen mutta kaikkien osien summana (joista kaasari luonnollisesti on se tärkein) seos menee hetkellisesti liian laihalle kun kone ei pysty nostamaan kierroksia tarpeeksi nopeasti joilloin ilman ja bensan suhde menee perseelleen ja kone haukkoo ilmaa.
12.5.2017 10:07
Keksikääs tähä tekniikkaa joku sopivan kokone kaasari:
Stage 6 kytkin
Tpr80cc pytty
Vforce 3
Scr 80cc putkisto
12.5.2017 10:25
Voisin kylllä itekki testaa 90 suutinta ja kattoo mitä käy. Viimeks 90 suuttimel ei kulkenu mihinkää, mut luulen et vaikutti tukkone putki siihe.
Joojep: ainaki maxiscootil sanotaa et 21 kaasari sopis. Kokeile jtn 21-26
12.5.2017 11:20
Nismo kirjoitti:Jos se mooaa kuten tuossa videolla lämpimällä koneella niin se viittaa laihalla käymiseen, liian rikas seos ei tee noin tuollaisessa tilanteessa.
Se ei vaadi että säädöt olisi edes pielessä, ne voi olla juuri priimalleen mutta kaikkien osien summana (joista kaasari luonnollisesti on se tärkein) seos menee hetkellisesti liian laihalle kun kone ei pysty nostamaan kierroksia tarpeeksi nopeasti joilloin ilman ja bensan suhde menee perseelleen ja kone haukkoo ilmaa.
Juu no niinitsekin ajattelin että kävisi laihalla, mutta en sit tiedä miten voi kylmemmällä ilmalla toimia normaalisti? Luulisi että pahenisi kylmemmällä ilmalla jos laihalla käy. Eilen oli about 10c lämmintä kun otin videon, nyt aamulla -2c ja ei mooannut ollenkaan ja tuntui muutenkin pirteämmältä / toimivan paremmin.
12.5.2017 11:36
Ainaki kylmä ilma on happipitosempaa, eli pitäs kävis huonommi?
Kokeile vaik isompaa suutinta.
Mitä mun kantsis ku ny 85?
12.5.2017 17:51
Äske kävin testaamas nii toi mooas oli melkee kokonaa hävinny, tuli vaa jos pisti kaasu pohjaa liia raskaalla vaihteella, mutta ei muuten
13.5.2017 9:47
No tiputin nyt neulaa pykälän alaspäin ja vaihdoin suuttimen 112->115 ja tuntus toimivan paremmin. Mooaa enää todellä vähän satunnaisesti ja kun kaasun kääntää nopeasti auki. Pitää varmaan huomenna koittaa vielä 118 suuttimella.
Outoa kyllä kun pari viikkoa sitten koitin noilla tasan samoilla säädöillä ja sillon veti keskikierronsilla laihalle neula tossa samassa lovessa, mutta nyt sit toimii ihan ok
15.5.2017 18:13
Nyt alkaa ilmeisesti säädöt olemaan vähän sinneppäin. Suutin 118, neula toiseksi ylimmässä lovessa ja seosruuvi 0.75 kierroksta auki. Enää ei booaile, ainut vaan että nyt menee ihan "tukkoon" jos ajelee pidempään hiljaa/pintakaasulla tai pitää pitkään tyhjäkäynnillä. Esim jos on pidempään liikennevaloissa ni sen jälkeen rötäilee aina pari ekaa vaihdetta ennekun rupeaa kiertämään kunnolla. Jos ajaa kokoajan suht reipasta vauhtia ni sit toimii ihan ok. Seosruuvia ei oikein voi enempää avata kun sit rupeaa leijuttamaan tyhjäkäyntiä muutamaksi sekunniksi pidemmän täyskaasulla ajon jälkeen.
Tulpan värikin alkaa nyt olemaan vähän terveempi?
15.5.2017 18:22
Mul on täysin sama homma eli jos ajan matalilla kierroksilla isolla vaihteella jonkun aikaa, niin sen jälkeen kiihdyttäessä röpöttää eikä mene piikille kunnolla ekoilla vaihteilla. Seosruuvi ihan kiinni ja jos sitä avaa niin tuntuu käynnistyvän huonommin ja leijuttavan kierroksia hieman.
15.5.2017 20:49
Itelläkin aivan sama homma apikassa. Yks tyyppi ehdotti että jossain saattais olla imuvuoto mut suihkuttelin vähän kaikkialle bräkleeniä eikä löytynyt mitään. Tosin vähän kun suihkuttelin kaasarille päin niin ei enää hetken päästä käynyt tyhjäkäyntiä, mutta eikö bräkleen haihdu tosi nopeasti ja siihen meni vähän aikaa ennen kuin oireili. Ehdotti myös että läpät saattaa raottaa muttei raottanut.
23.5.2017 17:25
moro, vaihoin kaasarin ja imukaulan uuteen, nyt kun mopon käynnistää, kierrokset nousee heti täysille, luisti liikkuu ja palauttaa.
31.5.2017 20:07
Mikä tässä rutkussa on nyt taas vikana kun laitettiin enoxi takasin ja 80 suutin joka oli jo paikallaan oli liian pieni (Yllätys yllätys
) ja vaihettiin 110 jonka jälkeen toimi normaalisti. Vaihdettiin myös tuollainen vaahtomuovi vapari vanhan väsätyn vaparin tilalle mutta tänään ajossa sammui eikä lähtenyt käyntiin kiksillä, työntämällä se lopuksi saatiin mutta ei pysynyt tyhjäkäynnillä? tulppaa en saa märäksi millään?
Vähän on jo tää apikan käytös alkanut v_ttaa kun kortin sain kuukausi sitten mutta tässä välissä ehtinyt ajamaan n.viikon koska aluksi hajosi taka-akseli ja laakerit ja sen jälkeen kaasuvaijeri ja nyt vielä tämä
D Koittakaa antaa asiallisia vastauksia koska oon vielä aika uus näissä homissa
1.6.2017 14:19
Sanoisin että se on leiponut, jos ei kerta oo säädetty kunnolla.