Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.4.2020 21:02
Eikös sirinä voi tulla männänrenkaiden hajoamisesta?
16.4.2020 21:54
Vetko varmaan on jäljillä, lie männänrengas räjähtänyt ja poistunut putkeen. Kannattaa ottaa vähän putkea irti ja kurkkia pakoaukosta.
16.4.2020 22:29
Joo pitää katsoa sitä putkea. Onko mitä muita mahdollisuuskia tolle hyytymiselle ja särinälle jos putkesta ei löydy mitään?
17.4.2020 15:29
Tommonen kun pakoaukosta kattoo. Onko tossa ees männänrenkaita enää? Mäntä ainakin paskassa kunnossa. Jos tilaan uuden sylinterisarjan niin tarviinko uutta kantta siihen? Voiko kansi olla vääntynyt? Mitä ehdotatte?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
17.4.2020 17:09
Kyllähän tuo on kiinni leikannut. Renkaat näyttäisi olevan ehjät ja paikallaan, mutta voi olla myös imun puolelta poikki.
Jos on orkkissylinteri niin porauttaisin sen ja laittaisin kunnon männän. Jos joku tarvikepaska niin uusi tilalle. Kansi pitäis kelvata vakio, jos ei ole o-renkaiden paikkoja tehty sylinterin puolelle.
17.4.2020 18:02
Joo kiitos! Ymmärsinkö nyt oikein että orkkis kannen voi uudelleen käyttää uudessa sylinterissä?
20.4.2020 8:48
Joo voi jos siinä on samanlainen tiivistepinta.
20.4.2020 17:58
Mites osaako kukaan neuvoa kun ostin uuden mvt sylinteri sarja josta hajosi palotilan orengas tiiviste heti jonka jälkeen vaihdoin tilalle uuden. Uusien tiivisteiden kanssa mopo ei lähde enään edes käyntiin vaan vuotaa vaan jäähäriä pakoaukosta.
21.4.2020 13:46
Tiiviste on taas rikki.
Varmaan väärin kasattu aluksi ja nyt palotila tai sylinteri on tiivistepinnaltaan kiero.
Tai sitten se o-rengas tipahtaa paikaltaan asennettaessa.
23.4.2020 15:48
Irrotin kannen ja tarkistin niin tiiviste oli kumminkin ehjä vielä
23.4.2020 16:44
Pitäis karstat polttaa putkesta, mutta oon kuullu ristiriitaisia kommentteja siitä, että meneekö katalysaattori rikki, jos toimeenpiteen tekee kuumailmapuhaltimella. Jotkut sanovat, että katalysaattori menee kokonaan pilalle ja jotkut taas väittävät katalysaattorin kestävän todella kuumia lämpötiloja, joten toimenpide ei vahingoittaisi sitä. Oma putki on joku aprilian tehari en tiiä tarkkaa mallia. Eli uskaltaako nyt karstat sitten polttaa, vaikka putkessa on katalysaattori?
23.4.2020 20:17
Katti kestää aika hyvin kuumuutta, sillä katalysaattorin kannalta paras puhdistusteho ja pisin toimintaikä saavutetaan lämpötila-alueella 400 - 800 °C. Siis jos se on hyvin tehty. Joku kiinan katti ei ole välttämättä kuin pelkkä metallisiivilä. Itse en alkaisi sen kummemmin murehtiin ja ootko varma että siellä tehopiipussa on edes kattia.
25.4.2020 17:27
-Zone- kirjoitti:Katti kestää aika hyvin kuumuutta, sillä katalysaattorin kannalta paras puhdistusteho ja pisin toimintaikä saavutetaan lämpötila-alueella 400 - 800 °C. Siis jos se on hyvin tehty. Joku kiinan katti ei ole välttämättä kuin pelkkä metallisiivilä. Itse en alkaisi sen kummemmin murehtiin ja ootko varma että siellä tehopiipussa on edes kattia.
Joo on, se näyttää sellaselta valkoselta pikku lieriöltä, missä päällä sellanen röpelöinen ”aaltoileva” pinta.
4.5.2020 12:48
kone rempan sain valmiiks mut nyt on imuvuoto ilmeisesti mangneeton puolen stefasta nii olisko mitään keinoa saada sitä stefaa pois sieltä ilman koneen avaamista tai oisko joku ihme litku millä sen sais paikattua?
4.5.2020 13:15
Magneetonkoppa, vauhtipyörä ja staattori ensin edestä pois, niin eikös sen pitäisi saada vaan vaikka juosikoukulla tai ruuvien avulla vedettyä ulos?
Näin ainakin rabasassa.