Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.12.2014 22:18
No se käy rikkaalla, jos kylmänä toimii ja lämpösenä ei. Jos ongelma on ilmestynyt itsestään niin pese ilmansuodatin, melkein aina johtuu siitä.
19.12.2014 1:44
Tai ryyppy jumissa.
19.12.2014 12:03
Totta, ite just jouduin vaihtamaan ryypyn kun vaijeriryyppy alkoi jumittaa kylmässä. Voit kokeilla purkaa ryypyn ja kasata sen uudestaan ilman että kosket siihen. Sitten käynnistä vaikka starttipilotilla tai tukkimalla ilmanottoa. Jos pelittää niin uutta ryyppyä tulille!
19.12.2014 18:36
Aivan juu, no huomenna ilmanputsari ja kaasari irti ja pöydälle.
20.12.2014 17:42
Joo eli mikäköhän vittu roxia vaivaa ko ei lähe käyntiin välillä saattaa max 10sec käyä ryypyllä ja kaasu pohjassa ja savuttaa ko saatana mutta ei vain pysy käynnissä, ja ko polkee niin savua tullee muttei vain herrää. 3 eriä kaasaria kokkeiltu,2 eri läppiä koitettu (hiilikuitu ja vakiot),stefat vaihettu,lohkot on tiiviit,pytty ja mäntä on hyvässä kunnossa,tulppa vaihettu,pytyn tiiviste on ehjä,saa kipinää,mutta kone ei ime poltetta kaasarilta.
23.12.2014 0:09
Mikä vois olla derbissä, kun nakuttaa?
Derbi leipoi ja vaihdoin kicksin(koska vanhasta oli boorit menny) männän ja neulalaakerin.
Ennen leipomista kilkatusta ei ollut.
Kone oli pöydällä.
23.12.2014 0:21
Kiinnileikkaaminen saattaa aiheuttaa vahinkoja myös alakerrassa varsinkin jos kone on paljon ajettu, eli mahdollisesti joku laakeri nakuttaa. Tietysti kiksikin voi olla väärin asennettu (?) jolloin räikkä pitää ääntä.
26.12.2014 11:19
Missä mahtaa olla vika kun beta ei käy kunnolla ja vuotaa luultavasti jäähdytysnestettä pakoaukon ja pakoputken välistä. Kannentiivisteet vaihdoin juuri joten ei pitäisi vuotaa siitä.
Eli mopo on 2010 beta rr50.
26.12.2014 14:03
Kuvaile tarkemmin tuota, ettei "käy kunnolla." Tai laita käyntivideota.
Huomattavasti helpompi auttaa sitten.
Siulla voi olla väärässä momentissa kansi, tiiviste(et) jääny vinoon/muuten huonosti tai
kiero kansi.
28.12.2014 1:38
Mikä on kaverin riejussa (mrx -08) kun yhtäkkiä hävis vaan kipinä, sitä ennen toimi täydellisesti? Avain on -asennossa mittari pimenee kokonaan (välkkyy poljettaessa avain offilla). Kokeiltu eri tulpalla, tulpanhatulla, sytytyspuolalla, virtalukolla, jännitteensäätimellä, konkalla ja kaikki sähköt käyty läpi, niin että johdot, liittimet, staattori ja cdi on kunnossa, mutta kipinää ei vaan löydy. Kellään mitään ideaa mistä lähteä vielä vikaa etsimään?
28.12.2014 2:38
Onko virtalukkoa ja sen pohjaa tutkittu?
28.12.2014 2:54
Tietääkseni se pohja just vaihdettiin
28.12.2014 20:21
Mikä vois olla Riejus vikana ku savuttaa lämpimälläki koneella vitusti?
Sillo ku oli lämmin ulkoilma ni ei tehny sitä.
31.12.2014 18:18
Kuinka paljon on "ihan vitusti"?Vitut ei minun mielestä paljoa yleensä savua
Jos sieltä nyt semmonen kuskia pidempi sankka patsas nousee niin voi olla joku tiiviste mennyt ja polttaa vesiä tai öljyä, mutta muuten talvella tupruttelu on ihan suht normaalia.
1.1.2015 17:12
Nyt tarvittais apua riejun kanssa!
Eli Rieju MRT 2010vm on mopo ja ongelmahan on se, kun mopon etuosaan tulevasta sähkösarjasta pitäisi nyt erottaa kumpi on valon ja kumpi on mittarinpyörittäjän johdot eli=
molemmat ovat omissa "ryppäissään" 3 sarjoissa.
Sarjassa #1 on kelta-valkoinen, musta ja valkoinen. Valkoiseen ja keltavalkoiseen tulee virtaa n.2-3volttia, eikä yhtään enempää.
Sarjassa #2 taas on sini-punainen, valko-sininen ja musta. Näistä sinipunaiseen ja valkosiniseen tulee virtaa n.16-17volttia.
TÄLLÄ HETKELLÄ ollut mittarinpyörittäjän johdot kiinni sarjassa #2 ja ei toimi sitten millään (uusi pyörittäjä on, ei voi olla siitä vika) JA polttimo ollut kiinni sarjassa #1 mutta ongelma siinä on se, että mittaristossa palaa AINA pitkien valo vaikke pitkät olisi päälläkään. (katkaisija ei siiis vaikuta siihen) JOTEN pitäisiköhän koittaa toisin päin johtoja? Vai onko jotain muuta paskana
?