Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.10.2013 14:17
Katoppa ekana vaikka tietopankista sisäänajo-osio, sieltä löytyy varmaa helpoiten.
Ja jos liian pienen suuttimen kanssa lähet vetää ni kyl se siihen laihalla käymisee eikä siihe ettei tarpeeks öljyy tuu jos on seokset kunnossa. Jos öljynvähyytee leipois ni periaatteessaha laakeritki yms pitäs mennä.
23.10.2013 21:33
Kun joku ylipäätään laittaa viripalikaa mopoihin, niin kaasarin säätö on se suurin vaikeus yleensä, moni luulee osaavansa säätää mutta tosiasiassa vähemmistö se on joka ne saa hyviin säätöihin viikos paris. Itte en ainakaan hallitte asiaa täyrellisesti mutta koko ajan sitä oppii
27.10.2013 20:39
Onko kukaan kokeillut esim airsal 70 tai 80cctä vakioputken kanssa? Oon kuullut että vääntöjä löytyy mukavasti, mutta entä se nopeus? Mopo on siis rieju mrt, putken kuri ja kaikki kurit koko moposta muutenkin poistettu. Ja toi airsal 80, kestääkö hyvin vakio alakerta kun sehän on vääntöpytty? kytkinjouset vois toki vaihtaa jäykempiin.
29.10.2013 22:55
Jos pytyn nimi on Airsal niin kestää vakio alakerta,
poikkeuksena Airsal x-treme 88cc kytkinjouset kun vaihrat jäykempiin niin ei kytkinkään luista. Vakioputki käy hyvin Airsalin kans, ei se mikään tykki vehje kumminkaan oo..
Vääntöpytty on näis mopojen koneis yhtä kuin laiska, kierroskone kun on niin jaksaa mennä ja kulkee
250cc 2-t koneen väännöista voiraankin jo alkaa puhumaan vakavasti.
30.10.2013 16:19
juu. airsalista on kahta versiota toi racing ja sport josta racing on parikymppiä kalliimpi ja kaksrenkainen ku sport on yksrenkainen, niin mitäköhän noista saa suunnilleen nopeutta irti ihan kurittomalla hm:n putkella?
30.10.2013 22:17
Kannattaa satsata tehoputkeen, jää kuristamaan ihan älyttömästi tyhjennetty vakio. Vääntää todella mukavasti vielä perus MK/TK:llakin ja tehoa tulee tuntuvasti lisää. Mut vois kuvitella et jotain reilua 80km/h pääsee vakioputkella, samaa vauhtia kuin vakiosylkällä..
30.10.2013 22:36
Juu, tarkotus olis ostaa tehari sitte myöhemmin kun on siihen rahaa mutta ainakin nyt näin alkuun vakioputkella, eipä tuo vakioputki nyt kuitenkaan niin ahdettu oo kun siis mrt:ssä on sama putki kun hm:ssä ja ne kulkee ihan reippaasti vakiopytylläkin sillä.
31.10.2013 10:30
HM:ssä sen verran hyvä putki, ettei sitä välttämättä tarvi uusia ihan heti. Voit kokeilla sillä nykysellä putkella ja sen jälkeen mietit, että tarviiko vaihtaa
1.11.2013 16:05
Ei kellään olis airsalia tai metra hm 70cc myydä am6? Myös muita laiskemman puoleisia pyttyjä voi ehdotella. Joo katoin myynti ilmoitukset.
2.11.2013 15:10
Eroaako tuo malossi mhr team 50cc paljon vakiosylinteristä? Millaisia tehoja tuollaisesta pytystä voi odottaa viilaamattomana?
2.11.2013 15:22
juu elikkäs vielä semmoista kysyisin tosta airsalin 80:stä, onko täälä ketään kellä kokemuksia kyseisestä pytystä? onko millainen tehoiltaan viilaamattomana ja saako viilaamalla ihan eri luokan pytyn niinku 70 airsalista? Ja saattaa kuullostaa typerältä, mutta jossain vaihees pitää varmaan saada kulkeen sen 65 niin tappaako tollasen "kisa"pytyn jos änkee astetta isompaa tuketta putkeen, ihan väliaikasesti vaan? Ja onko suositeltavaa poistaa tuorevoitelu kokonaan käytöstä kun ajattelin että tuorevoitelun lisäksi 1,5% seokset tankkiin.
2.11.2013 15:24
yammu_michael kirjoitti:Eroaako tuo malossi mhr team 50cc paljon vakiosylinteristä? Millaisia tehoja tuollaisesta pytystä voi odottaa viilaamattomana?
Eroaa. Kaikki teho tulee yläkierroksilla, tarvit sille sopivan putken, kaasarin ja vahvemman kampiakselin. Suositeltavaa on myös vaihtaa kisasähköt. Tehoja tulee ulos ehkä 15 heppaa. Joten unohda jo valmiiksi
2.11.2013 20:45
Mites on et voiko metrakitin pro race 50cc laittaa jonkun muun merkkistä mäntää ku en ole löytänyt mistään kyseisen pytyn omaa mäntää?
http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... nU3kKPkvFo ja eikö kuvassa ole minarellin kopio pytty tai ehkä jonkun vanhemman minarellin vaikka lukee minarelli am6?
2.11.2013 21:27
Vanhanmallin Rabasan (EBS) koneen sylinterisarjan kuva laitettu AM6 pyttysarjan ilmootukseen, ylensä nua kuvat on vain suuntaa antavia. Voit laittaa jonkun 40.3 koossa olevan LAATU männän, -> Prox, Italkit...
2.11.2013 21:34
Tossa linkin takana olevassa kuvassahan on tasalakinen mäntä. Onko prooreississä sitten ihan normaali kupumäntä?