Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.7.2015 5:39
Niihä se on
mut ei hirvee mukavaa ois huomata ettei tuorevoitelu toimi jos leipoo
21.7.2015 15:45
Hei!
Mulla on ollu Rieju MRXn (virta ei tule akusta, koska ei ole akkua) vilkkujen kanssa ongelmaa. Siis vilkut päälle kytkiessä myös takavalo alkaa vilkkumaan, vaikka omasta mielestäni olen tarkistanut molempien valojen kytkennät. Myöskin jos mopon kierrokset alenevat tarpeeksi alkavat kaikki mopon valot vilkkumaan nopeaan tahtiin.
Voiko vikana olla vilkkurele, sillä olen vaihtanut mopon alkuperäisten vilkkujen tilalle arrow minivilkut jotka ovat kai eri wattiset(?). Myöskin takavalo on vaihdettu ledilliseksi.
Kiitos avusta jo etukäteen
23.7.2015 11:14
Ihan normaalia akuttomassa mopossa tollanen
23.7.2015 16:46
Minkäslaista suutinta suosittelisitte XPS pösöön, jossa 16mm lortto, motorex ilmanputsari, kuri alkukäyrästä poistettu ja hukkaputkea ei ole. Siinä on nykyää 85 kiinni mutta ei tahdo kierroksia ottaa.
23.7.2015 17:39
Ei me sitä voida kertoa, kokeilua vaan. Testaa kerralla vaikka 10 kokoa puoleen ja toiseen, sen jälkeen hienosäätöä. Turha pomppia kahden tai viiden koon välejä.
23.7.2015 23:04
Tietääkö kukaan että käykö Derbin/Gileran sm vanteet DT:seen? Jos käy, niin pitääkö jotain muokata?
2.8.2015 4:23
Laakerit pitää vaihtaa 15mm reiällä oleviksi, holkit muistaakseni sopi suoraan(?)
2.8.2015 17:24
Derbien vanteita on 12 ja 15 millin laakereilla. Ostat samalla koolla, ku omassasiki on, niin pääset pienemmällä vaivalla. Taitaa olla niin, että kaikissa DRD- ja DRD Pro -malleissa on 15 milliset laakerit/akselit ja kaikissa sendoissa (xtremet, xracet jne.) on 12 milliset. Jarrulevyjä derbeihin saa eri kokoisia ja niitä voi vaihdella keskenään. Myös takarattaiden kiinnitykset on kaikissa derbeissä samat, joskin keskiön koko vaihtelee millillä-parilla, eri mallien välillä. Sendan rattaat sopii drd:hen, mutta drd:n rattaat ei sovi sendoihin.
6.8.2015 14:52
Saako pytyssä olevia naarmuja mitenkää "pehmennettyä" että ei katsase m-renkaita.
Ei ole oikein työkaluja kun 400 hiekkapaperia.
Naarmu ehkä millin syvä?
6.8.2015 15:30
Jos on noin syvä niin ei mitään muuta ku uus pyttysarja tilaukseen tai pytty porattavaks.
6.8.2015 16:11
Kai se pitää sit tilaa uus ku ei ole kun 50-60€ kunhan rahatilanne antaa.
Voikos muuten vuotava pakoputki imeä ilmaa sisään ja häiritä säätöjä.
Poltettiin PV:n putkesta karstat nii ei meinaa mitenkää saada säätöihi.
70 suuttimella tökkää täyskaasulla ja meinaa sammua, 72 röpöttää kamalasti.
6.8.2015 16:30
En tiedä imeekö ilmaa sisään, mutta putken antama paine ainakin katoaa. Eli pakoputken on tarkoitus tunkea karkaava seos takaisin pyttyyn, mutta näin ei käy. Siis kyllä häiritsee, vuodot kuntoon.
11.8.2015 18:33
Moro. Kuuluukos sylinterin olla tulikuuma 2-3km normaalin ajon jälkeen?
Mittaristossa ei pala minkään sortin varotusvalo.
11.8.2015 18:37
Moottorin normaali käyntilämpötila on siinä 90 asteen paikkeilla. Eli juu.
15.8.2015 17:33
Ajoin menemää painoin kytkimen pohjaan rupes huutaa -> sammutin. Ja nyt ainaku käynnistää ni rupiaa heti huutaa hoosiannaa
kaikki mikä voe olla vikana on hyvä kuulla
pääsis täältä tien reunasta