Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.2.2014 3:14
Mistäs semmonen messinginvärinen prikka on? Onko tuorevoitelupumpun alta, vai mistä vois olla? Ainoa osa joka jäi konerempasta yli
17.2.2014 12:33
Itsellä kävi juuri samalla lailla kytkinjousien vaihdon jälkeen että sieltä vesipumpun läheltä tippui messinkinen prikka, ei löytynyt paikkaa sille. Ylimääräistä painoa pois
21.2.2014 1:08
ei kellää sattus oleen tiettoo siitä että onko peugeot xps vm.06:sessa koneessa valmiina käynnistyspolkimen hilppeet? Että selviänkö sillä että vaihdan kytkinkopan jossa oö kiksin akselille reikä ja sit käynnistyspolkimen akselilla ja palautus jousella? Ja jos jonkinlaisii asennus ohjeitakin saisin niin oisin tyytyväinen
21.2.2014 8:35
Taitaa riittää että ostat sen kiksisysteemin ja kytkinkopan, osiahan tähän siis sisältyy:
-Kytkinkoppa
-Kiksin ratas
-Akselin jousi ja itse akseli
-Palautusjousi
-Prikat
-Itse poljin
Tässä vielä räjätyskuva Detsin kytkinkopasta.
21.2.2014 8:54
joo mikälli oikein muistan nii niissä kuvissa mitä mä sain yheltä jätkältä jolta tilasin kytkin kopan ja noi nii oli noi rattaat sun muut kiini tossa kiksi akselissa jo. mutta kiitän vastauksesta
22.2.2014 16:29
Joo elikkä ongelma on tälläinen, aina ennen olen avannu ensiöruuvin pulttipyssyllä, mutta nyt ei ole pulttipyssyä vaan ulosvetäjä.
Tällähetkellä on 3-leukainen ulosvetäjä, mutta ei ole aavistustakaan mihin kohtaan laita nuo ulosvetäjän leuat. Joten, mihin nuo leuat laittaisin vai ostanko 2-leukaisen ulosvetäjän, sillä epäilen tuon 2-leukaisen pysyvän paremmin kiinni.
Eli, auttakaapa avutonta mäessä
22.2.2014 21:30
Ensiöratasta olet siis irroittamassa? Se mutteri pitää silti avata pulttipyssyllä, ratas vedetään irti ulosvetäjällä. Ulosvetäjän leuat rattaan taakse ja kärki kampiakselin päähän, siinä on pieni syvennys johon ulosvetäjän kärki sopii.
23.2.2014 19:42
Mitkä oli sen kampuran holkin päälle tulevan o-renkaan mitat? Ja mistähän niitä mahtaisi saada, oli muistaakseni aika ohut joten ei missään perus o-rengassarjassa tule mukana?
23.2.2014 21:39
Yam4ha kirjoitti:Kasauksessa tasapainotitko tasapainoakselin eli rattaissa olevat kolot kohdakkain?
Terve
Itselläni sama ongelma. Runkolaakeri kärähti. Vaihdoin laakerit ja kone alkoi täristä. Missä rattaissa nuo merkit on ?
24.2.2014 0:45
http://www.motot.net/galleria/kuva181843/noi pisteet laitat kohilleen nii ei tärise
24.2.2014 23:04
Mitkä kaikki asiat voi kuluttaa kytkin levyjä ja jousia, kun ne tuntuu palavan muutamassakymmenessä kilometrissä minun apriliasta.. kun ajelee ja saa taas heti vaihtaa uudet, nyt jo 3 menossa, niin rupee vähä vituttamaan toi vaihtaminen.. Auttakaa joku hieman kiitos!:)
25.2.2014 12:46
Huonot öljyt, tai lähinnä öljyittä ajo, sekä huonosti säädetty kytkin. Löysytäppä kytkimen säätöä pikkusen. Mites ootko sä muistanu liottaa kytkinlevyjä vuorokauden lisäaineellisessa vaihteistoöljyssä ennen asennusta? helposti jäävät kuiviks jossei liota
25.2.2014 22:26
öljyt on kunnossa ja uudet, ja kytkiytintä olen säädellyt joka suuntaan ilman oikein tuloksia, jouset ne tuntuu aina sieltä menevän paskaks, ei niiinkään levyt, mistäs sen silloin pitäisi kertoa..? onko ne levyjen uittaminen niin tarkkaa puuhaa, olen kone öjys uittanu joskus pitemmän aikaa ja joskus vähemmän ilman hirveää eroa, aina ne menee vähän ajan päästä paskaks..
26.2.2014 18:22
Joku tuossa kytkimen säädössä tuntuis olevan vikana jos levyt tuhoutuu. Luistaako se kytkin? Onko miten liikkumavaraa kytkinkahvassa?
Kun otat kytkinkopan pois ja vaihdat uudet kamat sisään niin koita heilutella niitä levyjä että painaako painelevy varmasti tarpeeksi kovaa. Eihän siihen isoon mutteriin/pulttiin kytkimen painelevyn päällä ole koskettu?
Onhan kytkinjouset oikeat ettei oo sattunu mitään liian lyhyitä/löysiä jostain muusta vehkeestä epähuomiossa
.
Onko sinne nyt vaihettu vain kytkinjousia vai -levyjä vai molempia?
26.2.2014 22:59
Kytkin ei luista, mutta ei rupea irrottamaan. kytkinkahvassa on löysää ja katoin kun vaihoin niin että kytkin ei ota yhtään, kun kytkin ei paina, eli ei ajaessa pitäisi itsestään kulua. Ja tosiaan olen vaihtanut aina kummatkin, halvempia ja kalliimpia laatuja on kokeiltu, ja on ollut aina ihan minarellin jouset ja levyt. Sitä mutteria ei ole ronklittu.
Iteltä vaan tahtoo ideat pikkuhiljaa loppuu, mut jos jollain vielä välähtää niin suapi kertoa mielellään !