Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.12.2014 15:38
Imuvuoto voi olla imukaulassa esim. Ja kun se ilmaruuvi on liian kiinni niin kierrokset on liian korkeella
7.12.2014 15:48
Oorait kiitos kaikille jotka vastas
8.12.2014 19:24
Veljen kanssa vaihdettiin Riejuun LED-vilkut sekä takavalo. Taakse vilkkujen vaihdon jälkeen vilkut vilkkuivat nopeasti ja etuvilkkujen vaihdon jälkeen eivät toimineet enää ollenkaan. Täytyisikö nyt lisätä ledeille sopivat vastukset ja kuinka suuret niiden tulisi olla?
- Rieju MRT Pro 2013
- LED-vilkut- ja takavalo vaihdettu
9.12.2014 8:28
Elektroninen vilkkurele ajaa saman asian. Maksaa ehkä vitosen lähimmästä autotarvikemyymälästä ja käy suoraan alkuperäisen tilalle, mikäli Riejussa sellainen siis on. Esimerkiksi Derbeissä joutuu patentoimaan jännitteensäätimen johtoon, sillä vilkkurele on niissä sinne sisäänrakennettuna.
9.12.2014 13:44
Toi vakio vilkkurele on kolmenapainen ja ainakin motonet myy kaksinapaista elektronista vilkkurelettä niin sopiikos se silti? Että meneekö tossa vakiossa kolmas johonki runkoon ja sitä ei pidä elektronisessa ottaa huomioon?
E: tilasin motonetistä releen jonka pitäis sopia
10.12.2014 22:35
Mitä mahd. tekijöitä vaikuttaa 6-vaihteella täyskaasulla ajamiseen, siis jos pistän kaasua 6 vaihteella vähänkin pintakaasua pisemmälle nii tuntuu että kierrokset nousis pilviin, vauhtia silti tulee mutta kone huutaa se verran että jotain on kyllä vialla. Vika tuli männän ja koneen laakereiden vaihdon jälkeen. Eri suuttimia kokeiltu ei suurta vaikutusta. Outoahan tässä on se että mopo toimii moitteettomasti muilla vaihteilla ja pienemmillä kierroksilla. Tosin aikaisemmin oli tehari jota ei saatu säätöihin eli kaasaria on säädelty ja auottu moneen kertaan, neula silti keskellä. Jos tiedätte niin kertokaa ihmeessä kaikki mitä tulee mieleen ite en keksi mitään.
10.12.2014 23:00
Kytkin luistaa!
Muuta vaihtoehtoa ei ole jos kaasua painaessa kierrokset nousee mutta nopeus ei vastaa kierroksia.
11.12.2014 17:36
Kytkin toimii kyllä normaalisti voiko siinä silti olla joku vikana?
11.12.2014 17:40
Kytkimen luistoa et voi todeta muusta kuin juurikin siitä että kierrokset nousee, mutta nopeus ei. Kytkin toimii yleensä muuten ihan ok.
11.12.2014 18:00
Nopeutta kyllä tulee mutta kierroksia reippaasti enemmän, oisko teillä mitää vinkkiä antaa että miten oisin koonnu kytkimen väärin? Tai mitä pitäs tarkistaa?
11.12.2014 18:11
Jouset löysällä, levyt väärin asennettu, onhan noita. Paljonkos kytkimellä on ajettu, kun et kerran sitä rempan yhyeydessä vaihtanut?
11.12.2014 18:16
Käytöstä riippuen levyt saattaa alkaa pikkuhiljaa oleen loppu noilla kilsoilla.
11.12.2014 22:41
Itsellä 17000 ajettu kytkin, on annettu pirusti rantua eikä ollut yhtään kulumista kytkimessä o:
12.12.2014 0:36
Meikällä 19tkm, edellinen omistaja ajellu 3v lähes vakiona eli kytkin ei ole juuri saanut rasitusta ja nyt kun iskin metran kiinni niin kytkin luistelee kun mikäkin Teemu Selänne
Ex riejussa kytkin oli kyllä vielä 15tkm kohdilla täysin kunnossa, vaikkei sitä juuri oltu säälittykään sen 10tkm aikana jotka sillä ajoin. Vaihdoin siihen kuitenkin uuden kevlarkytkimen jäykemmillä jousilla, koska se oli yksinkertaisesti halpa ja toi kytkimeen mukavaa jämäkkyyttä.
Suosittelisin siis kuitenkin sijoittamaan sen about 40e vaikka juurikin kevlarkytkimeen niin luistaminen loppuu käytännössä varmasti ja jos tulevaisuudessa keksii vaikka hankkia 70cc pytyn niin kytkin on jo valmiiksi vahvistettu.