Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.10.2013 20:37
Moi ostin CH-Racing WXE -06 mopo justiin ja sylinteri aika ruostunut ja mopo ajettu n. 12tkm ja mäntää ei vaihdettu ajattelin vaihtaa sylinterin koska saisin kaverilta halvalla uuden airsal 50cc minarelli am6 sylinterin minkälainen sylinteri kyseessä. miten on kestävyys,teho ja sopiiko minun mopooni.
7.10.2013 20:50
Tuolla ajomäärällä sylinteriä ei tarvitse vielä uusia ellei motti ole leikannut tai saanut muutoin siipeensä. Pintaruosteen saa pois vaikkapa soodapuhalluksella ja jos taas ruostetta löytyy pytyn sisäpuolelta, alkaa kone olemaan isomman remontin tarpeessa. Mainitsemasi sylinteri sopii erinomaisesti vakiopytyn korvaajaksi ja on ominaisuuksiltaan verrattavissa vakioon. Viilaamalla pytystä saa vielä lisää tehoja irti kunhan tietää mitä tekee.
7.10.2013 21:39
tarkennetaan vielä, että ruostetta ei saa olla itse sylinteriputkessa. Sylinterin jäähdytinneste osiossa saa olla ruostetta, ja valurautapytyissä on melko normaaliakin että sieltä vähän ruostetta löytyy.
9.10.2013 2:47
En tiedä onko ihan oikea paikka kysyä, mutta en nopeasti parempaa löytänyt. Eli olen aikeissa vaihtaa 139QMA moottorin (eli siis se perus kiinamoottori) sylinterin isompaan (vakio sylinteri on d*h = 39mm * 41.1mm ja uusi d*h = 47mm * 53.2mm). Kuulostaa ihan hyvältä jos vain sylinterin halkaisija muuttuisi. Rupesin vaan miettimään, että pituuden muuttuessa nokka-akselin ketjun pituus ei enää riitä? Kuitenkin kaikki uudet sylinterit mitä olen katsonut on "full upgrade kit"-mallia, eikä niissä ole mitään uutta nokka-akselin ketjua? Ja sitten ihan mielenkiinnosta, onko kovin huono asia, että puristussuhde pienenee?
9.10.2013 8:31
viewtopic.php?f=33&t=83003Mee tonne kyselee, se on noille 4T kinkeille. Tää on mopopuolen topic Minarellin ja Rabasan koneille. Kerro myös tuolla että minkä kokonen pytty nyt sit pitäs olla kyseessä.
13.10.2013 11:18
mikähä ois hyvä yläkautta kulkeva putki airsalin 80 pannulle jos nyt sellasen saisin hommattua ens kesäks
13.10.2013 18:40
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7213 kellää mitää tietoo paljo tuost ois mahollista saada tehoja irti ?
13.10.2013 22:36
Paljos
tollasesta 80cc Stage6/Athenan pytystä lähtee tehoja?
Stage6 ei kuulemma anna ihan sitä mitä luvataan mutta 230€ "tehokaasta" 80cc pytystä ei kuullosta kauhean pahalta.
14.10.2013 23:20
nyt jäi vielä yksi juttu mietityttämään noista malossin sylintereistä. malossin sylintereille ei tarvitse lohkoja avartaa(eli siis ei tarvitse koska toimii ihan hyvin ilman avartamista, vai avartaminen olisi suositeltavaa?) eli siis malossin sylinterit sopivat huuhtelunlähtöihin ninkuin vakiosylinteri?
15.10.2013 23:46
Tämän kuvan perusteella ja muistiani apuna käyttäen vaikuttaa melko samanlaisilta huuhtelunlähdöt vakiopytyssä ja tuossa MHR 80cc. Ei nyt löydy vakiopyttyä mistä tarkistaa mutta lohkoista kun nopeasti katsoin niin vaikutti kyllä lähdöt aivan samanmuotoisilta. Eli ei ainakaan 80cc MHR tarvitsisi avartaa koska lähdöt käy suoraan lohkoihin, mikäli kuva pitää paikaansa. MHR Team taas varmaankin vaatii avarruksen.
16.10.2013 0:40
Mun mielestä edes Teamiin ei tarvi avartaa lohkoja.
16.10.2013 11:04
Voihan kaupasta ostaa ihan liian ison hatunkin, kyllä se päähän ainakin sopii muttei se talvella paljoa lämmitä.
Sitä vaan, että kyllä ne lohkot pitäs aina sovittaa pyttyihin, ei oo vaikeeta ja saattaapi saada noi romut toimimaan niinku suunnitelu.
16.10.2013 14:33
joo mutta sitten vakiopytty ei toimi jos avartaa lohkot.
16.10.2013 14:50
Paljonko tästä pytystä irtoaa tehoa oikeilla säädöillä?
http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... l58mtJsw_Q
16.10.2013 16:17
@yammu_michael n. 16hp takapyörältä, jos oikein muistan.
onks 73cc airsalissa mitään eroja 70cc airsaliin? muuta kuin hieman isompi mäntä..
ja siitä 73cc airsalista pitäisi irrota se 10-12hp? jos laittaa 24mm pwk kaasarin ja sille sopivan imukaulan, arrowin teharin (tai sitten joku 70cc tarkoitettu putki, esim. scr corse hm).. ja sitten viilaa airsalin pakoaukon asteet 190-195 tienoille, niin varmaan se
13-15hp pitäisi irrota.
vai mitä ootte mieltä?