Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.5.2015 18:44
Entäpä se musta-sininen johto?
26.5.2015 20:06
Onko siinä irtonaisessa johossa liitintä päässä vai onko se ikään ku katkastu johto? Joissaki mopoissa kierroslukumittarin anturi on just sellane johdonpätkä, jossa ei oo litiintä ja se kieritetään tulpanjohdon ympärille teipin kanssa. Sähkökaaviot on käteviä tämmöisissä arvoituksissa.
28.5.2015 17:21
Kuinka isoksi Tessun vakio sylinterin uskaltaa/pystyy poraamaan?
8.6.2015 8:44
Missä vika, kun kone ottaa täydet kierrokset kylmänä käynnistäessä ja kestää tovin, ennen kuin kierrokset laskeutuu normaaliksi? Kaasun, tai ryypyn asennolla ei ole vaikutusta tähän. Lämpimänä kone käynnistyy ja ottaa normaalit kierrokset, mutta jos se seisoo vaikkapa vajaan tunnin, niin ottaa kierroksia holtittomasti käynnistäessä.
8.6.2015 21:10
Mikä mahtaa olla vikana räsässäni kun kone ei kierrä yli 2000 kierrosta korkeammalle, ellei paina samalla sähköstarttia pohjassa. Ilman akkua mopo toimii täydellisesti, eikä tätä vikaa ilmene. Vika on 100% varmasti sähkövika.
Oudointa tästä tekee vielä sen, että jos akku ei ole ollut kytkettynä moneen päivään, niin silloin tämä vika ei ilmene hetkeen aikaan. Olin pitänyt akkua kytkemättömänä kaksi viikkoa, jonka jälkeen pyörällä pystyi ajamaan melkein kokonaisen päivän, mutta vika tuli taas myöhemmin samana päivänä.
Liittimet ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Sähköstartti, valot ja muut sähköosat toimivat virheettömästi.
3.7.2015 2:25
mikä mahtaa olla vikana kun isken kaasun täysille niin kiihtyy sitte kiihtyminen loppuu ja kuuluu paukutusta (vähän niiku rajotin) sitten taas jatkaa ennen oikeeta rajotinta? kyseessä siis nelariderbi
5.7.2015 20:35
kuinka paljon am6 tuorevoiteluöljypumpun kuuluu antaa öljyä täydellä kaasulla?
6.7.2015 5:22
Riittävästi . . . Tämmöisiä arvoja eivät tehtaat yleensä ilmoita , koska mittaaminen on käytännössä hankala toteuttaa . Vakiomopossa öljypumppu pumppaa 1,5 - 2 ml / minuutissa , siis täydellä kaasulla .
6.7.2015 19:54
Juujuu elikkäs tuo päästää vähänväliä tipan öljyä täyskaasulla. Joten uskaltaa pistää tuorevoitelun käyttöön ilman pelkoa että leipasee heti
7.7.2015 11:22
Ite en luota siihen ollenkaa. Edes vakiossa.
7.7.2015 19:48
Onhan se vähän niin ja näin että luottaako vai ei
ois vaa nii helppoo ku pistäis vaa bensat tankkii ja kovaa ajoo ku ei aina tankatessa jaksais alkaa mittailemaa paljo sit öljyä laittaa... En sit tiiä kui tarkkaa se on paljo pistää öljyä bensan sekaa
7.7.2015 20:00
Ei ol yhtää tarkkaa, kuha on 3% tai enempi. Eihän se oo sen vaikeempaa kuin että viiteen litraan kaks desiä öljyä on 4%. Seitsemään litraan vajaa kolme desiä, kahteen litraan vajaa desi. Jos ei nyt pappatunturipäiviltä ole muistisäännöt aivan unohtunu.
7.7.2015 20:20
Luulen et 4% seos saattaa olla hieman liikaa
itellä ainaki käytetty 2,5% seoksia ja varmaan tohon koneeseen riittää se 2% seoskin
täytyy kantaa öljypurkkia mukana ja heittää se about 0,8dl öljyä aina 3litraan
7.7.2015 22:15
Ite ajan periaatteella enempi parempi, järkirajoissa tietty. Eli 2.5-3% kaikissa yritetään sekottaa.
9.7.2015 22:39
Ihan luotettava se tuorevoitelu on ku välillä jaksaa vaijerin kuntoa tarkistella, öljypumpunkoppaa availla ja suihkia crc:tä sinne ja vaijeriin, tietysti sit ku se pettää se vaijeri ni sitä ei huomaa millään ennenku leipoo ellei vaijeri jumita. Mielipidejuttu kyllä tää melkeenpä mut tässä mun mielipide