Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.11.2014 0:10
Ok, sen pussin oonjo avannut, siellä oli 2 liittimen päätä, jossa toisessa taisi olla 3 piuhaa ja toisessa yksi, jotka eivät olleet missään kiinni. En löytänyt mitään paikkaa mihin ne olisi voineet sopia vai olenko vain sokea kuin myyrä vai kuuluuko niiden olla sillä tavalla? Kiitos kuitenkin vastauksesta, pistän crct!:)
27.11.2014 22:04
Kertokaas nyt ku löin Gilsuun Enoxin kiinni, aluks ku ajoin abouttiarallaa 80 km/h alamäkeen että kierrokset oli n. 12500 niin kytkin lakkas ottamasta kokonaan. Pari tuntia mopo seiso ja kytkin toimi taas.
Nyt ku olin kaverin kanssa ajelemassa niin annoin vähän kytkinpommia 3. vaihteella niin nykähti vaan kesken kytkinpommin ku kytkin lakkasi ottamasta. Se kytkinvipu kyllä liikkuu, mutta edes parin tunnin päästä kytkin ei ota ollenkaan.
Ideoita mitä meni? Olisko levyt menny, pitäiskö jouset vaihtaa? Ei kai mitään sen pahempaa jos se vipukin kerran liikkuu?
E: Vika korjattu, kytkinkruunun ja kytkinlevyjen pidikkeen välisen prikan väliin oli päässyt jotain paskaa ja hirtti kiinni. Purettiin, öljyttiin ja kasattiin toimivaksi ja toivotaan että pewaa
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 1.12.2014 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
28.11.2014 0:14
Löysin gileran vian, kolme johtoa oli hankautunut poikki?:oo liitin johdot uudestaan, nyt valot toimivat. Nyt kuitenkin vilkku päällä kaikki muutkin valot rupeavat vilkkumaan, ja mittaristo näyttää bensa, öljy ja ylikuumenemisvaloa koko ajan. Nekin rupeavat vilkkumaan. Vilkut palavat himmeämmin kun niiden pitöisi. Missä tämä vika! Myöskään lyhyet valot eivät pala(tämä vika oli jo vanhempi)
28.11.2014 0:24
Siellä on edelleen joitain johtoja luultavasti hankautunut. Kaverilla oli Gilerassa juurikin siitä emäputken vasemmalta puolelta kasa johtoja poikki, ne juottamalla ja kunnolla suojaamalla rupes taas toimimaan. Sulakkeet kannattaa myös tarkistaa, jos et ole vielä tarkistanut.
28.11.2014 0:29
Voisiko olla että vilkkujen johdoista sitten pääsee virtaa muihin?(ko) tarkistan ne vielä
29.11.2014 22:57
Sanokaapa joku viisaampana mikä voisi olla malagutissa vikana. Piti oikee sitä varten tänne rekisteröityä.
Eli ei kierrä mihinkään ja sylkee öljyä änkän päästä. Kaasua vääntäessä kuulostaa niinkuin tukehtuisi bensaan. Kuiteskin jos piettää kaasua noin puolessa välissä vajaan minuutin niin hetkeksi alkaa nappaamaan kierroksia melkeempä normaalisti kunnes sama homma palaa takaisin.
Kipinä on hyvä tulppa vaihettu ja Kaasari on putsattu
Tuosa vielä video niin saa jotakin selkoa miltä kuulostaa.
http://youtu.be/jea-Kt0zBBM
1.12.2014 20:23
Kertokaahan mikä mahtais kaverin Yamaha dtssä olla. Ennen toimi hienosti, kunnes kannentiiviste paloi (15tkm ajettu). Sen siihen vaihdoin, ja kasailin. Tulpan vaihdoin myös. Lähti ensimmäisellä käyntiin, ja kiertää paikallaan tosi mallikkaasti, mutta ajaessa lopupu veto heti kesken. Ei siis booaa/röpellä, vaan mopo ns. puutuu yli puolenkaasun. Ei jaksa kiertää... Mistä lähtis ronklaan vikaa? (Tämä siis tapahtunut pari kk sitten, solloin kun oli +10 lämmintä. Nyt päätin ottaa taas työnalle)
2.12.2014 12:02
@Arskazaa
Oma mopo käyttäytyin noin kun oli ryyppy päällä lämpimänä, eli voi viitata rikkaalla käymiseen. Pese ilmansuodatin ainakin ja koita vielä mihin suuntaan ongelma muuttuu jos ryyppy on päällä/pois.
@ZeyRaah
Tuo kuulostaa väljältä koneelta tai laihalla käymiseltä. Meneekö ajossa ryyppy päällä paremmin? Jos menee niin joku ~10 numeroa isompi pääsuutin ainakin. Myös jos mäntä on samat 15k ajettu niin voi olla esim. männänrengas poikki tai muuten vain väljistynyt. Kannattaa heittää uusi setti sisään ja koittaa.
EDIT: tottakai kaasari putsaukseen!
3.12.2014 16:14
Nyt on aika kumma vika tässä genericissä. (Turha tulla sanoo että se vika on generic)
Ongelma on se että juuri kun on tulossa turbokitillä tehopiikille rupeaa pätkimään, houkuttelemalla kaasulla saa kierrokset nousemaan pätkimisen yli ja sitten kiertää ihan normaalisti. Ei haittaa ajoa mutta perkeleen ärsyttävä vika, kun ei kiihdy normaalisti. ja suutin on 120.
3.12.2014 17:18
mikä voisi olla ongelmana kun aina välillä lähen ajaa niin kun olen ajanut vähän matkaa niin moposta kuluu semmonen ziziziziz ääni ja mopo hyytyy. Ei reagoi kaasuun eikä mihinkään kun olen pysähtynyt mopo ei lähde melkein mitenkään enää käyntiin. Vika tuntuu korjautuvan itsestään ja sittenf tulee välillä uudestaan. Mopo on aprilia sx 2010.
3.12.2014 21:34
@morjes
Kaasuttimen säädöt huonosti!
@Petsku25
Kuulostaa siltä että leikkaa kiinni.
5.12.2014 0:14
mikä kiivissä vikana ku kylmällä koneella paljon paremmin vetoja ku lämpimällä? senkin jälkeen siis ku sähköryyppy lähtee pois toiminnasta... "vireinä" tukittu hukkaputki ja alkukäyrän pillikuri poistettu, prikka poistettu, 72 pääsuutin ja 5g rullat. Toisessa topicissa sano yks jannu että vp-jousi ois löystyny, onko mitenkään mahollista? Vakio vp-jousi siis on jolla on ajettu 11tkm. Kokeiltu siis erilaisia kaasarin säätöjä mutta aina sama vika
6.12.2014 22:35
Kun riejun kone on lämmin ja ajaa korkeilla kierroksilla ja päästää kaasun niin kierrokset jää leijjumaan 5-15 sekunniksi ja laskevat sitte.
Mikä voisi olla vikana, kaasari putsattu ja uusi kohosarja isketty kiinni.
7.12.2014 1:33
imuvuoto tai ilmaruuvi liian kiinni tai seosruuvi liian auki
7.12.2014 14:13
Siis ilmaruuvi liian auki*^ Koska kun sulla on imuvuoto niin se vetää ilmaa sieltä, ja kun sulla on ilmaruuvi liian auki niin saa liikaa ilmaa.