Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 16:34

joo. annan samalla kampiakselin ja laakerit mukaan, jotta voi vaihtaa ne samalla. en usko että imatralla tommosta tehtäis. siellä moottorissa ruostuu paikat, ja ne joutuvat korjaa ihan vitusti liikaa että saa sen toimimaa. ja on siinä varmasti joku aika että kauanko saavat pitää takavarikoituna.

sitäpaitsi jos ne vetää huippuja nii enneku pääset lähelle huippui nii se jo leipoo kiinni. kokemusta on, 2 kertaa leipassu, viikon välein, eilen viimeeksi. kummallakin kerralla yrittänyt vetää huippuja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 17:26

Eipä niitten tarvii kun kansi irrottaa ja sylinterin halkaisija mitata, että voivat todeta viritetyks + verot ja kortti pois jos näkivät sinun ajaneen koska kuutiotilavuus on ylitetty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 17:43

joo mutta eikös se ole max 50cc tai 2kw? mopoautoissahan on joku 400-600cc kone. joten miksi ei sitten muka sais olla isompi pytty, mutta tehoja "on" vaan laillinen määrä(jos näin on, niin joutuvat korjaamaan mopon että voivat todistaa että on liikaa tehoja)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 17:49

Ja sitäpaitsi ainakin täällä lappeenrannassa yheltä vietiin mopo laitokselle purettavaksi joten en ihmettelis yhtään jos imatrallakin näin tehtäis kun samat poliisit sielläkin pyörii. ;)

En kyllä tiedä mistä tuon 2kw rajan oot repässy... Miun dtssäki on vakiona 2,1kw :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 18:10

joku12345 kirjoitti:joo mutta eikös se ole max 50cc tai 2kw? mopoautoissahan on joku 400-600cc kone. joten miksi ei sitten muka sais olla isompi pytty, mutta tehoja "on" vaan laillinen määrä(jos näin on, niin joutuvat korjaamaan mopon että voivat todistaa että on liikaa tehoja)


Se vain on laissa säädetty niin, että enintään 50 kuutioa saa olla. Ja tosiaan sitä vettä jos aikoo lotrata sinne tankkiin niin eihän ne poliisit saa sitä nähdä, muuten takuuvarmasti lähtee koko mopo laitokselle tutkittavaksi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 18:41

juu en ollu iha varma vaa et mikä se raja on ja ihan sama siitä. pytyn porautus ja uus mäntä on paljon halvempia kuin verot ja muut. kyllä olen valmis vaikka leikkaamaan cdi boksin johdot poikki, tai hajoittamaan jotakin pientä, mikä on vielä siedettävää korjata itse välttääkseni verot.

en minä nyt pelkää poliiseja, se on vain taloudellista tehdä jotakin halvempaa kalliimman sijasta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 18:49

joku12345 kirjoitti:pytyn porautus ja uus mäntä on paljon halvempia kuin verot ja muut.


Noita alumiini pyttyjä vaan ei oo hyötyä porata pinnoitteen takia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 20:04

^Jep, ja lisäksi kiinnileikatessa voi samalla myös hajota muutakin kuten esim. kiertokanki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 20:37

mulla on nyt leiponu viikon sisään 2 kertaa mopo n. 90kmh vauhdissa(oikeaa nopeutta, ihan huippuja vedetty), ja toimii vielä... mutta kyllä se vielä halvemmaksi tulisi, ja ei se mäntä nyt sylinteeriin jämähdä kiinni, ei vaan lähde käyntiin kun on paikat vedessä

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 20:53

Just just.. Se mäntä tai/ja pytty on ensinmäisen leipomisen jälkeen entisiä.

JA en todellakaan suosittele hommaamaan kalliimpia ja tehokkaampia osia jos kerran et edes osaa nyt huoltaa mopoasi kun näyttää leipovan.. ja silti vaan jatkat ajoa, etkä tee asialle mitään.

Kovasti uhoat, mutta mitään et näytä ymmärtävän.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 22:05

unohdin sanoa että lämpöleikkasi kiinni. syylärin kanssa oli ongelmia kun se oli paskana, sen takia lämpöleikkas, ja siitä taisi vähän mäntä kärsiä ja sitten taas älytöntä kierrätystä ja rasitusta männälle(todella kauan korkeilla kierroksilla) niin leipas uudestaan.(oli tosi järkevää taas minulta -.- )

koitan vaan selvitä siihen asti että tiet on jäässä, sitten pistän kuntoon. nyt ku alkaa kierrättää piikille nii se ei enää ole LÄHESKÄÄN niin repivä, ei melkein huomaa edes mitään eroa "tehoille" ennen piikkiä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.9.2013 13:52

Teho\kuutiorajoihin vielä tarkennus. Ottomoottori (bensakone) Max. 50cc, ja nopeus 45km\h. Tehoa saa olla periaatteessa vaikka kuinka paljon. Taas muitten voimanlähteen käyttäjissä, esim. Diesel tai vaikka sähkö, max teho 4kW ja nopeus 45km\h. Kuutioita siis diisselissä ei rajotettu.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.9.2013 16:09

no voi paska :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

2.10.2013 15:55

Taitaa tää mennä vähän offtopikiin mutta..

Miten muuten saisiko siis lain puolesta olla vaikka 1000cc dieselmoottorilla varustettu mopo? Tietty ihan järjetön idea :lol: mutta laki ei estä?
Mites sitten wankelmoottorit niihin taitaa päteä samat jutut kun mopoautoissa? Ei oikeen kuutiotilavuutta voi samanlailla mitata...
Tuommonen mopo jossa olis wankelmoottori vois kyllä olla aika hauska kapistus :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

2.10.2013 17:31

Estäähän nyt toki